رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت

به گزارش صبح زاگرس،مردم و مسئولان شهرستان چرام با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان جنایات رژیم کودک کش صهمیونیستی را محکوم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.


در این راهپیمایی مردم با شعارهای " مرگ بر آمریکا " و " مرگ بر اسرائیل " خشم و انزجار خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی و حمایت های آمریکا از آنها را اعلام کردند.


مردم مومن شهرستان چرام با فریادهای بلند اعلام حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و عملیات طوفان الاقصی به نمایش گذاشتند و جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی را در کشتار کودکان و زنان بی دفاع غزه محکوم کردند.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: سیزده آبان در دل خودش سه واقعه مهم و تاریخی در سه مقطع مختلف را رقم زده است.


سید جواد هاشمی به واقعه تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه اشاره کرد و افزود: بعد از جنایت هایی که رژیم پهلوی نسبت به مردم ایران و شئونات دینی و مذهبی داشت و حرکت مبارزاتی حضرت امام (ره) علیه رژیم پهلوی شروع شد، مدتی امام راحل را زندان کردند و بعد از اعتراض مردم و علما مجبور به آزادی امام (ره) شدند اما م راحل دست از مبارزه بر نداشتند و این مصادف شد با قانون کاپیتولاسیون که یکی از قانون های استکباری است و حضرت امام (ره) نسبت به این قانون اعتراض کردند و همین اعتراض و سخنرانی امام راحل در رابطه با این قانون ننگین موجب تبعید معظم له در سال 1343به ترکیه شد.


وی با اشاره به واقعه کشتار دانش آموزان در محوطه دانشگاه تهران در سال 1357 که دانش آموزان در این روز نسبت به عملکرد دولت حاکم چندین روز تحصن و تجمع و اعتراض داشتند، ادامه داد: این واقعه نشان داد که دانش آموزان می توانند نقش مهمی در روند کشورشان داشته باشند.


هاشمی با بیان اینکه حادثه سوم نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز بود که توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد، عنوان کرد: اسناد و مدارکی که در این لانه جاسوسی بدست آمد جنایات و خیانت های آمریکا علیه ملت ایران و کشورهای منطقه را به نمایش گذاشت.


وی افزود: ماجرای حمله به طبس و جنگ تحمیلی هشت ساله که با تحریک آمریکا و غرب توسط صدام بر علیه ملت ایران انجام شد و همچنین حمایت از سازمان تروریستی منافقین که توسط آنها 17 هزار نفر از مردم و مسئولان نظام ترور شدند همه جنایت هایی است که با حمایت آمریکا بر علیه ملت ایران صورت گرفت.


هاشمی گفت: آمریکا در طول بیش از 200 سال از شکل گیری آن بر علیه بیشتر ملت ها و کشورهای جهان توطئه و جنایت انجام داده و حتی در کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان هزاران نفر بی گناه را به خاک و خون کشید.


وی با بیان اینکه در اخرین حادثه ای که جهان اسلام را محزون کرده و این جنایات با حمایت و مدیریت آمریکا و توسط رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است یعنی جنایت بی رحمانه کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی در شهر تحت محاصره غزه است افزود: رژیم صهیونیستی با خباثت و ددمنشی تمام در حال قتل عام مردم بی دفاع فلسطین در غزه است و مجامع جهانی از ترس آمریکا هیچ حرکتی انجام نمی دهد و سازمان ملل تنها به صدور یک قطعنامه اکتفا کرد.


هاشمی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشورهای منطقه هنوز در حال همکاری با رژیم صهیونیستی هستند و اینها نماد عینی استکبار جهانی هستند، تاکید کرد: جببه مقاومت تا آخرین نفس با این جنایتکاران مبارزه خواهد کرد و اجازه نمی دهیم که سرزمین اسلامی زیر چکمه های استکبار آسیب ببیند.
تصاویر تکمیلی:

نظرات