رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-29 14:04 شماره خبر : 830 https://sobhezagros.ir/short/VWO3V 0
عضو حقوقدان شورای نگهبان؛

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:در انتخابات وقتی صحبت از سلامت ، مشارکت و امنیت است، جمهوری اسلامی نگرانی بابت این موضوعات ندارد در بُعد سلامت می توان بررسی کرد و از سلامت انتخابات اطلاع پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، عباسعلی کدخدایی در نشست هم اندیشی دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تقوا یک امر درونی است که آثار بیرونی هم می‌تواند داشته باشد، گفت: نظم یک اثر بیرونی است اگر کسی نظم نداشته باشد اثر آن مشاهده می شود و نظم و تقوا پیوند روشنی با هم دارند و اگر در آموزه های دینی رابطه انسان با خدا مطرح می شود از طرف دیگر رابطه انسان با جامعه مطرح می شود بر همین اساس هر جامعه انسانی و اسلامی تقوا را رابطه انسان با خدا و عناصر با جامعه را نداشته باشد دچار مشکل می شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: یکی از آسیب هایی که در جامعه است، عدم رعایت نظم و انضباط است که باعث  آثار و تبعات منفی در جامعه می شود.

کدخدایی در ادامه به جنایات اشغالگران صهیونسیتی به مردم سرزمین فلسطین اشاره داشت و گفت: مردمی که در بیش از ۷۰ سال در سرزمین خود زندگی می کردند، با غصب سرزمین و شهادت و راندن آنها، مورد ستم قرار گرفتند و با وجود قطعنامه های مختلف بین المللی اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه عده ای غاصب در سرزمین های انسان های بیگناه حضور پیدا کردند و در حال پیشروی شهرک سازی های خود هستند، گفت: امروز از جنایات این رژیم، کشوری همچون آمریکا دفاع می‌کند و حملات این کشور را مشروع می داند اما چه دفاعی وقتی که رژیم صهیونسیتی کشور فلسطینی ها را اشغال کرده است.

سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است

کدخدایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی که با رهبری امام راحل و پشتیبانی مردم شکل گرفته است، گفت: قبل از انقلاب یک رژیم پادشاهی که عنوان سلطنت را یدک می کشید در عمل سرسپرده کشورهای دیگر بود و در جریان ایجاد این رژیم حکومتی مشروطه را با حمایت استعمار ساقط کردند و فردی سرسپرده را روی کار آوردند.

وی ادامه داد: بعد از سرنگونی رژیم پهلوی،پ و استقرار انقلاب اسلامی رویکرد کشورهایی استکباری در قالب ترور، جنگ و تحریم به دلیل عدم تحقق منافع آنها در کشور و منطقه تغییر کرد و زمانی که موضوع منافع رخ می دهد موضوعاتی همچون توطئه، دسیسه، سرنگونی و براندازی مطرح می شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ابراز داشت: نظام حضرت امام راحل یک نظام مبتنی بر پشتیبانی و حضور مردم بود، هرچند که مشکلاتی وجود دارد اما توطئه ها و دسیسه ها نباید فراموش شود.

کدخدایی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم سالاری را خروجی آموزه های اسلامی می داند، نظامی که مبتنی بر نقش و اراده مردم است که در این راستا انتخابات از رکن ها و شاخص های مردم سالاری دینی است.

سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است

وی ادامه داد: در انتخابات وقتی صحبت از سلامت ، مشارکت و امنیت است، جمهوری اسلامی نگرانی بابت این موضوعات ندارد در بُعد سلامت می توان بررسی کرد و از سلامت انتخابات اطلاع پیدا کرد.


عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر پشتیبانی و حمایت های مردم بوده است و همه انتخابات ما انتخابات سالمی بوده است و اگر اشکالاتی وجود دارد باید اشکالات را برطرف کرد که در این راستا اگر ساز و کار انتخابات باید تغییر کند یا قوانین تغییر کند، ایرادی بر اعمال کردن تغییرات نیست.

کدخدایی در پایان گفت: شما دانشجویان مدیران آینده انقلاب اسلامی هستید، در تدریس و نبوغ فکری خود تلاش داشته باشید و این موضوع را اولویت خود قرار دهید.

 

 

سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
سلامت انتخابات مورد تأیید همه گروهها است
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار