رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-11 11:51 شماره خبر : 199 https://sobhezagros.ir/short/enZRe 0
در گفتگو با مسئولان نفتی بررسی شد؛

پس از ابراز گلایه شهروندان از جایگاه سوخت‌گیری بنزین در سی سخت، شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان به این مطالبه مردم پاسخ داد.

به گزارش صبح زاگرس؛ شهر توریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا به‌واسطه قرارگیری در کوهپایه‌های دنا و داشتن آب و هوایی مطبوع و طبیعتی بکر در فصول مختلف سال میزبان گردشگران زیادی است.

همچنین به دلیل وجود باغات میوه و زمین‌های کشاورزی در فصل برداشت بر جمعیت ساکن در سی سخت افزوده می‌شود، ازاین‌رو هم جمعیت ساکن و هم مسافران نیاز به سوخت‌گیری وسایل نقلیه خوددارند.

شهر سی سخت با این جمعیت مهاجر و حجم بالای مسافران تنها یک جایگاه بنزین با دو نازل سوخت‌گیری دارد که جوابگوی نیاز متقاضیان نیست و در روزهای اخرهفته و ایام تعطیلی شاهد صف طولانی در این جایگاه هستیم.

یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با این پایگاه خبری از جایگاه سوخت‌گیری در سی سخت گلایه کرد و گفت: در جایگاه سوخت سی سخت با محدودیت سوخت‌گیری از طریق کارت آزاد جایگاه مواجه هستیم و متصدی جایگاه تنها مجوز ۱۰ لیتر بنزین به افرادی که کارت سوخت به همراه ندارد می‌دهد که این ۱۰ لیتر جوابگوی ما نیست.

این شهروند سی سختی افزود: بار ها شاهد بحث و مجادله شهروندان و مسافران با نیروی پمپ‌بنزین سی سخت بوده‌ایم، مردم سی سخت اکثراً به کشاورزی و باغداری مشغول بوده که نیازمند بنزین برای ادوات کشاورزی خود هستند و همچنین نیازمند به سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه هستند، در شهر یاسوج می‌توانیم با کارت جایگاه ۳۰ لیتر بنزین بزنیم ولی در سی سخت با کلی بحث تنها ۱۰ لیتر بنزین سهم ما می شود.

در این خصوص مسئول روابط عمومی شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی از افراد اصرار دارند که از کارت سوخت شخصی خود استفاده نکنند، اما برخی افراد که حجم تردد بالایی دارند و یا شغل آن‌ها ایجاب می‌کند که بنزین بیشتری مصرف کنند می‌توانند با نشان دادن صفر بودن سهمیه کارت سوخت خود از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند و محدودیتی در سوخت‌گیری ندارند.

علیزاده با تأکید بر اینکه کارت موجود در جایگاه‌ها کارت سوخت اضطراری محسوب می‌شوند و برای موارد خاص است افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته مدت‌زمان صدور کارت سوخت به زیر یک ماه کاهش‌یافته است و همشهریانی که کارت سوخت شخصی ندارند برای گرفتن کارت سوخت خود اقدام کنند.

وی ضمن تقدیر از همراهی عموم مردم در استفاده از کارت شخصی خود در سوخت‌گیری گفت: اگر شهروندی در هنگام سوخت‌گیری مدارک درخواست صدور کارت اولیه یا المثنی سوخت خود را ارائه دهند هیچ‌گونه محدودی در سوخت‌گیری از کارت موجود در جایگاه ندارند و متصدی جایگاه موظف است کارت جایگاه را در اختیار او قرار دهد.

این مسئول با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبود سوختی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا وجود ندارد، عنوان کرد: کارت سوخت موجود در جایگاه‌ها ۲۵۰ مرتبه در روز می‌تواند بدون محدودیت سوخت ارائه دهد و با هر بار سوخت‌گیری یکی از این سهمیه‌ها می‌سوزد، چه ۱۰ لیتر باشد، چه ۳۰ لیتر، فرقی ندارد، با این شرایط متصدی جایگاه‌ها باید مدیریت کند که تا پایان ساعت ۲۴ شب این تعداد دفعات سوخت‌گیری جوابگوی نیاز مردم آن منطقه باشد تا اینکه مجدد شارژ شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار