رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-14 14:01 شماره خبر : 7739 https://sobhezagros.ir/short/4AB5E 0
پیگیری مطالبات مردمی؛

نبود پايگاه انتقال خون در شهرستان پنجاه هزارنفری بهمئی موجب سرگرداني مردم براي اهداي خون شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ در هرلحظه از هرروز، بسیاری از مردم در سراسر کشور، در هر سنی و از هر طبقه‌ای برای ادامه حیات خویش به خون نیاز پیدا می‌کنند، نیاز به خون همگانی است اما دسترسی به آن برای همه کسانی که بدان نیاز دارند، میسر نیست.

درحالی‌که سازمان انتقال خون در اطلاعیه‌هایی درخواست اهدای خون از سوی مردم را دارد، این مسئله در شهرستان بهمئی برعکس بوده و داوطلبان اهدای خون در این شهرستان به دنبال پایگاه انتقال خون بین سایر شهرها در تردد بوده و یا سرگردان‌اند.

چند تن از این داوطلبان اهدای خون به خبرنگار صبح زاگرس گفتند: به دلیل نبود پایگاه انتقال خون در این شهرستان یا از اهدای خون منصرف شده و یا به‌ناچار با طی مسافتی طولانی به شهرستان بهبهان سفر می‌کنند.

یکی از داوطلبان انتقال خون گفت: چند سال متوالی است به‌صورت مستمر خون اهدا می‌کنم.

این شهروند اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه هر سه ماه یک‌بار خون اهدا می‌کنم، به‌ناچار برای اهدا خون با طی مسیر ۴۵ کیلومتری به بهبهان سفر می‌کنم. 
وی از مسئولان استان و شهرستان بهمئی خواست برای راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در این شهرستان اقدام كنند. 

مردم شهرستان بهمئی به دلیل نبود پایگاه خون در این شهرستان برای اهدای خون به‌عنوان امری خداپسندانه مجبورند مسافت ۴۵ کیلومتری لیکک_ بهبهان را طی نموده و به پایگاه انتقال خون شهرستان بهبهان مراجعه می‌کنند که هم خطر جانی و مالی برای آنان است هم باعث اتلاف وقت آنان‌ می‌شود.

البته چندین بار پایگاه سیار انتقال خون بهبهان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در شهر لیکک مستقر شد که مورد استقبال بسیار خوب مردم قرار گرفت.

 اگر یک مرکز یا پایگاه انتقال خون در شهرستان بهمئی ایجاد شود به طور حتم مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت و شاهد اهدای خونی زیادی از سوی مردم این شهرستان خواهیم بود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار