رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
عذر و بهانه‌ها قابل‌پذیرش نیست؛

در طی سال‌های مختلف موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد از مهم‌ترین مطالبات شهروندان در یاسوج بوده است و با شروع سال تحصیلی جدید در صورت حمله سگ‌های ولگرد دیگر متولیان عذری ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» داستان ترسناک پرسه سگ‌های ولگرد در طی سالیان اخیر  یکی از مطالبات اصلی شهروندان در یاسوج برای جمع‌آوری آنها و در گزارش‌های متعدد منتشر شده است.

سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، شب‌ها خواب و آرامش را و روزها ترس و رعب نصیب شهروندان می‌کنند. ماجرای سگ‌های ولگرد اما به اینجا ختم نمی‌شود و خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله مهم‌ترین آنها هاری ناشی از گزیدگی شهروندان از دیگر مصائب است.

پرسه سگ‌های ولگرد اما زمانی خطرناک‌تر می‌شود که با شروع سال تحصیلی جدید، کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در معرض خطر حمله سگ‌های ولگرد قرار دارند.

اگر این روزها دانش‌آموزان مورد سگ گزیدگی قرار گیرند آثار و تبعات آن نه‌تنها در حوزه سلامتی فرد،  بلکه سبب  استرس، ترس و آسیب‌های روانی تا سال‌های طولانی دامنگیر او خواهد بود.

خطر سگ‌های ولگرد بیخ گوش دانش‌‌آموزان یاسوجی

در طی این سال‌ها اما جلسات مختلف برای تعیین تکلیف سگ‌های ولگرد نتیجة نداشته است و متولیان این موضوع در شهر یاسوج اقدامی برای جمع‌آوری آنها در میدان عمل اقدامی اثرگذار نداشته‌اند.

این سؤال مطرح است اگر دانش‌آموزی مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گیرد، متولیان یاسوج باوجود هشدارهای مختلف رسانه‌ها و نگرانی خانواده‌ها در طی این سال‌ها چه جوابی خواهند داشت.

گزارش‌های مختلفی از سگ گزیدگی در سطح کشور و حتی یاسوج و حمله به کودکان و دانش‌آموزان شنیده شد و این موضوع سبب جریحه‌دار کردن روح و روان افکار عمومی شد.

هشدارها در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد در زمان‌ها مختلف داده شد، آسیب‌هایی که در اثر این موضوع می‌تواند گریبان‌گیر اقشار مختلف جامعه خصوصاً دانش‌آموزان شود تبیین شده است، براین‌اساس می‌توان گفت هرگونه خطر  و حمله سگ‌های ولگرد خصوصاً در ایام تردد دانش‌آموزان دیگر نمی‌تواند قابل‌پذیرش باشد.

خطر سگ‌های ولگرد بیخ گوش دانش‌‌آموزان یاسوجی

باید اشاره کرد هرچند موضوع ایجاد مکانی  به مساحت 2 هزار متر زمین در دوپشته دشت‌روم در مجاورت شهر یاسوج ایجاد شده است اما  نه تنها تغییری در تعداد سگ‌های ولگرد ایجاد نشد بلکه  خطرات آن همچنان بیخ گوش شهروندان  و دانش‌آموزان است.

این روزها دیگر نه‌تنها رسانه‌ها بلکه والدین دانش‌‌آموزان چشم‌انتظار اقدام شهرداری و متولیان یاسوج هستند تا شاهد جولان سگ‌های ولگرد و تهدید جان و سلامت فرزندان آنها نباشند و براین‌اساس هرگونه تدبیری قبل از وقوع حادثه باید صورت گیرد و بعد از آن شاید دیگر عذر متولیان و مسئولان توسط خانواده‌ها پذیرفته نشود، هرچند باید دید اقدام عملی چه زمانی آغاز خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار