رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-11 16:39 شماره خبر : 2825 https://sobhezagros.ir/short/eqKon 0

مشاهدات میدانی از شهر یاسوج نشان می دهد که افزایش شعب اخذ رای در سطح استان باعث کاهش تراکم در شعب اخذ رای شده است،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» پس از روزها و هفته های هیجان انگیز در کهگیلویه و بویراحمد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت بامداد امروز آغاز شد.

همزمان با آغاز فرایند انتخابات تا ساعت 17:30 دقیقه 52درصد از واجدان شرایط استان در انتخابات شرکت کرده اند و رتبه اول کشور را دارد که این آمار باتوجه به شلوغی ساعات عصرگاهی پیش بینی مشارکت حدود 2 برابری نسبت به امار فعلی را می توان داشت.

مشاهدات میدانی از شهر یاسوج نشان می دهد که افزایش شعب اخذ رای در سطح استان باعث کاهش تراکم در شعب اخذ رای شده است، از طرفی تغییر در روند برگزاری انتخابات از جمله حذف الزام وجود شناسنامه باعث تسریع در روند اخذ رای شده است.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری انتخابات در استان تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش داشته است به عنوان مثال تعداد شعب اخذ رای در شهرستان بویراحمد شامل نقاطی از جمله شهرهای یاسوج، چیتاب و لوداب به نسبت دوره گذشته انتخابات 26 شعبه افزایش داده شد.

افزایش تعداد شعب اخذ رای به دلیل مهیاکردن شرایط بهتر برای رای دهندگان و معطلی کمتر آن هاست که این مساله باعث کاهش تراکم افراد در شعب مختلف شده است و به همین دلیل شائبه خلوت بودن شعب رای گیری مطرح شده است.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار