رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-02 09:47 شماره خبر : 3143 https://sobhezagros.ir/short/NEMGq 0
سرپرس آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد:

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش در سال 1403با تربیت نیروی  انسانی متخصص در هنرستانها، برای تحقق شعار سال برنامه ریزی خواهد کرد.

محمد جمالی آرند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نام‌گذاری سال 1403 به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در حوزه تولید، تربیت نیروی کار در سطوح مختلف از مبتدی گرفته تا ماهر است که  آموزش‌وپرورش از طریق توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در این زمینه می‌توانند به‌خوبی نقش‌آفرینی کند. 


سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش آموزش‌وپرورش در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی بستر را برای شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم می‌کند. 


جمالی آرند، رشد تولید را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست و گفت: آموزش‌وپرورش، از طریق گسترش توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها  در راستای تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر و ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش خواهد کرد.  


وی بابیان اینکه ظرفیت هنرستان‌ها در سطح برخی شهرستان‌ها پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش  نیست گفت:در سال 1403 نهضت ساخت و تجهیز هنرستان‌ها‌ با استفاده از ظرفیت دولت و خیرین  در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار خواهد گرفت.  


سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با تأکید به نقش آموزش‌های مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان برای جذب بازار کار است.  


جمالی آرند افزود: آموزش‌های کاربردی در هنرستان‌ها می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، سبب ارتقاء سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود. 


سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تأکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، تولید، کلید و سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور برای ساختن آینده‌ای بهتر است و آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق  منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهد کرد. 


وی، با اشاره به اینکه تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه‌ریزی خواهد کرد و با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به‌عنوان نسل‌های آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش‌های باکیفیت اقدام، تا دانش آموزان با فراگیری مهارت، ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به رشد تولید کمک کنند. 


سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، رکن دیگر شعار سال را مشارکت مردمی  عنوان کرد و گفت:  مشارکت مردمی در تمام حوزه بسیار راهگشاست و آموزش‌وپرورش با استفاده از ظرفیت مسابقات فرهنگی هنری، جشنواره‌ها، اردوها و برنامه‌های تبیینی برای خانواده‌ها و دانش آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان برای تحقق شعار سال تلاش می‌کند.

جمالی آرند در پایان گفت: در سند تحول دولت مردمی ایران قوی، به مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید پرداخته‌شده است که مأموریت دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال نیز مشخص‌شده است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار