رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/13 Friday - 2024 04 October الجمعة ، 1 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

خطیب نماز جمعه یاسوج گفت:عملیات وعده صادق ۲ هیمنه رژیم غاصب اسرائیل را شکست لذا حمایت های همه جانبه کشور آمریکا از جنایات تروریستی اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، در حالی که صهیونیست‌ها روز به روز به نابودی نزدیک تر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آیت‌الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت:خداوند در سوره تحریم فرموده: بندهٔ اهل توبه نصوح باش، بازگشت به اشتباه در طول زندگی انجام خطای خطرناک است، خطای زبانی ان گناهانی که انجام می‌دهیم باید برگردیم و ابراز پشیمانی کنیم و عدم بازگشت به گناه را توبه نصوح می‌دانند، یعنی در واقع اگر کسی بخواهد توبه کند باید در همه جهات گناه پشیمان شده باشد و نسبت‌به آن گناه چیزی در درونش برای بازگشت نباشد.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اهل ایمان توبه نصوح داشته باشد، استغفار  وقتی عملی است که انسان اگر نماز قضا شد نمازهای گذشته را نقد کند و برگردد، روزه نگرفته برگردد و روزه را بگیرد، اگر حق‌الله ضایع تا می‌تواند و در توانش است جبران کند، اگر مالی بر گردنش است، حق الناس بر گردنش است و... برگردد و جبران کند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده: اهل ایمان هم مراقب خودتان، مراقب فرزندان باشید، مسئولیت فردی، مسئولیت خانوادگی، مسئولیت اجتماعی را انجام دهید که انسان مؤمن هم در قبال مسائل اجتماعی مسئول است و یک مسلمان نمی‌تواند بگوید من در قبال مسائل جاری جامعه هیچ مسئولیتی ندارم.

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از واجبات دین مبین اسلام یکی از واجبات هر مسلمان است که این مسئولیت اجتماعی بر عهده‌اش قرار گذاشته‌ شده است

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: مراقب چشم و گوش و دست‌وپا همه اعضا و جوارح خود باشیم که به خطا نرود، اشتباه نکند، گناه انجام ندهد، به کسی ظلم نکند و آبروی کسی را نبرد، با زبان، رسانه و یا قلم جوری نباشیم که آرامش جامعه را، آبروی دیگران را ببریم و باید مراقب همه‌ی رفتارمان باشیم.

آیت الله حسینی عملیات وعده صادق ۲ هیمنه رژیم غاصب اسرائیل را شکست و ایران نشان داد که در صورت ادامه هر گونه خطای دیگر از سوی اسرائیل با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد ادامه داد: حمایت های همه جانبه کشور آمریکا از جنایات تروریستی اسرائیل بر کسی پوشیده نیست اما صهیونیست ها روز به روز در حال نابودی است.

وی به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون تلاش‌های شبانه روزی این نیروی زحمت کش است.نام این نیرو همواره در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی همراه است که در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

آیت الله حسینی یاسوج با قدردانی از اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا در تلاش است تا با ترور فرماندهان جبهه مقاومت، ترس وهراس در دل ملت‌های آزادی خواه جهان بیندازد، اما نمی‌داند که اکنون این ملت‌ها بیش از گذشته هوشیار و بیدارتر هستنند.

وی اضافه کرد: شهید سید حسن نصرالله فردی شجاع و متدین بود و ما شهادت ایشان را یک ضایعه جبران نشدنی می‌دانیم ولی اقتدار سپاه پاسدران در دفاع از حقوق قانونی وشرعی کشورمان و حزب الله لبنان و غزه، توانست بار دیگر هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونسیتی را در هم شکند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: نیرو‌های انتظامی سربازان ولایت هستند که شبانه روز از کیان این آب و خاک دفاع می‌کنند.

آیت الله حسینی اضافه کرد: اکنون که ما امنیت خود را مرهون تلاش نیرو‌های مسلح از جمله نیروی شجاع انتظامی هستیم باید خالصانه از آنها قدردانی کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار