رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده ادوار مجلس مطرح کرد:

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا گفت: امروز بیداری ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نتیجه قیام ملت فلسطین و حمایت محور مقاومت یعنی ایران اسلامی از این کشور است.

ستار هدایت‌خواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقش محوری ایران در برابر جنایت‌های این رژیم گفت: در انقلاب اسلامی بر اساس مبانی دینی و اعتقادی حمایت از مظلومین و ستم‌دیدگان یک تکلیف الهی و اعتقادی است و در آیات قرآن کسانی که اقدام به ظلم و ستم دارند مورد توبیخ و سرزنش قرار گرفته‌اند و مسلمانان به پیکار با ستمگران و جهاد در راه مستضعفین تحت ستم، امر شده‌اند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با بیان اینکه این لحن توبیخ‌آمیز تکلیفی را ایجاد می‌کند و از طرفی باید نسبت به جامع اسلامی مسئول باشیم گفت: پیامبر اسلام در حدیثی فرموده است: «هر كس صبح كند‌ و به امور مسلمين اهتمام نداشته باشد، ‌مسلمان نيست»، بر طبق سیره نبوی ما‌ وظیفه و تکلیف حمایت از مردم مظلوم غزه را داریم.

وی با اشاره به اینکه هر انسان آزاده‌ای حتی بدون عقیده و باور باید نسبت به موضوع فلسطین حساس باشد ادامه داد: ضرورت حمایت از مظلوم و همچنین بی‌تفاوت نبودن به امور دیگر انسان‌ها در هر تفکر و باوری، باید  موردتوجه قرار گیرد.

هدایت‌خواه با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است و وظیفه می‌دانیم از فلسطین دفاع کنیم، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی داعیه حمایت از مستضعفان دارد و این داعیه در کلام امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تبیین شده است و مسئله فلسطین را مسئله دنیای اسلام بیان کرده‌اند. ملت فلسطین حدود یک قرن مورد ظلم و ستم شدید قرار گرفته است و حمایت امروز ایران از غزه سبب بیداری دیگر کشورهای اسلامی و اتحاد حول مسئله فلسطین شده است. 

وی افزود: امروز بیداری ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نتیجه قیام ملت فلسطین و حمایت محور مقاومت یعنی ایران اسلامی از این کشور است و این بیداری امروز در لبنان، عراق، یمن، سوریه و سایر کشورهای مسلمان و در دیگر دنیا مشاهده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار