رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
وقتی اراده‌ای بر تکمیل این پروژه نبود:

بیش از هفت سال از طرح بزرگی که قرار بود در مساحت ۲۰ هزار مترمربع در قلب شهر یاسوج و زیربنای بالغ‌بر نود هزار مترمربع در ۶ طبقه و کمتر از سه سال احداث شود میگذرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس؛هفت سال پیش قرار بود موسسه کوثر مجتمع بزرگ تفریحی تجاری و رفاهی خلیج‌فارس را در یاسوج احداث کند اما این مکان پس از سه سال همانند گودالی عمیق در مرکز شهر یاسوج به فنس های قرمز احاطه‌شده و همچنان خبری از بازسازی این مجتمع بزرگ تجاری در یاسوج نیست.

 

 وقتی اراده‌ای بر تکمیل این پروژه نبود

 ۶ مردادماه سال ۹۵ بود که استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با معین گستر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد از ساخت بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی، تجاری و رفاهی جنوب غربی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بانام خلیج‌فارس در زمین تأمین اجتماعی خیابان فردوسی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که با مشارکت موسسه اقتصادی کوثر پروژه‌ای باهدف ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر احداث شود.

 

 اما در کمال تعجب از آن زمان تاکنون که بیش از هفت سال می‌گذرد از طرح بزرگی که قرار بود در مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای بالغ‌بر نود هزار مترمربع در ۶ طبقه و کمتر از سه سال احداث شود جز فنس های آهنی نارنجی چیزی دیگر دیده نمی‌شود و این زمین بار ارزش در حد یک خاک‌برداری باقی‌مانده است.

 

باید بدانیم که سال ۹۵ طی تعهدنامه‌ای با سازمان اقتصادی کوثر مقرر شد این سازمان با ۳۰۰ میلیارد تومان دو سالن سینما، رستوران و پارکینگ احداث کند و از یک زمین بکر در مرکز شهر یاسوج گلستانی بسازد که هم‌شغل ایجاد می‌کند و هم وضعیت یاسوج را دگرگون کند.

 

در همان نشست مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاران عمران و ساختمان معین کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر که از مدیران میانی هم استانی یاد می‌شد،عزم بر این بود که این پروژه طی سه سال در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شود و ساخت این پروژه چهره یاسوج را دگرگون کند.

 

 داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج

حال بعد از هفت سال از گذشته آن پروژه باآن‌همه دبدبه و کبکبه تنها فقط داغی بر پیشانی مرکز استان شده و چیزی به جزء زشت شدن چهره شهری به همراه نداشته است.

 

با این منوال و بعد از نشست خبری مدیرعامل کوثر در شهر یاسوج  و گذشت این چند سال حالا باید قید داشتن مرکز تفریحی و  رفاهی و اشتغال این بخش را زد چراکه به گفته مسئولان سازمان کوثر اراده‌ای برای تکمیل این پروژه نیست و حتی با بالا رفتن میزان هزینه کرد این پروژه، این پروژه اجرایی نخواهد شد.

 

در آخرین خبرهای برای سر سامان داده به این پروژه مهم و کلیدی در شهر به یاسوج که روزی  ساختمان‌های بتنی سازمانی با درختان زیبا در آن خوئدنمایی میکرد و امروز به جزء خرابه‌ای چیزی از آن باقی نمانده این است که ،  میر هاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفته است؛ یکی از موضوعاتی که در سفر به کهگیلویه وبویراحمد موردبررسی قرار گرفته است، تعیین وضعیت زمین ۲ هکتاری مرکز شهر یاسوج بوده است.

 

منمتظر خبرهای خوب باشیم یا ؟

وی به مشکلات این پروژه نیز اشاره داشته و ابراز داشته است: مشکل و اختلاف حقوقی بین سازمان تأمین اجتماعی و یک‌طرف دیگر باعث شده که این پروژه دچار مشکلات حقوقی شود که طبق حکم دادگاه و قانون حل‌شده است.

 

موسوی بابیان اینکه قرار است ظرف ماه‌های آتی در رابطه با وضعیت این زمین تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: خروجی این تصمیم به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با تأکید بااینکه این زمین ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری، فعالیت تجاری و اقتصادی دارد،بیان داشته است:سرمایه‌گذاری در این زمین می‌تواند به اشتغال‌زایی منجر شود.

 

 زمینی دوهکتاری بدون استفاده در شهر یاسوج

موسوی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران دیگری نیز وجود دارند که متقاضی حضور در این ظرفیت هستند، تصریح کرده است:یا سازمان تأمین اجتماعی در زمین ۲ هکتاری مرکز یاسوج سرمایه‌گذاری می‌کند و یا اگر سرمایه‌گذاری پیدا شود از آن ظرفیت برای اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در این زمین استفاده‌شده تا با همکاری یکدیگر طرح را به سرانجام برسانیم.

 

حال با توجه به سخن‌های مسئولان در هفت سال اخیر همچنان این زمین دو هکتاری در قلب یاسوج نیمه‌کاره رهاشده و جزء پلشتی و نامیمونی چیز دیگری را عاید این شهر توریست پذیر نکرده است و شهروندان و مردم این دیار همچنان چشم‌انتظار روزهای باشکوه این پروژه خیالی در آینده هستند.

 

تصاویر تکمیلی

داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج
داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج
داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج
داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج
داغ پروژه میلیاردی بر پیشانی شهر یاسوج
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار