رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/07/12 Thursday - 2024 03 October الخميس ، 30 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-11 12:36 شماره خبر : 7642 https://sobhezagros.ir/short/4ABrg 0
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تحلیل رسانه‌‌های غربی شهادت سید حسن نصرالله و برخی از فرماندهان جبهه مقاومت با یک نقشه آمریکایی- فرانسوی تحت عنوان این‌که می‌خواهیم آتش‌بس را اجرا کنیم صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آیت‌الله سید نصیر حسینی در اجتماع مردم شهر یاسوج که در راستای محکومیت شهادت پرچمدار مقاومت و سردار سرلشکر نیلفروشان که در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد، گفت: شهادت سرداران و سرافرازان جبهه مقاومت در رأس سید محور مقاومت سید حسن نصرالله را تسلیت و عملیات بزرگ وعدهٔ صادق را که دیشب به فرمان فرماندهی سپاه پاسداران و در رأس فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) انجام گرفت تبریک عرض می‌کنم. 

سید حسن نصرالله، فرمانده بزرگ و نستوه مقاومت بود

امام‌جمعه یاسوج تصریح کرد: سید حسن نصرالله و حزب‌الله یک گروه مجاهد، گروهی که سالیان سال در میدان مبارزه و جنگ در مقابل تمام دنیای استکبار و استعمار ایستادند و جنگیدند قریب به ۳۰ سال ایشان به‌عنوان دبیرکل و فرمانده جبهه مقاومت جنگ، مبارزه و جهاد کرد و قریب ۴۰ سال که حزب‌الله لبنان تشکیل شد، مدام در میدان جنگ با جبهه صهیونیستی در حال مبارزه بود. 

سه دهه رهبری پرچمدار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: ۳۰ سال ایشان به‌عنوان مدیرکل حزب‌الله لبنان در میدان ایستاد، قبل از آن شرایط لبنان و شیعیان لبنان شرایط خاصی بود آن‌چنان شیعیان آن منطقه ضعیف بودند که حتی گوشواره‌های دختران شیعه را در کوچه و خیابان از گوش آن‌ها بازور درمی‌آوردند و جرئت مقابله نداشتند. 

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: شرایط سخت و دشواری که حتی برای شیعیان لبنان اتفاق افتاد وشهید معظم، شهید بزرگ، شهید مقتدا صدر و بعداً هم شهید چمران تدبیری اندیشیدند، گروهی را شکل داده‌اند و این گروه به‌عنوان جنبش عملیات انجام داد و گروهی را شکل دادند آنها بود که شیعه قدرت گرفت، دانستند که باید در مقابل برخی از ستمگری‌ها و زورگویی‌ها بایستند، شرایط فقر و فلاکت بر شیعیان آن منطقه حاکم بود، توانستند با فقر مبارزه کنند و بجنگنند که بعداً بر اساس اختلافاتی مسائلی پیش آمد و این‌ها جدا شدند و حزب‌الله لبنان را تشکیل دادند. 

رژیم صهیونیستی دست پروده استعمار است

وی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم سید حسن نصرالله را تعریف کنیم و بشناسیم باید جریان شکل‌گیری و شکل‌دهی صهیونیسم و اسرائیل را در منطقه خاورمیانه به‌درستی بفهمیم و بدانیم، یک نقشه شوم استعمار بود که انگلیس و بعد آمریکایی شکل داده‌اند و این غده سرطانی را در میان جامعه اسلامی، سرزمین‌های اسلامی به وجود آوردند. 

امام‌جمعه یاسوج بیان داشت: بعد در جنگ جهانی دوم تقویت شد و این وضعیت و این فلاکت را برای مسلمانان خلق کردند و در جنگ‌هایی که علیه اسرائیل شکل گرفت در چندین جنگ هم در زمانی که عبدالناصر محور مقاومت و جنگ علیه رژیم صهیونیستی بود و بعدش انورسادات و سوریه و حالا عراق هم وارد شد، اردن هم وارد شد، در  همه مراحلی که اسرائیل در حال شکست مفتضحانه بود آمریکا پشتیبانی می‌کرد و این هیولا را از شکست حتمی نجات می‌داد در همه این صحنه‌ها آمریکا حضور داشت. 

آیت‌الله حسینی اضافه کرد: در برخی از عملیاتها گلوله‌های آن‌ها را به اورانیوم غنی شده در حد ضعیف مسلح کرده بودند، برعکس، ذلت بی‌تدبیری‌های زیادی جلوی اسلام دارد؛ اما مسئله این است که آمریکا همیشه در میدان و همه جنگ‌ها از اسرائیل حمایت می‌کند، شرایط بدی باوجود حمایت‌های آمریکا از این شیطان شکل گرفت، اما آن‌ها سرشکسته و تحقیر شدند و در جبههٔ مسلمانان و لبنان در طول چندین سال نتوانستند کار خاصی انجام دهند، آنهایی که در این جبهه ها در چندین جنگ باعث شدند اسرائیل از لبنان خارج و به اشغال لبنان پایان دهد شخص خود سید حسن نصرالله و فرماندهان رشید محور مقاومت بودند.

حزب الله یکی از مقاوم ترین نیروهای شیعه در منطقه است

وی بیان داشت: مقاومت حزب‌الله لبنان از زمانی شناخته شد که سید عباس موسوی مدیرکل حزب‌الله لبنان بود، بعد جناب سید حسن نصرالله با جسارت و شجاعتش و با آرامش اقدام کرد تا مرز بین دشمنان اسلام و جامعهٔ اسلامی را محکم کند و این خط حزب‌الله لبنان با پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی نظام اسلامی این خط مقاومت تقویت شد.

آیت‌الله حسینی ادامه داد و گفت: شعار اسرائیل از نیل تا فرات بود که بسیاری از کشورهای اسلامی را در برمی‌گرفت، امروز هم جنگی را آغاز کرده اند علیه غزه، فلسطین و لبنان و در این جنگ دیدیم که قریب ۴۲ هزار انسان شایسته و مظلوم و بی‌گناه کشته شدند، نمی‌شد که ما نظاره‌گر باشیم، حزب‌الله لبنان نظاره‌گر باشد، دست رودست بگذاریم و ببینیم که این انسان‌های مظلوم در خون خود پرپر می‌زنند. 

برخی حکام عربی با سکوتشان به اسلام خیانت می کنند

وی اذعان کرد: فلذا در همان روزهای اول حزب‌الله لبنان برای دفاع از مردم مظلوم غزه وارد عمل شد و اقدام می‌کرد یک طرف دنیایی از استکبار و استعمار و مجهز به سلاح‌های روز علیه آنها بوده و یک طرف هم کشورهای اسلامی و حکام بی‌عرضه که همه امکانات دارند هم پول دارند؛ اما جرئت ندارند ترسو و بزدل هستند، آنجا که حتی اختیار خود را در دستان رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند. 

ترور سید حسن نصرالله ،یک نقشه از سوی آمریکایی ها و فرانسوی‌های خائن بود

امام‌جمعه یاسوج ادامه داد و مطرح کرد: برخی از این کشورها مثل امارات در همان جنگ ۳۳ روز اسرائیل با غزه و فلسطین دیدیم که عملاً این‌ها برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند، کسی که در این میدان محکم ایستاد و مقابله کرد حزب‌الله لبنان بود و البته نقشه شهادت سید محور مقاومت سالیان سال بود که در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، حالا در این ایام که حزب‌الله لبنان وارد عمل شد و از مردم مظلوم غزه و فلسطین برای رهایی قدس و دفاع از مسلمانان دفاع کرد، با یک حیله عجیب‌وغریب که تعدادی از فرماندهان، تعدادی از نیروهای حزب‌الله لبنان را در آن ترور کردند، که در تحلیل رسانه‌‌های غربی با یک نقشه آمریکایی- فرانسوی تحت عنوان این‌که می‌خواهیم آتش‌بس را اجرا کنیم آن‌ها را به شهادت رساندند.

آیت‌الله حسینی اضافه کرد: در همین زمینه شاهد بودیم که برخی از مسئولین کلان کشوری هم بیان داشتند ما فریب خوردیم، بعد شهادت اسماعیل هنیه که قرار بود یک عملیات از طرف ما انجام بگیرد، آمریکا می‌گفت که شما عملیات انجام ندهید، ما آتش‌بس را اجرا می‌کنیم، اما این آتش‌بس حیله آمریکایی بود، البته آمریکا و انگلیس و غربی‌ها همیشه حیله‌گر و همیشه کلک‌باز بودند. 

وی به روایتی از آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند وقتی‌که دست‌به‌دست غربی‌ها دادی، وقتی دست را از دست آن‌ها کشیدی، انگشتان را بشمار که ببینی این انگشتان سر جای خودشان هستند یا نه؟! یعنی آن‌قدر در مکر و حیله این‌ها سرآمدند، فلذا آدم باید خیلی حواسش مخصوصاً در میدان جنگ و میدان مبارزه جمع باشد.

 امروز ما وسط میدان جنگ و میدان مبارزه هستیم

امام‌جمعه یاسوج اظهار داشت: امروز ما وسط میدان جنگ و میدان مبارزه هستیم، اسرائیل امنیت ما، حاکمیت ما و کشورمان را مورد حمله قرارداد، بعد از این‌که اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند طبق منشور سازمان ملل ما حق مشروع پاسخ‌گویی به چنین جنایتی را داشتیم؛ اما با انجام عملیات وعده صادق ۲ برخی اعلام کردند عملیات ایران غیرقانونی بود درصورتی‌که ما کاملاً قانونی اقدام کردیم. 

وی ادامه داد: واقعیتش این است که بعد از شهادت اسماعیل هنیه و بخصوص بعد از ترورهای خطرناک و غیرانسانی که در جبهه مقاومت شکل گرفت و باعث شهادت سید حسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان ایشان شد همه ما عقده کرده بودیم و همه ما به‌نوعی منتظر و مطالبه عملیات متقابل را داشتیم، دشمن آن‌چنان گستاخ و پررو شده بود که مداوم در رسانه‌ها دیدید که چه می‌گفتند و تهدید می‌کرد.

نشان دادیم که می‌توانیم اسرائیل را از روی نقشه محو کنیم

آیت‌الله حسینی گفت: دیشب بحمدالله این وعده الهی و این وعده صادق ۲ اتفاق افتاد و مناطق و جایگاه‌های بسیار مهم رژیم صهیونیستی مورد اصابت ده‌ها موشک قرار گرفت و برخی از جاها به طور کامل با خاک یکسان شد و به تعبیری که مقام معظم رهبری در برخی از سال‌ها داشتتند فرمودند« که اگر غلطی از اسرائیل و رژیم صهیونیستی سر بزند جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد» و دیشب نشان دادیم که اگر بخواهیم می‌توانیم، این جواب دیشب یک پاسخ کوچکی بود و در مقابل غلط‌هایی که اسرائیل در این ایام انجام داد و هل‌من‌مبارز می‌طلبیدند.

وی بیان کرد: این عملیات بزرگ و موفقیت‌آمیز را به مقام معظم رهبری و به همه ملت‌های آزاده مخصوصاً ملت شریف ایران و جبهه مقاومت تبریک می‌گوییم و بر دستان ایشان و بر دستان فرماندهان بزرگ سپاه و ارتش که چنین عملیاتی را فرماندهی کردند بوسه می‌زنیم.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار