رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر حوزه علمیه کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد:

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه وبویراحمد گفت:تیراندازی‌هایی بی‌هدف در مراسمات شادی و عزا، گاهاً صدمات مادی و حتی صدمات جانی را به اطرافیان و جامعه وارد میکند که این مسئله نمی‌تواند در جامعه خوب باشد و اثرات ناملموسی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی صفدر پناهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس به راه‌اندازی پویش (#نه_به_اسلحه) از سوی کاربران فعال فضای مجازی استان اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ استفاده از اسلحه اول‌ازهمه باید بدانیم که غرض از به وجود آمدن اسلحه چه بوده است.

 

کاربرد سلاح در جامعه نهادینه شود

وی بابیان اینکه اسلحه کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد، ابراز داشت:کاربرد اصلی و اساسی اسلحه برای حفظ امنیت انسان‌ها، آن هم‌هم در موقع دفاع چه در جنگ و چه در استفاده از آن در برابر حیوانات وحشی بوده است.

 مدیر حوزه علمیه کهگیلویه وبویراحمد گفت: انسان‌ها از قدیم هم در مقابل حیوانات وحشی، هم در مقابل سارقین و راهزنان و هم در جنگ از این سلاح برای حفظ امنیت خود استفاده کرده و خواهند کردند.

 پناهی بابیان اینکه طبیعتاً اگر اسلحه برای حفظ جان و مال باشد نیاز به آموزش و فراگیری آن نیز باید رعایت شود، ابراز داشت:این آموزش باید در جای خاصی صورت بگیرد و اتفاقاً اسلام خیلی موافق با این نوع آموزش‌هاست که در این رابطه مسلمان را دعوت به آموزش فراگیر تیراندازی، اسب‌سواری کرده که باید در جایگاه خود مورد آموزش قرار گیرند.

 

استفاده نامیمون از سلاح،صدمات جبران ناپذیری به جامعه میزند

وی در ادامه به استفاده نامیمون و ایجاد مخاطرات به خاطر استفاده غیراصولی از اسلحه در شادی‌ها، عزا و حتی کارناوال‌های تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: متأسفانه به خاطر برخی رعایت نکردن‌های اصولی و یا فهم ناصحیح استفاده  و کاربردی از اسلحه امروز شاهد مخاطرات و حوادث زیادی در برخی از مراسمات هستیم.

 مدیر حوزه علمیه استان گفت: به استفاده از سلاح و صدای رعب و وحشت آن در میان مردم اشاره کرد و گفت: امروز درحالی‌که مجالس عروسی و جشن‌ها احساسات و آن فضا در حد بالا است و این فضا یک فضای هیجانی است،به‌کارگیری اسلحه در آن اصلاً منطقی نیست.

 پناهی ادامه داد: در جشن‌ها کسی که تیراندازی می‌کند نه می‌تواند یک هدفی را در نظر بگیرد که بگوییم که می‌خواهد  تیراندازی خود را بهبود ببخشد و یک تیرانداز خوبی بشود،و نه آن هیجان کاذب یک هیجان معمولی است.

 

بکارگیری سلاح در مراسمات اثرات مخربی بر جامعه دارد

وی ادامه داد: در برخی از شادی‌ها که خیلی جمعیت شلوغ است، تیراندازی‌هایی بی‌هدف صورت می‌گیرد که در این تیراندازی‌ها گاهاً صدمات مادی و حتی صدمات جانی به  اطرافیان آن تیرانداز وارد می‌شود که این مسئله نمی‌تواند در جامعه خوب باشد و اثرات ناملموس دارد.

پناهی بابیان اینکه امروز باید فرهنگ صحیح از اسلحه در جامعه نهادینه شود،ابراز داشت:آنچه امروز در برخی از کارناوال‌های تبلیغاتی دیده می‌شود، این مسئله نامیمون است که برخی با توجه به احساسات بالا، برای کاندیدای خود تیراندازی‌های بی‌هدفی را صورت می‌دهند که همان عواقب بد را در پی دارد.

 

ایجاد صدای رعب و وحشت در جامعه،غیر قابل بخشش است

وی با تأکید بااینکه استفاده بی‌هدف و ایجاد صدای رعب و وحشت امروز در این کانون‌های تبلیغاتی باعث صدمه زدن به بطن جامعه و رهگذران می‌شود،ابراز داشت: اسلحه را باید در جهت خودش و برای بهره بردن از امنیت بکار گرفت،نه برای یک شادی زودگذر و حتی مراسمات عزا از آن استفاده غیراصولی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تصریح کرد: امروز چندین خشاب بیهوده در یک مراسم شادی استفاده می‌شود و مخاطرات زیادی  را در پی دارد و این تیراندازی‌ها در این مراسمات هیچ نفعی برای تیرانداز و دیگران ندارد و یک نوع ضرر است.

 پناهی با اشاره به این موضوع که امروز مردم جامعه ما باید با اصلاح این فرهنگ نامیمون درصدد باشند که این فرهنگ غلط گسترش پیدا نکند، بیان داشت: امروز نیروی انتظامی، قوه قضاییه و حتی نیروهای امنیتی در این ایام تبلیغات مواظب کنند که این مسئله سمت سویی تبلیغاتی نگیرد و با تعهد و برنامه‌ریزی از این رسومات نامیمون جلوگیری کنند.

وی با تأکید دوباره به این موضوع که  استفاده ناصحیح از سلاح در تبلیغات انتخاباتی،مراسمات شادی و عزا می‌تواند ضررهای زیادی را به جامعه وارد کنند،تصریح کرد:امروز باید جلوی برخی از رسومات غلط و ناملموس گرفته شود.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار