رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، صبح امروز دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده در سال جاری با حضور معاون عمرانی فرمانداری و اعضای شورای حفاظت از منابع آب در سالن فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده با بیان اینکه در محدودة رودخانه مارون هیچ‌گونه محدودیتی در برداشت آب نداریم. البته کشاورزان می‌توانند باتکیه‌بر دیدگاه‌های علمی و بهره‌مندی از نظر کارشناسان خبره بخش کشاورزی را بیش از بیش رونق دهند.

خاضعی گفت: یقیناً استفاده از سیستم‌های جدید در این حوزه منجر به راندمان بهتری خواهد شد و اداره منابع آب حامی کشاورزی به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار خواهد بود.

وی در ادامه افزود در خصوص چاه‌های کشاورزی شهرستان لنده اقدامات قانونی صورت‌گرفته و باتوجه‌به وظایف قانونی و رسالت ذاتی شرکت آب منطقه‌ای تلاش داریم بهترین مدیریت در بحث منابع آب را داشته باشیم.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده در ادامه با بیان اینکه آب شرب شهرستان لنده جز طرح عظیم آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر بود این طرح از مهم‌ترین طرح‌های حوزة آب شهرستان است که پیشرفت خوبی دارد؛ اما بنابه‌درخواست مردم امکان‌سنجی تأمین آب شرب شهرستان لنده از چشمة موگرمون نیز ازطریق مشاوره در حال مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره مطالعات فنی و علمی این طرح را مدنظر دارد و امیدواریم با بررسی همه‌جانبه این پیشنهاد به جمع‌بندی دراین‌خصوص برسیم و یقیناً نتایج را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

 خاضعی با اشاره به اینکه علی‌رغم همة فواید آب اما در برخی موارد طغیان رودخانه‌ها به علت بارندگی سیل‌آسا باعث خساراتی به تأسیسات زیربنایی و منازل مسکونی در محدودة شهرستان لنده شده که شرکت آب منطقه‌ای اقدام به ساماندهی و ایمن‌سازی حریم وبستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از خسارت را انجام داده که امیدواریم باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی برای سال آبی جدید خسارت کمتری داشته باشیم.

در ادامه نیز معاون فرماندار شهرستان لنده با قدردانی از تلاش‌های آب منطقه در خصوص ساماندهی رودخانه دره شوری قیام گفت: یکی از کارهای مهم آب منطقه در حوزه بخش مرکزی بحث ساماندهی رودخانه دره شوری قیام بود که نقش مهم در جلوگیری از تخریب منازل مسکونی در پایین‌دست رودخانه قیام داشت.

علی‌محمد دوستی گفت: ساماندهی رودخانه مارون و جن، موگرمون نیز از مهم‌ترین مطالبات مردم است که امیدواریم در سال جاری در ردیف ساماندهی پروژه‌های آب منطقه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: مسئله آب شرب شهروندان یک مسئله بسیار مهم است و امیدواریم مطالعات پروژه انتقال آب موگرمون به شهرلنده که حقیقتاً آب گوار و خیلی خوبی است هرچه سریع‌تر به پایان برسد و شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.

انتهای خبر/

نظرات