رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی؛

راه ارتباطی قبرستان بوستان در اواخر هفته و هنگام دفن متوفیان مردم این شهر را کلافه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ در فرهنگ مردم استان و به‌تبع آن شهر بوستان مراسم تشییع‌جنازه و تدفین یکی از شلوغ‌ترین مراسم‌هاست که با حجم انبوهی از جمعیت همراه است.

ازدحام جمعیت در این مراسم‌ها به حدی است که ساعت‌ها برای رسیدن به محل تدفین طول می‌کشد و این ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است که نمونه آن قبرستان شهر بوستان است.
جاده آرامستان شهر بوستان در روزهای پایانی هفته که جمعیت انبوهی برای زیارت اهل قبور همچنین زیارت امامزاده سید شمس‌الدین راهی این محل می‌شوند دچار بار ترافیکی زیادی می‌شود.
مردم شهر بوستان که پنجشنبه ها بر سر مزار عزیزان خود حاضر می شوند زمان زیادی را در ترافیک و گشتن به دنبال جای پارک می گذرانند. این روزها این معضل به دغدغه های دیگر شهروندان افزوده شده که امیدواریم مسئولان اقدام مناسبی را برای رفع این مشکل انجام دهند.
بحث ترافیک ورودی قبرستان شهر بوستان یکی از موضوعاتی است که سبب نگرانی مردم شده است، خود مردم هم تا حدی در ایجاد ترافیک مقصر هستند و فرهنگ رانندگی را باید بیش از این چیزها یاد بگیریم، اما سهل‌انگاری مسئولان قابل‌قبول نیست.

آرامستان ها از جمله فضاهای شهری هستند که شهروندان در آنجا خود را درحد فاصل دو دنيای زندگی و مرگ می بينند، اگر چه شیوه تدفین مردگان در فرهنگ ها و مذاهب مختلف متفاوت است، اما آرامستان‌ها به بخشی از کالبد فضای اجتماعی تبدیل شده اند.
کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند، در بحرانی ترین شرایط روحی خود به آرامستان‌ها مراجعه می کنند و برای آنهایی هم که یاد و خاطره درگذشتگانشان، آنها را به آنجا می‌کشاند، شاید نحوه خدمت‌رسانی، ساماندهی و مدیریت آنجا دارای اهمیت ویژه‌ای باشد. مشکل پارکینگ از مشکلات عمده مراجعان به آرامستان ها است.
مشکل نبود جای مناسب برای پارک خودروها اگرچه به ظاهر یک موضوع ساده است ولی در اصل از یک معضل ساختاری و مدیریتی ناشی می‌شود‌.
مشکل کمبود پارکینگ در بوستان، مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه شهروندان بوستانی سال‌های سال است که آن را تحمل می‌کنند.

بن‌بست جاده آرامستان بوستان در آخر هفته
بن‌بست جاده آرامستان بوستان در آخر هفته
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار