رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-09 14:11 شماره خبر : 3289 https://sobhezagros.ir/short/4LXpY 0
در آستانه برگزاری دومین کنگره‌ملی۲۰۰۰شهیداستان‌کهگیلویه‌وبویراحمد؛

فرمانده تیپ زرهی ۳۷ شهید عباس عطریان نزاجا و منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه وبویراحمد از 208خانواده شهدای ارتش این استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

سرهنگ بهادر افشاری پور در گفت‌وگو با خبرنگاران پایگاه خبری «صبح زاگرس» به برگزاری دومین کنگره ملی 2هزار شهید استان کهگیلویه وبویراحمد و برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای ارتش این استان در ششم اردیبهشت‌ماه گفت: هم‌زمان با آغاز برگزاری این کنگره که با اجلاسیه شهدای ارتش استان برگزار خواهد شد از 208 خانواده شهید ارتش در استان تقدیر می‌شود که این برنامه یکی از بزرگ‌ترین اجلاسیه های شهدای ارتش در کهگیلویه وبویراحمد است.

وی به جریان سازی رسانه برای برگزاری این کنگره عظیم اشاره داشت و افزود: امروز در برگزاری این اجلاسیه نیاز به یک جریان سازی داریم که تمام افکار عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد منوط به این اجلاسیه مهم و بزرگ شوند .

فرمانده تیپ زرهی ۳۷ شهید عباس عطریان نزاجا گفت:استان کهگیلویه وبویراحمد 208شهید والامقام ارتش در سطح استان دارد که 68شهید اهل شهرستان گچساران هستند که به همین خاطر این اجلاسیه بزرگ در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.

افشاری پور به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در راستای این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با دهه ارتش که مصادف با شهادت سرلشکر شهید سپهبد صیاد شیرازی و سرلشکر شهید سپهبد قرنی بوده این اجلاسیه و برنامه‌های آن در سطح استان و منطقه گچساران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دهه گروه‌های جهادی در روستاهای محروم وکمترتوسعه یافته حضور پیدا خواهند و گروه‌های درمانی  نیز حضور دارند همچنین در خلال این اجلاسیه بیمارستان صحرایی ارتش در نزدیکی این اجلاسیه برپا  خواهد شد که خانواده‌های شهدا ایثارگران و مردم می‌توانند به‌صورت رایگان در این بیمارستان صحرایی ترست های پزشکی را انجام دهند.

فرمانده تیپ زرهی ۳۷ شهید عباس عطریان نزاجا  به برپایی یک نمایشگاه دستاوردهای ارتش در خلال این نمایشگاه نیز اشاره داشت و ابراز کرد:در این نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای جدید ارتش به نمایش درخواهند آمد.

افشاری پور به دیگر برنامه‌های کمیته کارگروه ارتش اشاره داشت و تصریح کرد:تبیین نقش ارتش برای نسل جوان راداریم که در حال حاضر با چند مدرسه و مراکز آموزشی تبادلات صورت گرفته و پیشکسوتان ارتش در این مدارس و در بین جوانان حضور پیداکرده و برای نسل جوان نقش ارتش در دفاع مقدس را تبیین کرده‌اند.

وی به جریان ساز صدا و سیمای استان در راستای این اجلاسیه اشاره داشت و گفت:هم‌زمان با راستای برگزار این کنگره زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای ارتش استان کهگیلویه وبویراحمد از شبکه دنا  پخش خواهد شد.

مسئول کارگروه ارتش کنگره شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد به حضور مسئولان عالی‌رتبه در زمان برگزاری  این کنگره اشاره داشت و افزود: در زمان برگزاری این اجلاسیه مسئولین عالی‌رتبه ارتش در این کنگره شهدا حضور پیدا خواهند کرد.

افشاری به رونمایی از مستندهای شهدای ارتش در کنگره اصلی که در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود: در همین راستا یکی دیگر از برنامه‌های متنوع این اجلاسیه رونمایی از دو کتاب شهدای ارتش است  که در اجلاسیه ششم اردیبهشت‌ماه که در شهر گچساران برگزار خواهد شد صورت خواهد پذیرفت.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار