رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-19 11:58 شماره خبر : 2028 https://sobhezagros.ir/short/4x9lG 0
بعد از حادثه تروریستی کرمان رخ داد:

اگر قصد این پلتفرمها همراهی با مردم است پس چرا در خصوص حادثه کرمان سکوت کردند اگر قصد انتشار محتوای سیاسی ندارند چرا در ماجرای مهسا امینی سکوت نکردند!

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، واکنش پلتفرم‌ها و کسب و کارهای اینترنتی فعال در ایران نسبت به حوادثی که رخ می‌دهد در نوع خودش جالب و قابل تامل است، با داشتن کمی  فکر سالم می‌توان نحوه واکنش صاحبان این پلتفرم را تجزیه و تحلیل کرد حتی اگر هیچ چیزی از سواد رسانه ای هم ندانیم می‌توانیم تناقضات این پلتفمرها را مشاهده کنیم.


در ماجرای مرگ مهسا امینی تعداد زیادی از این پلتفرم‌ها در صفحات مجازی خود به این موضوع واکنش نشان دادند و هشتک مهسا امینی را در زیر مطالب شان درج کردند که بگویند ما نیز با این موج همراه هستیم.

حتی بعد از اینکه مشخص شد ادعای ضربه باتوم به سر مهسا امینی دروغ است و اسناد حکایت از آن داشت که این فرد به دلیل بیماری قبلی از دنیا رفته است، این کسب و کار‌های اینترنتی حاضر به عذرخواهی و حتی تصحیح خطای خود نشدند.

 

این نوع واکنش‌ها را می توان همراهی با موج دروغ رسانه‌های ضد انقلاب برداشت کرد، رسانه‌هایی که در ماجرای مهسا امینی تمام انرژی و توانشان را گذاشتند که بتوانند در ایران آشوب ایجاد کنند.

سكوت کسب‌وکارهای اینترنتی در مقابل یک حادثه

رفتار این پلتفرم ‌ زمانی جالب می‌شود که حادثه شاهچراغ و حادثه کرمان رخ می‌دهد، کسب و کارهایی که در ماجرای مهسا امینی سنگ تمام گذاشتند در ماجرای حادثه کرمان سکوت عجیبی داشتند.

اگر قصد این پلتفرمها همراهی با مردم است پس چرا در خصوص حادثه کرمان سکوت کردند اگر قصد انتشار محتوای سیاسی ندارند چرا در ماجرای مهسا امینی سکوت نکردند!

تناقض در میان این پلتفمرها در نوع خودش جالب است، چرا یک جا سکوت و یک جا همراهی کردند؟!

 

طبق گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است تنها کسب و کار اینترنتی که با داغ دیدگان حادثه تروریستی کرمان همدردی کرده است اسنپ بوده است و سایرین در این مدت سکوت کرده اند.

سكوت کسب‌وکارهای اینترنتی در مقابل یک حادثه

حادثه کرمان تلخ و جانسوز بود هر کسی با دیدن صحنه های انفجار اشکش سرازیر می‌شد حمله انتحاری تروریست‌ها در بین زائران گلزار شهدای کرمان ۹۱ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند. ۵۶ نفر از شهدا مرد، ۳۳ شهید دیگر زن، ۱۵ نفر از شهدا کودک و ۱۲ نفر از آن‌ها هم اتباع افغانستانی هستند. برخی از هنرمندان و فوتبالیست‌ها این حادثه را تسلیت گفتند اما این پلتفرم ها سکوت را پیش گرفتند.

هیچ اثری از تسلیت به مردم در این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است و 91 نفر پر پر نشدند؟! این سکوت در مقابل آن ورود کمی قابل تامل است، به امید روزی که بتوانیم با داشتن سواد رسانه ای در دام رسانه‌های ضد انقلاب نیفتیم.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار