رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-30 11:58 شماره خبر : 2157 https://sobhezagros.ir/short/4zjqP 0
بداخلاقی‌های انتخاباتی را جدی بگیرید؛

برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه‌وبویراحمد به‌جای ارائه برنامه‌های مدون برای توسعه استان به دنبال برچسب‌زنی و اتهام به یکدیگر هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» انتخابات به‌عنوان بزرگ‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی و اصل مهم در ساختار سیاسی کشور برای تقویت اعتماد مردم به‌نظام است که دارای ابعاد داخلی و بین‌المللی زیادی است به همین دلیل مشارکت در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

نظام جمهوری اسلامی در ماه آینده انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به‌عنوان مهم‌ترین رخداد سیاسی کشور در پیش دارد؛ تنور انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در عرصه انتخابات روزبه‌روز در حال داغ‌تر شدن است و نامزدهای انتخابات فعالیت‌های خود را برای حضور پرقدرت در انتخابات از سر گرفته‌اند و روزانه جلسات متعددی را برگزار می‌کنند.

 

در این انتخابات با تأثیرگذاری داخلی و خارجی، رعایت اخلاق اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه مجریان، برگزارکنندگان، ناظران و داوطلبان انتخابات و هواداران آن‌ها باید در کنار وظایف قانونی خود به موضوع اخلاق در انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

مقام معظم رهبری در خصوص رعایت اخلاق انتخاباتی سخنان بسیار مهمی دارند؛ «رعایت اخلاق انتخاباتی و ایجاد فضای دور از تشنج از طرف نامزدها و طرفدارانشان به برگزاری انتخاباتی سالم كمك می‌کند. شایعه‌پراکنی، تهمت زنی و تخریب كردن بیشترین آسیب را به نامزدها و فضای انتخابات وارد می‌سازد و سبب خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی می‌شود.»

 

«در انتخابات باکرامت رفتار كنند همه؛ چه آن‌هایی كه نامزد می‌شوند، چه آن‌هایی كه طرفدار آن‌هایند، چه آن‌هایی كه مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناح‌های مختلف كشور، بداخلاقی، بدگویی، اهانت، تهمت و این حرف‌ها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهایی است كه اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.»

 

یکی از مسائلی که در کنار شور انتخاباتی ایجادشده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد بداخلاقی‌های انتخاباتی و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها است که توسط برخی نامزدهای انتخابات مشاهده‌شده است.

 

برخی نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در روزهای اخیر اخلاق انتخاباتی را زیر پا گذاشته‌اند و از هرگونه تهمت و توهین نسبت به یکدیگر دریغ نکرده‌اند؛ این افراد به‌جای این‌که به ارائه برنامه‌های خود در صورت حضور در مجلس شورای اسلامی بپردازند با ادبیات خیابانی و دور از شأن یک کارگزار نظام اسلامی به جدال لفظی با یکدیگر می‌پردازند.

 

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از جدال‌های لفظی و بی‌نتیجه سیاسیون خود خسته شده‌اند و به دنبال کسانی هستند که برنامه‌های مدونی برای توسعه شهر و دیار خود داشته باشند اما برخی نامزدها تصور می‌کنند صرفاً با داد زدن و تهمت زدن به دیگران می‌توانند سبد رأی خود را پر کنند لذا مردم نیز باید هوشیار باشند و به برنامه نگاه کنند نه به دادوفریاد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار