رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مدتی است شکست لوله آب شرب در نزدیکی خانه بهداشت روستای کوخدان دنا موجب یخبندان صبحگاهی شده و مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان به خانه بهداشت این روستا به وجود آورده است.

 

این روستا  در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۵ کیلومتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا واقع‌شده است که دوستداران طبیعت می‌توانند برای دیدن یک بهشت پنهان در دل کوه، به دامنه بلندترین رشته‌کوه زاگرس سفر کنند.

 

روستای کوخدان یکی از پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان دنا است که در تربیت نخبگان علمی و پزشکی در سطح جنوب کشور زبانزد است.

 

به دلیل وجود باغات میوه در فصول بهار و تابستان بر جمعیت آن افزوده می‌شود چراکه بخش از اهالی این روستا در یاسوج سکونت دارند و در فصول برداشت میوه به روستای خود مهاجرت می‌کنند.

 

این روستا به توجه بیشتر مسئولان در بخش زیرساختی بخصوص آب و فاضلاب نیاز دارد، در موارد مختلف شکست لوله‌های آب آشامیدنی بخصوص در فصل سرما موجب جاری شدن آب شرب در سطح روستا شده و مشکلاتی برای روستا نشینان به وجود می‌آورد.

 

اکنون‌که در آستانه زمستان قرار داریم و باتوجه به‌قرار گرفتن روستای کوخدان در کوهپایه دنا، شکست لوله‌های آب به دلیل یخزدگی قابل‌مشاهده است که این موجب هدر رفت آب شرب و یخبندان می‌شود.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

نظرات