رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس دانشگاه پیام‌نور در گفتگو با صبح زاگرس:

رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان ویژگی‌های ماه رمضان و نوروز گفت: ماه رمضان و نوروز فرصتی برای عبادت و بندگی خدا، صله‌رحم و گام برداشتن برای خشنودی خداوند متعال است.

 ارسلان بی‌نیاز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص ماه رمضان، معنویت، ارزش‌ها و همچنین تقان آن با ایام نوروز گفت: رمضان ماه میهمانی خدا، یک فرصت ناب بندگی است و بهار، فصل رویش سبز طبیعت و شروعی دوباره است. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقارن میمون ماه رمضان به‌عنوان بهار زندگی با بهار طبیعت، فرصت بسیار خوبی است تا با خدای خود تجدید پیمان کنیم، وقت توبه از گناهان است. 

وی ادامه داد: در ماه رمضان سفره کَرم و مهربانی پروردگار گسترده است و هر کس به مقدار ظرفیت؛ از چشمه زلال معرفت و شکرگزاری بهره‌مند می‌گردد و آیین‌های مذهبی در این ماه به اوج خود می‌رسند و علاوه بر عبادات شخصی، مردم در اجتماعات گرد هم می‌آیند و صله‌رحم که از آیین‌های دین مبین اسلام بوده را برپا می‌کنند.

بی‌نیاز ادامه داد: آغاز سال نوی شمسی برای خانواده‌های ایرانی فرصتی است تا با رفع کدورت‌ها و باخبر شدن از احوال همدیگر در راه خشنودی حق گام برداریم. 

این مسئول گفت: یکی از جلوه‌های پر رنگ شکرگزاری ایجاد شور و نشاط در دل مؤمنین است و هم ماه مبارک رمضان این فرصت را فراهم می‌کند و هم آغاز بهار فصل شادی، شادابی، طراوت و سرسبزی است. 

وی گفت: در ماه رمضان انسان‌ها از گناهان توبه می‌کنند و رویشی جدید خواهند داشت در فصل بهار که گردش فصل‌ها و آغاز زندگی طبیعت است، هر دو فرصت دوباره‌ای محسوب می‌شود. 

بی‌نیاز با بیان اینکه اختلاف بین تقویم شمسی و میلادی، موجب می‌شود که گاه با گردش ایام شاهد تقارن مناسبات مذهبی و سنتی شویم گفت: زیباترین تقارن ممکن در سال جاری این است که شاهد هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن خواهیم بود و این تقارن، رنگ الهی به خود می‌گیرد و در زمزمه یا مقلب‌القلوبمان، احسن الحال را باحال و هوای رمضان از دادار بی‌همتا خواهیم خواست. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد به‌عنوان کانون تجمعات می‌توانند میزبانی برای ترویج این سنت حسنه قلمداد گردند تا با پهن کردن یک سفره ساده و به‌دوراز تجملات، الگویی برای همه مؤمنین باشد که مردم متدین و خونگرم ایران‌زمین، از دیرباز تاکنون مساجد را مکانی برای کسب معرفت جمعی و عبادت خویش می‌دانند بر همین اساس این تقارن مبارک، فرصتی است تا رونق مساجد بیش‌ازپیش شده و خانه خدا، محفل گرم انس و مودت گردد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار