رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-10 12:08 شماره خبر : 3828 https://sobhezagros.ir/short/NK628 0

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج یکی از پروژه های اساسی در استان است که مصوب وزارت نفت دارد که مکاتبات لازم انجام شده است و به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»تاحداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج که ابتدای سال ۸۶ آغاز شد و در اسفندماه ۹۳ با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال پایان یافت، تا مرحله بهره‌برداری پیش رفت اما پس از آن به دلایل نامعلومی رها شد و سال‌هاست خاک می‌خورد، اکنون مردم استان امید دارند در دولت سیزدهم نیز همچون دیگر طرح های زخمی دیده شود.

عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع آغاز شد و هرچند قرار بود این پروژه مدت ۳۰ ما به بهره برداری برسد اما اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، به دلیل داشتن برخی مشکلات و تحویل نشدن توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری مکان های ورزشی کشور به اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد امکان برگزاری فعالیت های ورزشی تاکنون در آن میسر نبوده است.

به گفته عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این ورزشگاه در سال ۸۵ کلنگ زنی شد و در سال ۹۳ با بیش از ۱۳۰ ایراد افتتاح شد و بعد از افتتاح ایرادات همچنان برطرف نشد و این وضعیت تا امروز به حال خود رها شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پروژه های اساسی در استان که مصوب وزارت نفت دارد و تخصیص خوبی هم دارد، تکمیل مجتمع ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج است.

علی محمد روستا افزود: یک هزار میلیارد ریال برای این ورزشگاه مصوب شده است که ۶۰۰ میلیارد ریال آن را وزارت نفت پرداخت می کند، یعنی ۶۰۰ میلیارد ریال آن آماده پرداخت است.

وی تاکید کرد: مکاتبات لازم انجام شده است و به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد تا در سقف ۶۰۰میلیارد ریال این مجتمع به سرانجام برسد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: البته برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استانریال یک هزار میلیارد ریال مصوب وجود دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال آن از قبل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت است.

روستا تصریح کرد: زمانی که دستگاه مناقصه برگزار کند و صورت وضعیت مثبت بیاورد و کارشناس وزارت نفت و معاونت عمرانی تایید کنند، در کمتر از ۳۰ روز پول آن پرداخت می شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب که در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان انجام شد تصویب اعتبارات بسیا خوب از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت بود که افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: وزارت نفت هم در بعد از تصویب مصوبات و ابلاغ به استاندار استان، در هیات مدیریه وزارت نفت مصوب شد و ۲ هفته قبل ما میزبان مسئولان مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت بودیم.

روستا بیان کرد: برای هماهنگی بین دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های مرتبط با حوزه معاونت عمرانی جهت تخصیص اعتبارات مصوبات دور دوم از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت نشست امروز برگزار شده است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی همچون راه، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، راهداری، شهرداری های استان، گردشگری و محیط زیست حضور داشتند و امید است با پروسه شفاف این اعتبارات را به خوبی جذب کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فلسفه مصوبات وزارت نفت تکمیل پروژه های نیمه تمام است و از جمله اولویت های دولت و کارهایی که ما انجام می دهیم این است که پروژه های نیمه تمام را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: این تخصیص اعتبارها به پیشرفت فیزیکی جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام انجام می شود.

روستا تصریح کرد: افزون بر یک هزار میلیارد ریال مصوبه در خصوص تکمیل پروژه های مجتمع های آبرسانی روستایی استان وجود دارد.همچنین یک هزار میلیارد ریال در خصوص بهسازی و طرح هادی مسکن های روستایی قرار داده شده ست.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز اعلام کردیم که پروژه هایی که در حوزه راه، آب، بهسازی معابر، طرح هادی و موارد دیگر مربوط به استان هستند باید پراکندگی جغرافیایی داشته باشند و همه شهرستان های استان از این بودجه نفت متنفع شوند.

وی بیان کرد: تکمیل پل بنسنجان یکی از نقاط حادثه خیز استان است و معضلی است که گره ترافیکی شهر یاسوج محسوب می شود.

روستا ادامه داد: پل سوم بشار ۱۰۰ میلیارد ریال مصوب نفت دارد که با مجموعه وزارت راه و شهرسازی صحبت شده که یک کارگروه فنی برای جذب و تخصیص اعتبارات وزارت نفت تشکیل دهند که هم مشمول زمان نشوند و در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از تایید ما و تصویب معاونت عمرانی در کمتر از ۳۰ روز پول و مطالبات پیمانکار به صورت نقد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: تفاوت سفر اول و دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد این است که اهم مصوبات ما بر دوش سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت است. برخلاف اینکه دور اول سفر بر دوش دستگاه های اجرایی بود.

روستا ابراز کرد: نقد بودن اعتبارات نفت بسیار موضوع مهمی است که به سرعت هم پرداخت می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از پیشرفت فیزیکی جدید پروژه و تایید آن در دستگاه و کارشناس معاونت عمرانی و وزارت نفت هم بررسی خواهند داشت و پول این پروژه به صورت نقد پرداخت می شود.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان وزارت نفت پیگیری شد و سال گذشته بدهی مان از نفت تسویه شد و تنها ۱۰ درصد از آن باقی مانده است.

روستا اضافه کرد: مصوبات نفت مربوط به سفر دوم اخیرا ابلاغ شده است و سیستم مدونی طرح ریزی خواهد شد تا این پول ها به نحو احسن هزینه شود و خروجی کار در جای خود هزینه شود.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است و دو سال فرصت است که استان این ۳۰ هزار میلیارد ریال را جذب کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲ هفته ای یکبار جلسه تشکیل می شود تا اعتبارات سریع تر جذب و منجر به تکمیل پروژه شود.

روستا تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان هم اینک به برگزاری مناقصه و فرآیند جذب اعتبار اقدام کرده اند. امید است تا دو الی سه ماه آینده فرآیند پرداخت پول به دستگاه های اجرایی آغاز شود.

وی ادامه داد: اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه گچساران به گناوه یکی از مصوبات سفر هیات دولت است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه هایی در سطح متوسط و کلان در استان هستند که مجوز ماده ۲۳ آن ها باید اخد بشود. هم اینک پروژه گچساران به گناوه در مراحل آخر اخذ ماده ۲۳ است.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار