رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-06 09:30 شماره خبر : 3746 https://sobhezagros.ir/short/VMlmv 0
در نشست‌خبری سرپرست شبکه بهداشت‌بهمئی مطرح شد:

سرپرست شبکه بهداشت‌ شهرستان بهمئی گفت: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت،تمامی خدمات اعم بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال در مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان شد.

به گزارش پایگاه خبری «صبح زاگرس»، در راستای هفته سلامت، اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و گزارش فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شبکه بهداشت برگزار شد.

دانیال ظفری زاده در این نشست گفت: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۲ کلیه خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به‌استثناء داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان شد.

وی گفت: به همین منظور با پیگیری و هماهنگی با بیمه‌ها این امر در شهرستان بهمئی و به‌صورت ویژه در بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی از تاریخ چهارم اردیبهشت سال جاری اجرا شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاسخ مطالبه یکی از خبرنگاران مبنی بر بررسی مشکلات درمانی رود تلخ، ممبی و سرآسیاب گفت: مناطقی مانند رود تلخ جمعیت پایین زیر یک هزار و۵۰۰ نفر دارند و طبق قانون ۳روز در هفته پزشک در تایم اداری صبح تا ظهر و یک عدد ماما یا پرستار نیاز هست که این شبکه ۲۳ روز  به‌صورت شبانه‌روزی پزشک و ماما برای این مرکز قراردادند.

ظفری زاده ابراز داشت:مرکز ممبی ۴هزار نفر جمعیت دارد که یک پزشک به لحاظ جمعیت تعلق می‌گیرد که ما سه پزشک عمومی قراردادیم که به‌صورت۲۴ساعته در حال خدمت‌رسانی به مردم حوزهٔ ممبی هستند.

وی ادامه داد:مرکز سرآسیاب نیز ۲هزار نفر جمعیت دارد که به این منطقه یک پزشک یک ماما و یک پرستار تعلق می‌گیرد که در حال حاضر در مرکز جامع سلامت سرآسیاب ۲نفر پزشک، ۲نفر ماما و یک نفر پرستار مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

 سرپرست شبکه بهداشت بهمئی  به نقش رسانه و تعامل این نهاد با رسانه‌ها اشاره داشت و اسود: خیلی خوشحال هستم که در اولین جلسات کاری خود با اصحاب رسانه توانستم جلسه برگزار کنیم و در این راستا مدیر رسانه‌ای هستم، راه سختی در پیش دارم و قطعاً کمک شما این راه را آسان‌تر می‌کند. 

ظفری زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار«صبح زاگرس» مبنی بر اینکه با افتتاح بیمارستان تا چه اندازه مراجعه بیماران به شهرهای هم‌جوار کمتر شده است، گفت: با شروع بکار بیمارستان علاوه برمتخصص اطفال و داخلی که در شهرستان حضور داشتند ۵متخصص دیگر شامل: متخصص کلیه، جراح عمومی، زنان و  زایمان، رادیولوژی و سونوگرافی و قلب به ظرفیت شهرستان اضافه شد، که قطعاً از بار مراجعه به شهرستان‌های هم‌جوار کاسته ولی هنوز جای کار زیاد داریم.

وی در ادامه بر استفاده از پزشکان تخصص طب اورژانس و بیهوشی اشاره کرد و افزود: در بین پزشکان عمومی استقبال از رشتهٔ تخصصی طب اورژانس و تخصص بیهوشی خیلی پایین است، به همین خاطر تعداد پزشکان متخصص طب اورژانس و بیهوشی در سطح کشور پایین و با کمبود مواجه هستیم. ما هنوز در بیمارستان طب اورژانس نداریم ولی ۷ پزشک عمومی داریم که به‌صورت ۲۴ ساعته توسط متخصصین قلب، داخلی، زنان و اطفال در صورت نیاز مشاوره‌های لازم را می‌گیرند،که ان‌شاءالله پیگیر متخصص بیهوشی و طب اورژانس نیز هستیم.

وی در پاسخ به سئولی درزمینهٔ توزیع پزشک در درمانگاه‌ها چگونه است؟ گفت: با توجه به ورژن ۲۳پزشک خانواده و نظام ارجاع، توزیع پزشک بر اساس جمعیت فعال ساکن در منطقه  خواهد بود.

 سرپرست شبکه بهداشت بهمئی بابیان اینکه امکانات موجود در مراکز ممبی و سرآسیاب در حال فعالیت است، ابراز داشت:در مرکز سرآسیاب یک روز در هفته و در مراکز با جمعیت پایین نمونه‌های آزمایشگاهی گرفته می‌شود و به آزمایشگاه لیکک و ممبی فرستاده می‌شود.

ظفری زاده در ادامه در جواب سؤال خبرنگار«صبح زاگرس» از سرپرست شبکه بهداشت و درمان پرسید: با توجه به فصل گرما و خاطرات ناخوشایند سال‌های قبل چه برنامه‌هایی برای تأمین واکسن ضد عقرب و مارگزیدگی در مراکز روستایی دارید؟،گفت:خوشبختانه در همه مراکز دارو و تیم سلامت تکمیل هست که آمادگی کامل جهت هر واقعه‌ای رادارند.

وی در ادامه  در خصوص امکانات و تجهیزات بیمارستان شهید قاسم سلیمانی گفت: بهترین و بروزترین تجهیزات و امکانات پزشکی در این بیمارستان قرار دارند؛ مشکل ما کمبود پزشک متخصص ازجمله  متخصص تصویربرداری (رادیولوژی و سونوگرافی)هست که با همکاری فرماندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در حال پیگیری هستیم که امید هست به‌زودی این مشکل حل شود.

 

خبرهای خوش به خانواده‌‌های دارای فرزندشیرخوار
خبرهای خوش به خانواده‌‌های دارای فرزندشیرخوار
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار