رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مشکلی نگران کننده در یاسوج؛

ساکنان مناطق شهرک امام حسین (ع) و شهرک امام علی (ع) در شهر یاسوج از بوی بد فاضلاب گلایه داشته و خواستار بررسی این مشکل توسط متولیان آب و فاضلاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سیستم فاضلاب شهری در شهرها، آب‌های آلوده و آب‌های استفاده‌ شده‌ای که دیگر قابل‌استفاده نیستند را به سمت محل تصفیه هدایت می‌کند. 

در سیستم فاضلاب، شبکه انتقال باید با مشکلی مواجه نشود تا روند جابه‌جایی فاضلاب به‌درستی صورت گیرد و مشکلاتی از جمله تجمع آب‌های آلوده و خاکستری که می‌تواند سبب ایجاد بوی بد و حتی بیماری شود، استشمام نشود.


مسئولان آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار دارند که ۷۰ درصد شبکه فاضلاب یاسوج فعال است، اما این موضوع در برخی نقاط شهر و حاشیه آن وجود ندارد. 

متولیان آب و فاضلاب اعتقاد دارند ۷۰ درصد شبکه فاضلاب شهر یاسوج فعال است؛ اما محله‌های اکبرآباد، نجف‌آباد، سروک، سرآبتاوه، چنارستان، شرف‌آباد، مادوان و بلهزار که جمعیت زیادی را در خود جای‌داده‌اند هنوز شبکه فاضلاب شهری برای آنها پیش‌بینی‌نشده است و از چاه‌های خانگی برای دفع فاضلاب استفاده می‌کنند و برای احداث شبکه فاضلاب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

باید اشاره کرد، تردد لَنج کش‌ها در مناطق مختلف شهر و در مناطقی که شبکه فاضلاب وجود ندارد در کنار جمع‌آوری غیراصولی فاضلاب منازل، سبب ایجاد بوی بد و تعفن تا فاصله‌های دورتر می‌کنند. 

مشکلات فاضلاب اما به اینجا ختم نمی‌شود تا ساکنان شهرک امام حسین (ع) و شهرک امام علی (ع) از بوی بد فاضلاب گلایه و اظهار نارضایتی کنند. 

شهروندان این مناطق در سال‌های گذشته تا امروز گلایه‌های مختلفی از بوی بد فاضلاب مطرح کردند و اظهار دارند: در طی این سال‌ها بوی بد فاضلاب سبب آزار و اذیت ما شده است و با اینکه شدت آن کاسته شده است؛ اما همچنان مشکل وجود دارد. 

این شهروندان خواستار بررسی علت موضوع توسط مسئولان آب و فاضلاب شده و اظهار داشتند: در شبکه فاضلاب علاوه بر اینکه علت ایجاد بوی و رفع آن مورد رسیدگی قرار گیرد، موضوع بهداشت و سلامتی شهروندان در این مناطق باید موردتوجه باشد. 


طبق اظهارات کارشناسان، گازهای آزاده شده از فاضلاب علاوه بر بوی بد، حتی می‌تواند آسیب‌هایی برای انسان داشته باشد، بر این ‌اساس لزوم بررسی بوی بد فاضلاب در مناطق مختلف باید در دستور کار متولیان آب و فاضلاب باشد. 


این پایگاه خبری مطالبه مردمی شهروندان ساکن در شهرک امام علی (ع) و شهرک‌ امام حسین (ع) نسبت به بوی بد فاضلاب را در تماس با متولیان آب و فاضلاب در شهرستان بویراحمد و حوزه مدیریت از طریق برقراری تماس دنبال کرد؛ اما پاسخی نسبت به این موضوع دریافت نشد و این مطالبه همچنان بدون پاسخ باقی‌مانده است؛ هرچند این پایگاه خبری آماده دریافت پاسخ و راهکار متولیان آب و فاضلاب خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار