درحالیکه سالها از آغاز پروژه جاده دهدشت – چرام میگذرد اما گویا قرار نیست که این پروژه 14 کیلومتری پایان یابد و هنوز چند صد متر از این «جاده مرگ» بدون تکلیف رهاشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، جادهای به طول 17 کیلومتر دو شهرستان چرام و کهگیلویه را به هم وصل میکند که با توجه به ناایمن بودن و افزایش تصادفات در این جاده، عملیات تعریض و بهسازی 14 کیلومتر از این محور از دو سمت ورودی چرام به دهدشت و ورودی دهدشت - چرام به گفته مسئولان از سال 93 آغاز شد اما پس از سالها هنوز هم قربانی میگیرد بهطوریکه مردم اسم این جاده را «جاده مرگ» گذاشتهاند.
مسیر چرام- دهدشت یکی از مسیرهای مهم استان است، زیرا که هر دو مرکز شهرستان هستند و بیشترین مراودات مردم چرام با دهدشت از این مسیر صورت میگیرد.
این جاده ارتباطی به دلیل نداشتن ایمنی کافی سالهاست که حادثهآفرین شده و به دلیل طولانی شدن روند اجرای پروژه تعریض و بهسازی، تاریک بودن، وجود چندین نقطه حادثهخیز، نداشتن خطکشی مناسب و علائم هشدار دهند و نبود جداکننده و یا نیوجرسی در طول مسیر، هرساله تصادفات زیادی در این محور گزارش میشود.
پس از سالها کشوقوس فراوان و با اعتبارات قطرهچکانی به گفته مسئولان بیش از ۹۰ درصد جاده چرام – دهدشت چهار خطه شده و کمتر از یک کیلومتر از این جاده باقیمانده که چندین سال است علیرغم وعدههای هرساله مسئولان برای اتمام آن اما هنوز راکد مانده و این درحالی است که چند صد متر باقیمانده حدفاصل تقاطع روستای «مهد» و تقاطع روستای «لیر تلخک» است که متأسفانه یکی از نقاط حادثهخیز این جاده است و هرساله در این نقطه شاهد تصادفات جرحی و فوتی هستیم.
هرچند مسئولان وعده داده بودند که در دهه فجر سال گذشته پایان مییابد و پسازآن وعده نوروز امسال را دادند و حتی هفته دولت را سپری کردیم اما از اتمام این چند صد متر خبری نبود و باوجوداینکه زیرسازی شده و آماده آسفالت است پروژه راکد هست و هیچگونه فعالیتی صورت نمیگیرد.
روند اجرای این پروژه چند کیلومتری چنان طولانی شده که متأسفانه در طول سال شاهد چندین تصادف منجر به مرگ در این مسیر بودیم بهطوریکه اگر در هرسال فقط یک کیلومتر کارشده بود این پروژه به پایان رسیده بود.
درحالیکه برای اتمام این مسیر فقط آسفالت چند صد متر از مسیر باقیمانده، آیا باید حتماً اتفاق ناگواری بیفتد تا مسئولان به فکر اتمام این پروژه باشند؟!
متأسفانه بحث ایمنسازی و نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده در این جاده وضعیت مناسبی ندارد و بحث خطکشیهای این مسیر هم حرفوحدیثهای خودش را دارد.
خطکشیها قبلی را پاک نکرده، دوباره جاده را خطکشی کردهاند بهطوریکه در شبها تشخیص خطوط مسیر از هم بهسختی صورت میگیرد و در برخی نقاط خطوط جداکننده جاده چنان با هم قاطی شدهاند که راننده در مسیر طرف مقابل قرار میگیرد و برای رانندگانی که برای اولین بار در شب قصد عبور از این مسیر را دارند هرلحظه امکان تصادف وجود دارد.
جاهایی از مسیر هم که جاده در دست تعمیر است کمبود علائم هشداردهنده بهخصوص در شب بهوضوح آشکار است.
وضعیت نامطلوب و ناایمن این مسیر ارتباطی که مسیر اصلی دو شهرستان چرام و کهگیلویه است موجب گلایه و اعتراض مردم شده و بارها به مشکلات این جاده توسط رسانهها پرداختهشده اما متأسفانه بیتوجهی مسئولان موجب شده که این پروژه سالها طول بکشد.
امامجمعه چرام بارها در خطبههای نماز جمعه و سایر جلسات شورای اداری به وضعیت این جاده پرداخته و در خطبههای نماز جمعه هفته گذشته ضمن گلایه شدید از مسئولان درخواست داشت که وضعیت این جاده مرگ را تعیین تکلیف کند.
امامجمعه چرام خطاب به نماینده کهگیلویه بزرگ و مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته بود؛ جناب آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد؛ در این جاده براثر تصادف، برخی از سرمایههای اجتماعی این استان و شهر چرام کشته شدند و بسیاری از خانوادهها داغدار شدند، چرا نسبت به تکمیل بقیه جاده مرگ اهتمامی نیست؟ آیا باید چند خانواده دیگر عزادار شوند تا این جاده تکمیل و افتتاح شود؟ قبلاً در خطبهها از نماینده تقاضا کردم که این سؤال را در مجلس از وزیر راه بپرسند که چرا چندین سال است این مسیر تکمیلنشده و شاهد تصادفات زیادی بودهایم، بازهم این تقاضا را تکرار میکنم تا کسانی که سهلانگاری یا ترک فعلی کردهاند محاکمه شوند، امیدوارم نیاز به تذکر مجدد در خطبهها نباشد و مردم بهزودی شاهد افتتاح کامل این جاده باشند.
گفتنی است مسیر چرام- دهدشت یکی از مسیرهای مهم استان است، زیرا که هر دو مرکز شهرستان هستند و بیشترین مراودات مردم چرام با دهدشت از این مسیر صورت میگیرد.
انتهای خبر/
- متخصص قلب در یاسوج به قتل رسید
- قتل پزشک شاهرودی تناسبی با مهربانی قوم لر ندارد
- آخرین صحبت همسر شهید جهاندیده خطاب به اسرائیل
- سومین شهردار کهگیلویهوبویراحمد دستگیر شد
- درگیری منجر به قتل در دهدشت
- وقتی فرماندار در دقیقه 90 متوجه تغییر میشود
- انتصاب شهردار جدید در کهگیلویهوبویراحمد
- جزئیاتی تازه از دستگیری قاتل پزشک متخصص قلب
- تشریح جزئیات قتل پزشک متخصص در دستگاه قضائی
- جزئیات زمانبندی قطعی برق در کهگیلویه و بویراحمد
- انتصاب در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد
- لحظه دستگیری قاتل پزشک متخصص در یاسوج+فیلم
- یک انتصاب در دانشگاه دولتی یاسوج
- اولین واکنش قضائی به قتل پزشک متخصص قلب
- عزاداری به سبک «لری» مقابل منزل شهید جهاندیده
- انتصاب در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد
- مویه پدر و مادر شهید جهاندیده
- یک انتصاب در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویهوبویراحمد
- تبریک فرمانده تیپ ۴٨ فتح به سردار عابدی دوست
- ۲ فرماندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند
- رویداد تولید محتوای دیجیتال شهرستان بویراحمد+فیلم
- پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
- اهل هیاهو و شعار نبوده و با شارلاتان بازی مخالفم
- فرماندار لنده معارفه شد
- رخت عزای شهادت حضرت زهرا (س) بر قامت باشتیها
- رقابت 12 تیم در رویداد تولید محتوای بسیج گچساران+ تصاویر
- جدال نفتیهای گچساران برای شکستن طلسم جادویی!
- گازرسانی روستای «گنبدبردی»؛ نیازمند اعتبار
- شهرکنشینان «بلکو» یاسوج چشمانتظار خدمات شهری
- اجتماع بزرگ فاطمیون در باشت
- بهمئی غرق در عزای بیبی دوعالم
- مرحوم آیتالله ملکحسینی (ره) در کلام بزرگان کهگیلویهوبویراحمدی
- آسیبشناسی افت میانگین معدل دانشآموزان کهگیلویهوبویراحمدی
- عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در یاسوج
- زنان کارگر فصلی رنج را زندگی می کنند
- حضرت فاطمه (س) اسوه و الگوی همه زنان عالم
- مطالبات مردم لنده از فرماندار جدید
- آغاز برداشت گنجینه زاگرس در کهگیلویهوبویراحمد
- واکنش امامجمعه گچساران به قتل «پزشک متخصص» در یاسوج
- استراتژی جبهه مقاومت، جنگ فرسایشی است
- رفع نقطه حادثهخیز «گل زردی»
- آغاز عملیات احداث ۱۲ پروژه مدرسهسازی در کهگیلویه و بویراحمد
- علومپزشکی یاسوج مطالبات پرستاران را پیگیری کند
- حضرت فاطمه زهرا(س) عامل وحدت است
- «سد کوهبُرد»؛ گنج مغفول مانده کهگیلویه
- چرا مردم بیگناه تاوان ناترازی برق را بدهند
- عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در یاسوج
- آغاز سرشماری حیاتوحش شهرستان بهمئی
- رنج بیپایان زنان کارگر فصلی در باشت
- آخرین وضعیت خسارت زلزله در«چرام»
- مشاهده بیشتر