رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-06-05 22:05 شماره خبر : 109 https://sobhezagros.ir/short/Vv8O4 0
مروری بر یک حادثه؛

بعد از نگرانی‌های پیش آمده از سقوط بالگرد هوایی اورژانس در طی روزهای اخیر خبرهای خوبی از تخصیص بالگرد برای استان شنیده شد.

به گزاش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی صبح زاگرس؛ پستی و بلندی، توپوگرافی سخت گذر و جاده‌های خاکی در نقاط دورافتاده استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط امداد رسانی و اورژانس فوری را با سختی مواجه می‌کند.

 

شرایط خاص استان در این حوزه برای امداد رسانی فوری چالش زا بود و دسترسی گروه‌های مختلف از جمله افراد دارای شرایط خاص همچون بیماران قلبی، سکته مغزی، مادران باردار و افراد گرفتار شده و در معرض خطر ناشی از تصادفات بر نگرانی‌ها برای امدادرسانی به موقع افزود تا نهایتا اورژانس هوایی گره‌گشای مشکلات باشد و بتواند بیش از یک هزار ماموریت امدادی سخت که نیاز سریع و فوری به اقدامات درمانی و انتقال به مراکز درمانی داشت انجام دهد.

 

ماموریت بالگرد اورژانس و خبرهای خوب آن در طی چند سال از طریق امدادرسانی در نقاط خاص و صعب العبور مختلف کهگیلویه و بویراحمد در رسانه‌ها و به صورت روزانه شنیده می‌شد و لبخند رضایت مادران باردار و تولد کودکان عجول،نجات تصادفی‌ها در کنار تلاش پرسنل امداد اورژانس هوایی سبب خرسندی همگان از پروازهای سریع و موفق بر بالین بیماران شده بود.

 

روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ اما خبر سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان که در مأموریتی برای انتقال یک کودک که با مشکل نفس، کبدی و تنگ نفس و کاهش هوشیاری مواجه بود و حین نشستن دچار حادثه شد و سقوط کرد نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

 

 این حادثه هرچند  تلفات انسانی نداشت اما نگرانی‌های بعدی از نبود اورژانس هوایی در تیترهای مختلف رسانه‌های استان با عناوینی همچون فرشته نجات کهگیلویه و بویراحمد، استان فاقد اورژانس هوایی، متولیان کدام برنامه‌ها را برای تامین اورژانس هوایی دارند منتشر شد، رسانه‌ها که به خوبی از شرایط خاص استان کهگیلویه و بویراحمد آگاهی داشتند با مطالبه‌گری‌های خود درصدد بودند تا اهمیت اورژانس هوایی را که عملیات موفقی از زمان به پرواز درآمدنش تا رسیدن به بالین بیماران ثبت کرده بود، از طریق اطلاع رسانی منتشر کنند.

 

اهمیت اورژانس هوایی و همچنین تاثیرات مثبت آن در امدادرسانی به مردم استان که طبق اظهارات مسئولان اورژانس هوایی،  در مناطق سخت گذر و کوهستانی استان از جمله مناطق محروم زیلایی، آجم دیشموک، ارتفاعات باشت، گچساران، لنده و بویراحمد و دنا بوده است سبب شد تا مطالبه جمعی در استان برای تحصیص بالگرد شکل بگیرد و نهایتا خبرهای خوش بعد از یک ماه نگرانی‌ها را برطرف کند.

در این رابطه بهرام عین‌الهی شامگاه شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه های درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود بالگرد باعث کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و حوادث طبیعی و رخدادهای پیش بینی نشده می شود.


وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت رسیدگی به اورژانس و بیمار در کمترین زمان ممکن با حداکثر کیفیت است که با تامین بالگرد بخشی از نیازهای پاسخ داده می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بالگرد جدید اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد بزودی تأمین می‌شود.


انتشار خبرخوش تامین بالگرد برای استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان وزیر بهداشت نگرانی‌ها در خصوص مرگ ومیرهای ناشی از نبود اورژانس هوایی را کاهش داد تا خانواده‌های دورافتاده در مناطق صعب العبور و افراد دارای شرایط خاص کهگیلویه و بویراحمدی همچنان شاهد عملیات نجات عزیزان خود از طریق به پرواز درآمدن فرشته نجات و آهنی باشند و امیدوار و چشم انتظار به حضور هرچه سریع‌تر آن در ارتفاعات و صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد برای عملیات‌های فوری و سریع باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار