رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-23 22:08 شماره خبر : 1689 https://sobhezagros.ir/short/4xz6V 0
در جلسه شورای فرهنگ عمومی لنده مطرح شد؛

امام‌جمعه شهرستان لنده در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان لنده گفت: تبیین سیره فاطمی مهم‌ترین رویکرد در ایام فاطمیه باید موردنظر باشد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با حضور امام‌جمعه، معاون فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در محل فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

 

تبیین سیره اهل بیت در ایام فاطمیه

در این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تصمیم‌ساز در حوزه مسائل فرهنگی است که همه آحاد و اقشار مختلف ملزم به اجرایی تصمیمات آن هستند.

 

اسماعیل زارعی گفت: در دهه فاطمیه نیز به‌منظور تعمیق و گسترش فرهنگ فاطمی نیز باید شهروندان رعایت این ایام را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها در این ایام با محوریت و محتوای تبلیغی است؛ لذا برگزاری چنین فعالیت‌های برای تبلیغ ارزش‌های دینی و فرهنگ شیعه است.

تبیین سیره اهل بیت در ایام فاطمیه

در ادامه نیز امام‌جمعه شهرستان لنده با تسلیت ایام فاطمیه گفت :ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین و ترویج سیره عملی و تربیتی دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) است، زیرا سیره فاطمی بهترین الگو برای زنان درزمینه،اخلاقی، اجتماعی، عبادی، پاک‌دامنی، عفاف و حجاب است.

 

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) باید در همه شئون زندگی ما نمود حقیقی داشته باشد؛ ازاین‌رو باید در ایام فاطمیه بهتر از هر زمان دیگر شایستگی‌های این بانوی فداکار به‌خوبی تبیین و روشنگری شود که این مهم رسالت روحانیان و مبلغان است.

 

وی افزود: تبیین سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) از برنامه‌های شاخص محوری و مذهبی در ایام فاطمیه است.

 

تبیین سیره اهل بیت در ایام فاطمیه

در ادامه نیز شهرداری و سایر ادارات ملزم شدند تا نسبت به گرامیداشت ایام فاطمیه در محیط ادارات خود با سیاه‌پوش کردن محیط‌های اداری این دهه را گرامی دارند و نیروی انتظامی نیز مکلف شد تا نسبت به برقراری امنیت هیئت‌های مذهبی در این دهه همکاری و همراهی لازم را با هیئت‌ها و مجالس عزای حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار