رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
روشی برای مبارزه با قطع درختان؛

برخی روستاهای مجاور جنگل که در مناطق سخت‌گذر کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند و از نعمت گاز برخوردار نیستن چشم انتظار آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شرایط توپوگرافی و سخت‌گذر بودن کهگیلویه‌وبویراحمد سبب شده است تا امکانات و توسعه زیرساخت‌ها با مشکل مواجه شود و نبود امکانات سبب زیان‌های مختلفی بر پیکره طبیعت خواهد شد.

استفاده از روش‌های علمی و نوین امروزی در خدمت‌رسانی در مناطق سخت‌گذر اهمیت فراوانی دارد تا روستاییان در نبود امکانات دچار مشکل نشوند.

یکی از منابع مورد موردنیاز روستاییان وجود شبکه پایدار گاز است تا روستاییان در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی بتوانند از نعمت آن بهره‌مند شوند و با سوخت آن نیازهای گرمایی خود را تأمین کنند.

 

روستاییان چشم انتظار آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی هستند

در همین رابطه دولت‌ها با تلاش‌های صورت داده به دنبال توسعه شبکه گازرسانی در مناطق روستایی است؛ اما همچنان در کهگیلویه و بویراحمد مناطقی هستند که از نعمت گاز برخوردار نیستند.

در شرایط نبود گاز استفاده از پنل‌ها و آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی نقش مهمی در تأمین گرمای مناطق فاقد گاز دارد که با در اختیار قراردادن آن در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی می‌توان علاوه بر رفع مشکلات روستاییان از قطع درختان و همچنین آسیب به طبعی‌ات و جنگل جلوگیری کرد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری کهگیلویه و بویراحمد با در اختیار قراردادن آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی نقش بسزایی در کمک به حفظ جنگل و رفع مشکلات روستاییان دارد.

روستاییان چشم انتظار آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی هستند

این پایگاه خبری از طریق تماس و پیامک پیگیر وضعیت توزیع آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی بود اما به علت عدم پاسخگویی متولیان مربوطه، نتیجه مشخصی در این خصوص دریافت نکرد هرچند صبح زاگرس آماده دریافت پاسخ مسئولان مربوطه است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار