رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
عمر این گل‌ها فقط دو روز بود!

بلوار ورودی شهر یاسوج از سمت فرودگاه یاسوج در منطقه بلهزار در حالی در چند سال اخیر به سرانجام رسیده که امروز به جزء تلی از خاک و علف‌های خشک‌شده چیز دیگری در آن ایان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،یکی  از نکات مهم در زیباسازی هر شهر را باید ورودی آن شهر دانست که با آذین‌بندی و بلوارهای سرسبز و درختان کشیده آراسته‌شده باشند.

نمای بصری بلوار در رودی هر شهر می‌تواند نماد زیبایی آن شهر نیز باشد،موضوعی که در شهر یاسوج که به نام پایتخت طبیعت لقب گرفته و از داشتن تمامی نعمت‌های  خدادادی برخوردار است همچنان در حد یک آرزو باقی‌مانده است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌های و طبیعت منحصربه‌فردی است اما توجه نکردن به اصل شهرسازی در این شهر خنگ و کوهستانی با هوای دلپذیر در بهار و تابستان و طبیعتی سفیدپوش و پرباران در پاییز زمستان، باعث شده که این شهر همچنان از استانداردهای شهرسازی و زیبایی محیطی بی‌بهره باشد.

در چند سال اخیر مسئولان و شهروندان خواهان زیباسازی ورودی‌های شهر یاسوج از دو طرف غرب و شرق آن هستند، ورودی‌هایی که بعضاً  به‌وسیله خار و خاشاک و علف‌های خودرو احاطه‌شده و از زیبایی‌هایی آن همچنان چیزی دیده نمی‌شود.

یکی از بلوارهای تازه در دست اقدام در ورودی شهر یاسوج از سمت کریدور اصفهان به یاسوج بلوار شهید رضایی بلهزار یا همان بلوار فروده بوده که بعد از چندین سال احداث آن به سرانجام رسید اما امروز به‌جز تلی از خاک و علف‌های خودرو  و درختان خشک‌شده چیز دیگری در آن ایان نیست.

این بلوار که سیری تاریخی را برای احداث خود دید،در سفر دوم هیئت دولت و رئیس‌جمهور محترم دولت سیزدهم ، رنگ زیبای سازی را به خود دید ، اما در کمال تعجب این زیباسازی و گل‌کاری فقط برای دو روز بود و درختان و گل‌های کاشته شده در این بلوار بعدازاین سفر به‌کلی خشک‌شده و امروز نمایی نازیبا را به بار آورده است.

آن چیزی که مسلم است کار مسئولان امر در این زمینه فقط برای یک  هفته بوده و عمر این گل‌ها فقط دو روز بوده است و باعث شده که این زیباسازی در اندک زمانی از بین برود .

حال انتظار می‌رود که مسئولان جدید شهری در شهرداری یاسوج دیدی واقع‌بینانه و کلی به زیباسازی شهری و حتی مبلمان شهری داشته باشند و برای توسعه رونق گردشگری این زیباسازی را در رمزه کاری خود قرار دهند.

رها شدن بلوار ورودی شهر یاسوج؟
رها شدن بلوار ورودی شهر یاسوج؟
رها شدن بلوار ورودی شهر یاسوج؟
رها شدن بلوار ورودی شهر یاسوج؟
رها شدن بلوار ورودی شهر یاسوج؟
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار