رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-16 18:05 شماره خبر : 264 https://sobhezagros.ir/short/Vb69V 0
به استقبال کنگره شهدای استان؛

شهید پیرایش در سال ۱۳۴۵ در روستای چین لوداب متولد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی وارد دانشسرای تربیت معلم گچساران شد.

به گزارس پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛  شهید پیرایش در سال ۱۳۴۵ در روستای چین لوداب متولد شد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در سال ۱۳۶۲ وارد دانشسرای تربیت معلم گچساران شد.

این شهید والا مقام به مدت ۲۶ ماه و پانزده روز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت که در این مدت‌ درعملیات‌های کربلای یک والفجر ۸ و در جبهه جنگی مناطق دزلی، قره قشلاق ، مهاباد، شیخان، زاوه کوه و کله قندی شرکت داشت و آخرین مسئولیت شهید نیز جانشین گردان ادوات یگان ۳۱۹ قائم بود، این شهید والا مقام ۱۸ آذر ۱۳۶۵ در سه راه مرگ مهران به شهادت رسید.



 شهید الله یار پیرایش‌: ای پدری که ترک بردست داری وای مادری که رنج‌ها وبی خوابی‌ها کشیده تا ما را بزرگ کردی وبرادران وخواهرانم صابر باشید این خواست الهی است وما در حال امتحان هستیم ، باید از اسلام دفاع کرد تا شعیه واقعی باشیم، اگر قربانی اسلام شدم رستگارم وشما هم رستگارید.

 


چطور می‌شود پنج مرد درخانه ما باشد وهنوز شهیدی تقدیم اسلام نکرده باشیم دست شما رامی بوسم اگربه یاد من افتادید برای تنهای حسین (ع) گریه کنید.

 


یادواره این شهید والا مقام همزمان با گرامی داشت یاد پدر این شهید والا مقام امروز پنج شنبه در مسجد قبا شهر یاسوج برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار