رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
به عمل حرف برآید به سخندانی نیست؛

باوجود هشدارهای صورت گرفته و آماده‌باش دستگاه‌های مرتبط اما این نگرانی برای مردم استان وجود دارد که بارندگی‌ها با وجود اعلام آمادگی مسئولان، باعث ایجاد مشکلات برای آن‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» بارش شدید باران در روز پایانی سال 1402 و اولین روز سال جدید مهم‌ترین خبری است که مردم در آستانه سال نو به دنبال آن هستند و با پیگیری آن به دنبال برنامه‌ریزی برای ایام تعطیلات خود هستند.

بارش‌ باران و نزول رحمت الهی از صبح امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و موجی از خوشحالی را در بین مردم  و به‌خصوص کشاورزان ایجاد کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده  بارش‌ها در تمام نقاط استان به‌شدت ادامه پیدا خواهد کرد که در این خصوص علاوه بر هواشناسی، سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور نیز از قبل هشدارهایی در این خصوص صادر کردند که مسئولین امر می‌بایست هوشیاری حداکثری را در پیش بگیرند.

باوجود هشدارهای صورت گرفته و آماده‌باش دستگاه‌های مرتبط اما این نگرانی برای مردم استان به‌خصوص در شهر یاسوج وجود دارد که مسئولان مربوطه باوجود داشتن آمادگی از عهده انجام کار برنیایند و بارندگی‌ها باعث ایجاد مشکلات برای مردم شوند.

در آخرین بارندگی شدیدی که در مرکز استان رخ داد تعداد زیادی از مردم شهر یاسوج و حومه از وضعیت خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات رسان به‌شدت گلایه داشتند و در تماس با این پایگاه خبری این مسئله را عنوان داشتند. 

یکی از مشکلاتی که مردم با آن مواجه شدند و در تماس با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کردند از ابتدای روز آب در مناطق آن‌ها قطع‌شده است و مسئولین امر نیز پاسخگو نیستند و وقتی با ادارات مسئول در این خصوص تماس می‌گیریم پاسخ مشخصی ارائه نمی‌شود.

یکی دیگر از مشکلات مربوطه به قطعی برق بود که البته بخشی از آن اجتناب‌ناپذیر است اما قطعی مدام برق در ساعات مختلف باعث آسیب رساندن به لوازم برقی می‌شود.

راننده تاکسی که در سطح شهر یاسوج تردد داشت، به‌شدت از وضعیت به‌هم‌ریختگی شهر گلایه داشت و مدام استاندار را خطاب قرار می‌داد که چرا شهرداری فکری به حال لایروبی جداول نکرده است و آب‌ها در خیابان رهاشده است و مسافرین نمی‌توانند در کنار جداول بایستند.

ستاد مدیریت بحران؛ تجربه بارندگی قبلی تکرار نشود

ریزش سنگ در محور یاسوج-شیراز یکی دیگر از مشکلاتی است که تقریباً در همه بارندگی‌ها به‌خصوص زمانی که بارش‌ها از شدت بالاتری برخوردار است وجود دارد که امیدواریم با تدابیر لازم و اقدامات موردنیاز خسارتی در این خصوص وجود نداشته باشد چراکه در بارندگی اخیر یکی از رانندگان این محور ارتباطی در گفتگو با صبح زاگرس عنوان کرد « شاهد ریزش شدید سنگ بودیم و اگر احتیاط رعایت نمی‌کردم، مشخص نبود چه خسارات مالی و جانی گریبان گیرم می‌شد»

آب‌گرفتگی معابر عمومی سطح شهر یاسوج نیز به یک مشکل تکراری در مرکز استان تبدیل‌شده است و هر بار نیز با بارندگی‌ها تکرار می‌شود و رسانه‌ها نیز مطالب زیادی در این خصوص منتشر کرده‌اند که امیدواریم این بار در آستانه سال نو شاهد کمترین مشکل باشیم تا مردم با دغدغه کمتری به استقبال سال نو بروند.

مسئولان مرتبط با ستاد مدیریت بحران در روزهای گذشته بارها از آمادگی کامل خود برای این سامانه بارشی خبر داده‌اند که امیدواریم مشکلات قبل تکرار نشود و به کمترین میزان خود برسد و در پایان باید به این ضرب‌المثل اشاره کرد که آمده است «به عمل حرف برآید به سخن‌دانی نیست».

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار