رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-31 13:52 شماره خبر : 7371 https://sobhezagros.ir/short/VdgoR 0
رهبر انقلاب:

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» همزمان‌ با خجسته‌ سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام‌ جعفر صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تاکید کردند: اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

ایشان فرمودند: یکی از بزرگترین درس‌های نبوی امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است. دنیای اسلام امروز به این درس نیاز دارد.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه دولت‌ها می‌توانند در زمینه تشکیل امت اسلامی کمک کنند، گفت: البته انگیزه در دولت‌ها خیلی قوی نیست و خواص دنیای اسلام می‌توانند این انگیزه را قوی کنند.

ایشان افزودند: اگر ده سال مطبوعات دنیای اسلام همه بر روی اتحاد مسلمین تکیه کنند و مقاله بنویسند و شاعر شعر بگوید و تحلیلگر تحلیل کند. استاد دانشگاه تبیین و عالم دینی حکم کند، بلاشک در طول این ۱۰ سال وضعیت به کلی عوض خواهد شد. ملت‌ها که بیدار شدند، دولت‌ها ناچار می‌شوند در آن جهت حرکت کنند. خواص می‌توانند این کار را انجام دهند و این وظیفه ماست.

رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان وحدت وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای بیان کردند: اگر ما حرکت عام تاریخ بشر را تشبیه کنیم به یک کاروان که در راهی در حرکت است، و بشر در این حرکت تاریخی در مسیر زمان در بستر زمان در حال حرکت و پیشرفت است، قطعاً کاروان‌سالار و راهبر این کاروان انبیا الهی هستند. انبیا الهی هم راه را نشان می‌دهند، هم قدرت تشخیص و جهت‌یابی را در آحاد انسان و افراد انسان تقویت می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: در خلال سلسله‌ی این راهبران و قافله‌سالاران بدون تردید کاروان‌سالار حقیقی و نهایی و اصلی وجود مقدس حضرت محمدمصطفی (صلی الله علیه و آله) است.

رهبر انقلاب بیان کردند: امت یعنی مجموعه‌ی انسان‌هایی که در یک جهت به سوی یک هدف با یک انگیزه دارند حرکت می‌کنند ما اینجور نیستیم، ما متفرقیم. نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است. نتیجه‌ی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس می‌کند اگر بخواهد خودش را نگه دارد باید تکیه کند به آمریکا. اگر متفرّق نبودیم این نیاز احساس نمی‌شد. ما می‌توانستیم پشت در پشت هم، دست در دست هم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم به هم کمک کنیم یک واحد را تشکیل بدهیم این واحد از همه‌ی قدرتهای امروز دنیا می‌توانست قوی‌تر باشد. کمااینکه یک روز اینجوری بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی بشود، باید بین خودمان این اتحاد را ایجاد کنیم، گفتند: اختلاف سلیقه و اختلاف نظر و اختلافات سیاسی و امثال اینها نباید در همدستی و هم‌بازویی و همگامی ملت و همدلی ملت نباید تأثیر بگذارد. دنبال اهداف حقیقی باید حرکت کنیم. اگر این اتفاق افتاد آن وقت دیگر دشمن نمی‌تواند به موجود لجن، فاسد، خبیثی مثل رژیم صهیونی این اجازه را بدهد که این همه جنایت را در این منطقه انجام بدهد.

ایشان افزودند: امروز ببینید رژیم صهیونی چه می‌کند یعنی جنایت‌هایی که انجام می‌دهند بدون شرم، بدون پنهان‌کاری، در غزه یک‌جور، در کرانه‌ی باختری یک‌جور، در لبنان یک‌جور، در سوریه یک‌جور جنایت می‌کنند به معنای واقعی کلمه طرفشان مرد جنگی نیست، طرفشان آحاد مردمند در فلسطین به مردان جنگی نتوانستند ضربه‌ای وارد کنند خشم جاهلانه و خباثت‌آلود خود را سر بچه‌های کوچک، سر بیماران بیمارستانها سر مدارس فرزندان نورسیده خالی کردند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: این بخاطر این است که از قدرت درونی خودمان استفاده نمی‌کنیم باید استفاده کنیم این قدرت درونی می‌تواند رژیم صهیونی را این غده‌ی سرطانی خبیث را از قلب جامعه‌ی اسلامی یعنی فلسطین بردارد و ازاله کند و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه‌ی آمریکا را در این منطقه از بین ببرد، می‌توانیم.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز قدم اول در اتحاد دنیای اسلام بر ضد این باند جنایتکار و باند تروری که بر فلسطین حکومت می‌کنند و غصب کردند سرزمین فلسطین را این است که کشورهای اسلامی ارتباطات اقتصادی‌شان را بکلی با این باند جنایتکار قطع کنند، اظهار داشتند: این دیگر کمترین کاری است که می‌توانند انجام بدهند، باید این کار انجام بگیرد. ارتباطات اقتصادی را از بین ببرند، ارتباطات سیاسی را تضعیف کنند، حملات مطبوعاتی، حملات رسانه‌ای را تقویت کنند و صریحاً ابراز کنند و نشان بدهند که کنار ملت مظلوم فلسطین قرار دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار