رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-08 19:49 شماره خبر : 959 https://sobhezagros.ir/short/V9MxV 0
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی نیز شکست خوردند و ملت ایران نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

جواد هاشمی مهر در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس بیان داشت: خیانت‌های آمریکا در قبال ملت ایران مربوط به دوران انقلاب تنها نیست بلکه قبل از انقلاب شروع و همچنان ادامه دارد.

 

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیانت‌های آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم که پای آمریکا را به خاورمیانه کشاند همیشه برای کشورهای مسلمان بخصوص ایران دردسرهایی را به وجود آورده است. 

 

 هاشمی اذعان داشت: در کودتای 28 مرداد 1332 این خیانت‌ها به اوج خود در زمان پهلوی رسید و هر جای یک مسئول در دوران پهلوی همسو باسیاست‌های آمریکا پیش نمی‌رفت سریعاً آن فرد را برکنار می‌کردند.



وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 به رهبری حضرت آیت‌الله خمینی (ره) این خباثت‌ها آشکارتر شد.


هاشمی عنوان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام نشان داده شد که دشمنی‌های آمریکا مربوط به دوران انقلاب نیست بلکه این خباثت‌ها از گذشته نیز بوده است.



معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: منافقین با حمایت‌های دولت آمریکا بیش از ١٧ هزار نفر از ملت ایران را ترور کرد.



وی بیان کرد: آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه فشارهای اقتصادی را بر ملت ایران افزود همچنین با تحریک صدام برای جنگ با ایران هشت سال ایران را درگیر جنگ با عراق کرد.



هاشمی افزود: آمریکا در جهت جلوگیری از صدور انقلاب ۱۳۵۷ و شکست نخوردن صدام حسین دیکتاتور عراق در مقابل جمهوری اسلامی ایران به وی کمک‌های فراوانی را اعطا کرده بود. این کمک‌ها از سال ۱۹۸۰ شروع‌شده بود.

 

وی ادامه داد: این کمک‌ها غالباً شامل اطلاعات محرمانه از درون مرزهای ایران تا کمک‌های مستقیم تسلیحاتی و فروش فنّاوری‌های پیشرفته ای نظامی را شامل می‌شود. این کمک‌ها شامل اطلاعات ماهواره‌ای و تسلیحاتی به عراق در طول جنگ بوده‌اند.

 

این کمک‌ها در مقاطعی، حتی باوجود اطلاع آمریکا از قصد عراق برای استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه نیروهای ایرانی انجام می‌گرفت. درنهایت در آخرین سال جنگ، نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به‌منظور حفاظت از منافع خود و کشورهای دیگر عملاً به نفع عراق وارد جنگ شد.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به یارای پروردگار و رهنمودهای پیر جماران درحالی‌که هنوز ازنظر نظامی ساختار مناسبی نداشت در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام ایستادگی کرد و سرانجام پیروز شد.



وی خاطرنشان کرد: اراده مردم ایران و پایبندی آن‌ها به آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) باعث شد در این توطئه نیز دولت آمریکا شکست بخورد.


هاشمی ادامه داد: دوازدهم تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت و همه مسافران و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند که این موضوع نشان از کینه‌توزی‌های دولت آمریکا نسبت به ملت ایران می‌توان یاد شود.



وی بیان داشت: پایبندی مردم ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی باعث شد تا آمریکا در همه توطئه‌های خود علیه ملت ایران شکست بخورد.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شکست یا عدم توانایی در جنگ سخت منجر به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیگری برای رسیدن به هدف توسط آمریکا شد که ماحصل آن شکل‌گیری جنگ ترکیبی بود.



وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی نیز شکست خوردند و ملت ایران نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

هاشمی عنوان کرد: هر نقطه‌ای را دست بزنیم نشان از خیانت و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران است اما ملت ولایت مدار ایران نگذاشتند لطمه‌ای به انقلاب اسلامی وارد شود و بر عهدی که با امام خود بسته‌اند وفادار ماندند.


 انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار