رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-06-24 22:29 شماره خبر : 331 https://sobhezagros.ir/short/VpdoV 0
در خطبه‌های نمازجمعه کهگیلویه بویراحمد مطرح شد:

خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های این هفته مرکز استان بیان داشت: آنهای که خدا را قبول ندارند یا برای خداوند شریک قایل هستند در آتش جهنم هستند؛ یعنی انسانی که گای می‌تواند به بالاترین درجات برسد این‌چنین کار عمل خود از چهارپایان کمتر می‌شود.

وی افزود: آنهای که به پیامبر (ص)، ائمه اطهار و قران ایمان آوردند و عمل صالح انجام می‌دهند در بهشت رستگار هستند.

آیت‌الله نصیر حسینی خاطرنشان کرد: کسی که شراب می‌خورد و مال نامشروع جمع می‌کند نمی‌تواند رستگار شود، بدون انجام واجبات همچون نماز به خداوند و رستگاری نمی‌رسد.

وی گفت: نمی‌شود بدون نماز و روزه انسان رستگار شود و کسانی که حجاب ندارد و می‌گویند قلب انسان پاک باشد این طور نمی‌شود که واجب خدا را ترک کنی، پاک بودن را باید خداوند و انبیا تعریف کنند، کسانی که عشق و نگاه حرام دارند که پاک نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های این هفته یاسوج استان ادامه داد: قلب پاک محصول عمل پاک است.

وی اذعان داشت: ایمان به‌حساب و کتاب، قرآن، روز قیامت همچنین پیامبر (ص) و اهل‌بیت نشانه پاکی است که اینکه واجب شرعی خدا را ترکی کنی و بگوی دلت پاک باشد.

آیت‌الله نصیر حسینی عنوان کرد: روایات بسیاری از برادران اهل‌سنت است که از پیامبر (ص) نقل می‌کنند در خصوص پیروی از علی (ع) و اهل‌بیتش همچنین مسئله تشیع از زمان صدر اسلام در زمان پیامبر مطرح بود؛ اما برخی‌ها باتوجه‌به این تفاسیر راه دیگری را رفتند.

وی افزود: در بهشت بر پیروان اهل‌بیت آن‌قدر نعمت می‌بارد که خشنود شوند.

آیت‌الله نصیر حسینی خاطرنشان کرد: توقع نابجایی است که خداوند در بهشت را بر روی ما باز کند درحالی‌که ما از رهنمودهای پروردگار، انبیا و اهل‌بیت عمل نکنیم.

وی گفت: سه روز از هر ماه را امام رضا (ع) روزه می‌گرفت.

امام‌جمعه شهر یاسوج بیان داشت: امام علی (ع) با همه رفعتی که داشت در صحن جنگ که به کافر و مشرک می‌رسید گردن می‌زد.

وی افزود: امام رضا (ع) به فقرا کمک می‌کرد و ما باید این کار را باید سرلوحه خود قرار دهیم.

آیت‌الله نصیر حسینی ادامه داد: کسی که به حق امام آشنا باید و به زیارت امام رضا (ع) برود دروازه بهشت بر روی وی باز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام واجب طاعت است همچنین کسی که به زیارت امام رضا (ع) می‌رود از آتش جهنم در امان است.

امام‌جمعه شهر یاسوج در ادامه خطبه‌های این هفته شهر یاسوج افزود: هر گرفتاری امام رضا (ع) را زیارت کند همچنین هر گنهکاری که به زیارت امام رضا (ع) برود گناهان وی بخشیده می‌شود.

وی اذعان داشت: زیارت امام رضا (ع) ثواب و برکات زیادی دارد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در خصوص زلزله و سیل در تونس و لیبی بیان داشت: با مردم مسلمان این دو کشور ابراز همدردی دارم و خداوند رحمت را برای فوت‌شدگان این حادث.

وی گفت: مشکل اصلی استان ما بیکاری و فقر است همچنین باید مسئولین همت به خرج دهند.

 وی ادامه داد: آب یک جریان ملی است و آب برای همه است، بنده شنیدم فرزندان استان ما وقتی به دیگر استان‌ها می‌روند برای کار آنها را غریبه می‌شمارند درحالی‌که صنعت یک موضوع ملی است.

وی گفت: یک جای طرحی می‌خواهد اجرا شود هر دستگاه موانعی را ایجاد می‌کند و جای که می‌خواهد اشتغال ایجاد شود جوی آن را نگیرد.

وی ادامه داد: در خصوص ساخت مسکن با مشکل زمین مواجه هستیم زمین مال خداوند است برای زندگی مردم پس زمین‌ها را برای ساخت مسکن در اختیار مردم و جوانان قرار دهیم.

آیت‌الله نصیر حسینی بیان داشت: ما نمی‌گوییم کل منابع طبیعی را تخریب بکند؛ اما این همه کوه در استان ما است چه می‌شود که یک کوه را در اختیار جوانان قرار دهیم تا بتوانند در آن خانه بسازند تا زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود.

وی گفت: خانواده‌های زیادی هستند که چندین جوان بیکار در آن است.

**************

امام‌جمعه لنده گفت:به‌هم‌ریختن کشور و امنیت مردم از برنامه‌های مستقیم دشمنان است.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیونددهنده با امام‌زمان (عج) باشد.

وی گفت: زخم‌زبان‌های که دشمنان به اهل‌بیت (ع) می‌زدند که حتی جریان یهودیان در گوش نحس یزدیان خواندند باعث شد تا امام حسین (ع) و یارانش را به شهادت برسانند و از طرف دیگر به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کردند که امام حسین (ع) را از دین جدا می‌دانستند و برخی در جاهلیت خود به این باور رسیده بودند.

امام‌جمعه لنده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فرمودند دو مسئله را دشمنان به‌شدت روی آن کار می‌کنند که امنیت و تفرقه وحدت تشیع و تسنن که دائماً بر روی آن پافشاری می‌کنند.

وی تأکید کرد: در آستانه سالگرد اغتشاشات شاهد تبلیغ هزاران سایت و ماهواره و شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان در حال تبلیغ برای برهم‌زدن امنیت کشور و زمینه‌سازی برای سقوط کشور دارند که هیچ‌کدام از این اقدامات در راستای خیرخواهی نبوده است.

محمودی اصل گفت: به‌هم‌ریختن کشور و امنیت مردم از برنامه‌های مستقیم دشمنان است.

وی گفت: باید مردم هرگز گول وعده‌های توخالی دشمنان را که برای سرنگونی این نظام شبانه‌روزی کار می‌کنم اعتماد نکنند.

امام‌جمعه لنده گفت: نوجوانان و نسل جوان کشور باید در مسیر دشمن قرار نگیرند و وعده فریب شعار زن، زندگی، آزادی دشمنان را نخورید چرا که همین حقوق زنان در کشور فرانسه و امریکا از حقوق اولیه خود محرم هستند و در همین فرانسه از داشتن پوشش کامل زنان ممنوع می‌کند.

وی گفت: سربازان اسرائیلی در هفته‌های گذشته با تجمع ۵ عضو یک خانواده محجبه را در یک اتاق محبوس و سگ‌های وحشی خود را به جان آنان می‌اندازند و در همین حال جامعه جهانی سکوت می‌کند؛ ولی وقتی اتفاقی ناچیز در این کشور صورت می‌پذیرد امپراتوری رسانه‌ای دشمنان چنان تبلیغ مس کنند که حتی خواص نیز به این باور می‌رسند.

محمودی اصل تأکید کرد: ۳ کشور اروپایی در ادامه برنامه برجام باید تحریم‌های ایران را لغو می‌کردند اقدامات خود را لغو کردند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

وی گفت: ملت ما بیدار هستند و بصیر و همین نظام و هم مردم این توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

امام‌جمعه لنده گفت: بحث سیل و زلزله در دو کشور لیبی و مراکش باعث واردشدن خسارات سنگینی به مردم شده است.

*****************
خطیب جمعه گچساران گفت: دشمن با جنگ شناختی و رسانه‌ای می‌خواهد اندیشه و سبک زندگی مردم را تغییر دهد بنابراین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن همان بصیرت و تبیین است.


حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام در روایتی فرمودند که اگر هوای نفس، غرور و منیّت بر انسان چیره شود متحمل خسران زیادی خواهد شد. انسان عاقل باید اسب سرکش نفسش را لجام بزند و مهار کند چراکه گناه انسان را از خدا دور و توفیق را کم می‌کند.

وی افزود: روزهای پایانی ماه صفر، ایام حزن و اندوه مسلمانان و عالم اسلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. انسان باید با آیات قرآن آشنا باشد و سر پای خودش بایستد و استدلال داشته باشد انسان مؤمن باید روح و اندیشه بسیار قوی و نفوذناپذیر داشته باشد و اگر انسان نفوذپذیر شد به‌تبع نیز خودش و جامعه ضعیف خواهد شد.

امام‌جمعه گچساران گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد نفوذ بین ملت است و کسب بصیرت، آگاهی، اندیشه و تفکر برای همه لازم و ضروری است و باید حیله‌گری‌ها و فتنه‌های دشمن را رصد و راه نفوذ آن‌ها را مسدود کرد، بنابراین باید نسل جوان و نوجوان را با جنگ شناختی دشمن آگاه و جهاد تبیین کرد و با دشمن نیز به دید دشمنی نگاه کرد.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: فردا شنبه 25 شهریورماه سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام است که تسلیت عرض می‌کنم. اخیراً جمعی از مردم انقلابی و متدین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب دیدار داشتند که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند وقتی در دنیا تحولات بزرگی آغاز می‌شود مسئولین و ملت‌ها موظف‌اند مراقبت خودشان را چندین برابر و دقت بیشتری کنند که اگر غفلت شد ضربه‌های بلندمدتی به ملت‌ها وارد خواهد شد.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: گاهی اوقات آمریکا اراده می‌کرد دولتی را حذف می‌کرد اما الآن چندین سال است که همه توانشان را بکار گرفته‌اند اما نمی‌توانند غلطی بکنند و قدرت‌های استکباری در حال ضعیف شدن هستند اخیراً روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر اظهار استقلال و قدرت می‌کنند و جهان دیگر تک‌قطبی نخواهد بود.

وی افزود: اگرچه دشمن مدام فتنه‌انگیزی می‌کند و حضرت آقا فرمودند که دشمن به دنبال ایجاد بحران در کشورهای مخالفشان هستند، دشمن با جنگ شناختی و رسانه‌ای می‌خواهد اندیشه و سبک زندگی مردم را تغییر دهد بنابراین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن همان بصیرت و تبیین است.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد:31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است که این هفته را گرامی می‌داریم. ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با پیروی محض از ولایت‌فقیه مقابل همه دنیای کفر ایستادند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادند لذا اتحاد ملت و دولت زیر چتر ولایت‌فقیه همیشه دشمنان را ناکام کرده است.

حجت‌الاسلام حجازی در ادامه اظهار کرد: اول مهرماه فصل بازگشایی مدارس است، نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و دشمن همه تلاش خود را به کار می‌برد که نسل جوان را از پای دربیاورد که لازم است وقت بگذاریم و برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم.

در حال بروز رسانی...

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار