رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش ویژه؛

شهرستان لنده تنها شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که وضعیت نهضت ملی مسکن در آن همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، ایجاد سرپناه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان از ابتدای تاریخ بشریت تا کنون بوده است که ساخت سرپناه به‌مرورزمان با تغییرات گسترده‌ای همراه بوده است تا به شکل امروزی رسیده است.

رشد روزانه جمعیت در سراسر جهان به‌خصوص در شهرهای بزرگ باعث شده است تا روند ساخت مسکن از واحدهای به‌اصطلاح ویلایی به انبوه‌سازی تغییر کند که چندین سال است در کشور ما با رویکرد مسکن مهر در دولت نهم و دهم و امروز در دولت سیزدهم به نهضت ملی مسکن و باست بیش از ۴ میلیون مسکن از سوی دولت وعده‌داده‌شده است.

دراین‌بین برخی از شهرستان‌های کشور از شهرستان لنده با وجود تأکید دولت مردان و استاندار هنوز نتوانسته است زمین مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را فراهم و اجرایی کند.

اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که فاز اول ساخت ۷۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با حضور مسئولان استانی و شهرستان در زمین جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی شده است و روند اجرایی آن با مشکلاتی مواجه شده است و روند اجرایی آن عملاً متوقف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص چگونگی آخرین روند نهضت ملی مسکن در لنده گفت: از ابتدای ثبت‌نام طرح نهضت ملی در شهرستان لنده بیش از ۱ هزار و ۲۱۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۰۴ نفر حائز ساخت مسکن شدند.

حسین انجام گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری کلنگ ساخت ۷۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در جهاد کشاورزی زمین زده شد که از این تعداد ۴۰ نفر با حضور در بنیاد مسکن شهرستان پرونده‌سازی کردند و مابقی اقدامی نکردند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از زمین جهاد کشاورزی به دادگستری واگذار شد که مابقی زمین نیز برای ساخت عملاً بسیار کم است و زمین‌های باقی‌مانده ادارات آب فاضلاب، اداره امور عشایری و دانشگاه پیام‌نور نیز با امتناع این ادارات از در اختیار قراردادن زمین به طرح ملی نهضت ملی مسکن مواجه شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده گفت: برابر هماهنگی‌های صورت‌گرفته بحث واگذاری زمین امور عشایری به راه و شهرسازی باوجود بلااستفاده بودن زمین‌ها با طرح شکایت به دادستانی شهرستان و نشست رفع موانع سد راه در کمیته شهرستانی واگذارشد که منتظر تشکیل این جلسه در سطح شهرستان و استان هستیم.

وی افزود: تا کنون عملاً به دلیل عدم واگذاری زمین به اداره راه و شهرسازی قدمی برای عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در لنده صورت نگرفته است که باید مسئولان استانی و شهرستانی چاره‌اندیشی لازم دراین‌خصوص داشته باشند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار