رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-06-16 18:31 شماره خبر : 265 https://sobhezagros.ir/short/4ObJN 0
مروری بر یک تخلف؛

انشعابات غیر مجاز و خارج از شبکه طبق قانون جرم است و سبب مشکلات مختلفی برای شبکه آب رسانی و مردم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه تحلیلی صبح زاگرس؛ تامین آب شرب پایدار و جلوگیری از قطعی ها و همچنین شناسایی و رفع مشکل مناطقی که با افت فشار آب همراه است سبب می شود تا شهروندان با مشکلات کم آبی مواجه نشوند و مهمتر، نیازهای آبی آنها تامین شود.



یکی از موضوعاتی که می تواند در افت فشار و تامین پایدار آب اثر گذار باشد، انشعابات غیر مجاز است، به گونه ای که با حجم مصرف بی رویه، عدم پرداخت حق مصرف آب و همچنین استفاده به صورت اسراف جهت اموراتی نظیر ساخت و سازصرف می‌شود، سبب ایجاد مشکل برای شهروندانمی‌کند.

 

در همین رابطه عوامل مختفی در ایجاد مشکلات آب می‌تواند اثر گذار باشد که می‌توان به فرسودگی شبکه‌های آب، انشعابات غیر مجاز، استفاده از آب شرب جهت آبیاری مزارع یا باغات و دیگر موضوعات اشاره کرد.

 


انشعابات غیر مجاز منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین نیز می‌شود از طرفی این امر  منجر به آلودگی شبکه توزیع آب شده و عواقب و پیامدهای سنگینی از جمله به خطر افتادن سلامت دیگر  شهروندان قانون مدار را در پی دارد. 

 

باید اشاره کرد مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

 

 

اهمیت انشعابات غیر مجاز آب سبب می‌شود تا متولیان مربوطه به منظور جلوگیری از مشکلات مختلف درصدد جمع آوری و شناسایی و برخورد قانونی با آنها باشند تا در اثر این موضوع دیگر شهروندان متحمل هزینه‌های مختلف نشوند.

 

در همین رابطه امید صالحی با بیان اینکه در طی سه ماهه ابتدایی سال جاری ۲ هزار و ۸٠٠ انشعاب غیر مجاز آب در استان شنایی شده است گفت: تلاش برای قطع و جمع آوری ۸۵٠ انشعاب غیر مجاز اقدام شده است،

 

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کسانی که اقدام به انشعاب غیر مجاز داشتند جریمه و پیش‌بینی‌های قانونی لحاظ شد.

 

صالحی به تعداد تخلفات و پرونده‌های تشکل شده اشاره کرد و ادامه داد:  یکهزار و ۳٠٠ پرونده تخلف انشعاب غیر مجاز تشکیل شده است.

 

وی به استفاده های بی رویه در مصارفی غیر از شرب که سبب مشکلاتی در تامین آب می شود اشاره داشت و گفت: از آب شرب علاوه بر آشامیدن و موارد بهداشتی در برخی مناطق برای آبیاری کشاورزی، باغات و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود که تاثیر بسزایی در افت فشار می‌تواند داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار