رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-23 13:47 شماره خبر : 320 https://sobhezagros.ir/short/4yrze 0

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حضور چشمگیری در مراسم پیاده روی اربعین داشتند و به نسبت جمعیت در رده ششم استان های با بیشترین حضور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس مردم سراسر شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد هرساله با فرا رسیدن ماه محرم مراتب احترام و ادب خود را با عزاداری در حسینیه‌ها، مصلی‌ها، هئیت‌ها به مقام والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهند. حضور پررنگ مردم استان در این مراسم دینی و مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم صورت می‌گیرد و در مناطق مختلف استان حتی در دورترین روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد این مراسمات پرشور و شعور برگزار می‌شود. در طی سالیان مختلف که مراسم باشکوه و میلیونی اربعین برگزار می‌شود مردم استان همانند دیگر عاشقان امام حسین (ع) در این مراسم جهانی شرکت می‌کنند. آن‌ها به صورت انفرادی یا با خانواده به منظور همدردی و نشان دادن غم و اندوه خود با سید الشهداء و یاران وفادارش در این مراسم شرکت دارند.

حضور چشمگیر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در مراسم اربعین

در تازه‌ترین آمار منتشر شده برای ثبت نام اربعین که حکایت از محبت و دوستی و همچنین مراتب احترام به خاندان عصمت و طهارت است براساس آمار منتشر شده در سامانه سماح مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت ۳۱ هزار و ۶۰ نفری که نسبت به جمعیت استان ۴. ۵ درصد است، استقبال پرشوی از این مراسم داشتند. در این آمار استان کهگیلویه و بویراحمد در رده ۶ بعد از استان‌های قم، بوشهر، خوزستان، یزد، اصفهان، به عنوان استان پیشگام در ثبت نام پیاده روی اربعین به نسبت جمعیت معرفی شده است. انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار