رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-03 12:42 شماره خبر : 3162 https://sobhezagros.ir/short/4ZPYQ 0
بقاع متبرکه بهمئی آماده استقبال از مسافران نوروز؛

رئیس اداره اوقاف بهمئی از آمادگی بقاع متبرکه شهرستان برای پذیرش و خدمتگزاری به مسافران نوروزی خبر داد اما از طرفی هم نسبت به برخی مشکلات نظیر گازرسانی، جاده مناسب و آنتن دهی تلفن همراه انتقاد کرد.

عبدالمحمد نمازی در گفتگو با پایگاه‌ خبری‌ تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و عید نوروز هرساله تعداد زیادی از گردشگران و زائران از سراسر نقاط مختلف استان و استان‌های هم‌جوار به مقصد امامزادگان شهرستان بهمئی سفر می‌کنند که بایستی این اداره با همکاری هیئت‌امنای بقاع متبرکه و دستگاه‌های اجرایی به این عزیزان خدماتی ارائه نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ادامه داد: در بقاع متبرکه شهرستان ازجمله ۴ امامزاده در حوزه روتلخی شامل امامزادگان سید جمال‌الدین کفشکنان، سید نجم الدین بلوط حصار، سید احمد باغ‌ملکی و سید عسکر برزیان و نیز در بخش مرکزی امامزادگان بابا احمد و سید عبدالصالح سیاه شیر، همچنین امامزاده عبدالله تنگ ماغر، در بخش سرآسیاب و ممبی امام‌زادگان‌ ابراهیم و اسدالله و امامزاده بی‌بی زینب بنه پیر آمادگی نسبتاً خوبی برای رفاه زائران در نظر گرفته شد.

وی افزود: مهم‌ترین امامزادگان برای اسکان و برنامه‌های فرهنگی مذهبی و به‌اصطلاح اجرای طرح آرامش بهاری امامزادگان ابراهیم و اسدالله منیزور هستند که دارای سوئیت‌های اسکان، آشپزخانه، زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی مناسب، مغازه و همچنین برنامه‌های فرهنگی از قبیل اقامه نماز، پاسخ به مسائل شرعی، قرائت قرآن، دعاخوانی، مشاوره وقف و غرفه‌ای برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است.

نمازی از کمبود برخی امکانات در این بقاع متبرکه از قبیل عدم گازرسانی، جاده نامناسب، عدم پوشش دهی آنتن موبایل انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست این امکانات را برای زائران و گردشگران فراهم نمایند.

توصیه دیگر این مسئول به گردشگران و زائران رعایت حجاب اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه‌خواری بود.

نمازی در پایان گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از 27 اسفند 1402 شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار