رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 08:28 شماره خبر : 3870 https://sobhezagros.ir/short/46Krz 0
فرماندار بویراحمد:

فرماندار بویراحمد از شرکت نکردن شهردار یاسوج در جلسات شورای اداری انتقاد و گفت: شهرداری باید تکلیف خودش را با دولت مشخص کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شده بود، فرماندار بویراحمد از شرکت نکردن شهردار یاسوج در جلسات شورای اداری انتقاد و گفت: شهرداری باید تکلیف خودش را با دولت مشخص کند.

شهرام مهدوی‌مطلق بیان کرد: با تمام احترامی که برای شهردار قائلم هستیم، ولی از این به بعد درب فرمانداری به روی شهرداری بسته است؛ چرا که شهردار در هیچکدام از جلسات شورا شرکت نمی‌کند.

مهدوی‌مطلق تاکید کرد: این بی‌توجهی شهرداری به جلسات شورای اداری، در استانداری تعیین تکلیف خواهد شد.

مهدوی مطلق در ادامه با بیان اینکه شورای اداری جز شاخصه‌های ارزیابی مدیران است، عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوی مدیران، باعث هم‌افزایی بهتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور مدیران در نشست شورای اداری، هویت هر مجموعه و اداره را مشخص می‌کند، بیان کرد: مدیران با شرکت در این شورا، می‌توانند از عملکرد اداره خود دفاع کنند.

فرماندار بویراحمد یادآور شد: عدم مشارکت در جلسات شورا، تخلف است و در مرحله اول حضور مدیر در جلسات، باعث حفظ حرمت اداره‌اش می‌شود و از این پس مدیرانی که بدون هماهنگی در جلسات حاضر نشوند و کسی را به جای خود برسد، برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با تبریک روز معلم و کارگر اظهار کرد: تکریم معلم، تکریم دانایی و تکریم کارگر، تکریم توانایی است.

مهدوی مطلق با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: رابطه تولید و مردم باید معنادار شود و برای رسیدن به مهم مدیران باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

یکی از دستور کار‌های جلسه شورا، برگزاری اجلاسیه شهدا بود که فرماندار بویراحمد در این خصوص گفت:۱۱ اجلاسیه و یک نمایشگاه در حوزه ایثار و شهادت در تابستان امسال در یاسوج برگزار خواهد شد.

مهدوی‌مطلق بیان کرد: همه ادارات با تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه مطلوبتر این جلاسیه‌ها تلاش کنند.

دستور کار دوم جلسه بررسی تخصیص اعتبارات بود که فرماندار با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات، مبنای منطقی ندارد، از مدیران خواست با تمام توان مطالبه‌گر حق شهرستان باشند.

وی افزود: مدیر باید شهامت و جسارت دفاع از حق شهرستان در برابر مدیران کل را داشته باشد.

مهدوی مطلق، با بیان اینکه حق هر شهرستان مشخص است، اما گاهی در مرحله توزیع نقدینگی، مدیرات کل سلیقه‌ای عمل ‌می‌کنند، اظهار کرد: مدیران شهرستان باید پیگیر حق مردم باشند؛ چرا که کاستی‌ها، زمینه ساز ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی بر لزوم هماهنگی مدیران شهرستان با فرمانداری تاکید کرد و افزود: امکانات همه اداره باید در اختیار فرمانداری به عنوان نماینده دولت باشد، اما گاهی شاهدیم مدیران بدون هماهنگی با فرمانداری امکانات را در اختیار مدیران استانی قرار می‌دهد.

حفظ استقلال ادارات از مواردی بود که فرماندار بویراحمد به آن اشاره کردو گفت: در حال حاضر شرایط بهتر شده، اما هنوز اداراتی هستند که به جای هماهنگی با فرمانداری، با مدیر کل هماهنگ می‌شود.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار