رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-03 13:08 شماره خبر : 1404 https://sobhezagros.ir/short/V786N 0
در خطبه های نماز جمعه استان بیان شد؛

امام جمعه شهر یاسوج گفت: بسیج بازوی قدرت نظام و کشور است و آمادگی همگانی برای دفاع از آزادی و ناموس این سرزمین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های این هفته مرکز استان بیان داشت: برخی ها کشته نشان در این دنیا همه گناه است و وقتی فرشتگان به نامه اعمال آنها نگاه می کنند کارنامه آنها سیاه است.

ویبا بیان اینکه آنچه انسان را نجات می دهد ایمان به خدا و ایمان به انبیاء و عمل صالح است،گفت: وقتی می خواهیم در این دنیا ضرر نکنیم و خداوندی که همه عالم در مالکیت اوست، باید رضایت پروردگار را به دست بیاوریم.

حسینی با اشاره به این موضوع که بدون نماز کسی به بهشت دست پیدا نمی کند و کسی که نماز نمی خواند بقیه اعمالش نیز قبول نیست،ابراز داشت: روایات است کسی که اهل نماز و اهل ایمان به خدا و پیامبر ندارد بقیه اعمال خوب او از وی پذیرفته نمی شود.

خطیب جمعه شهر یاسوج در ادامه خطبه های این هفته مرکز استان به مناسبت های پیش رو اشاره داشت و بیان داشت: مناسب های مهمی که داریم تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) است و امروز بسیج بازوی قدرت نظام و کشور است و آمادگی همگانی برای دفاع از آزادی و ناموس ان سرزمین است.
 
حسینی گفت: همه اقشار موظف هستند که در موقع دفاع در میدان باشند و آن لشکر ۲۰ میلیونی که امام (ره) فرمودند را تشکیل دهند وهر انسان مومنی باید آماده دفاع از ارزش ها، تقابل با ظلم باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه های مختلف حضور داشت و حضوری بوده که پیروزی آور بوده است، گفت:بعد از جنگ بسیج  در جاده سازی، ساخت مدرسه، کار های عمرانی و در حوادث و بلایایی طبیعی همیشه پای کار بوده است.
 
بسیج باید آماده تر از گذشته باشد

وی با بیان اینکه  در دنیای امروز که شاهد کشتار فجیح با مدرنترین سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در خون می غلتند،گفت:امروز بسیج و تفکر بسیج در دنیایی که نتانیاهو و بایدن حضور دارد و فقط حرف زور را می فهمند، باید همیشه آماده باشد‌.

خطیب جمعه مرکز استان به فتنه دشمن در ناآرامی های سال گذشته اشاره کرد و افزود: در فتنه سال گذشته در ایران همه دیدید که تمامی استکبار همه هجمه را بر سر این کشور ریختند و کسی که کشته نشده بود و بر اثر یک بیماری فوت کرده بود را کشته نامیدند و دنبال ضربه زدند به این مملکت بودند ورسانه های آنها چگونه مانور می دادند، اما امروز در برابر شهادت ۵ هزار کودک بی گناه سکوت می کنند.
 
حسینی عنوان کرد: در دنیای که این چنین انسان هایی وجود دارند، باید بیدار باشیم وبدانیم.
دنیا امروز باید جلوی استکبار جهانی بایستد

وی با اشاره به این موضوع که اگر کسی نباشد که در برابر این ظالم ها بایستد عدالت خواهد مُرد و جهان بوی عدالت و آرامش نخواهد دید،گفت: آمریکا و انگلیس همچنین اسرائیل این سگ هار، باید از بین برود تا جهان روی آرامش ببیند.

خطیب جمعه شهر یاسوج اذعان کرد: ملت ما آماده و قدرتمند است و  دنیای استکبار به امید خداوند سرنگون خواهد شد.

وی به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و عنوان داشت: در دنیایی که ظلمت حاکم است و اگر این ستارگان نباشند انسان ها گمراه می شود، و امروز ما نیازمند معرفی شخصیت های خود از جمله حضرت فاطمه زهرا به جامعه هستیم.
 
برخی با سردادن شعار زن زندگی آزادی به دنبال ولنگاری هستند

وی افزود:امروز برخی شعار زن زندگی آزادی را سر میدهند که به دنبال ولنگاری هستند پس ما باید در مسیر حضرت زهرا (س) باشیم.
 
لنده
 
طنین تفکر بسیج در جبهه مقاومت

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: امروز طنین تفکر بسیج است که در جبهه‌های مقاومت موج می‌زند و باعث موفقیت روزافزون این جبهه شده است.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان لنده گفت: در سایه تفکر بسیج است که جبهه مقاومت در مقابل دشمنانمان تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده است.

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: امروز این تفکر باعث شده است تا ندای مظلومیت و دفاع از مظلومان عالم در جهان شنیده شود.

وی افزود: اگر بسیج و این تفکر ناب نبود ما در دفاع مقدس وقتی در مقابل تیر مستقیم دشمنان قرار می‌گرفتیم اگر با همین روحیه نبود و سینه بسیجیان ما آماج تیرهای دشمنان نمی‌شد و شهید نمی‌شدند ذلت و خفت بزرگی برای ما حادث می‌شد؛ ولی این تفکر و این راهبرد باعث شد تا ما در دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

محمودی اصل تأکید کرد: غزه امروز به‌عنوان یک مدرسه مظلم اما مقتدر در حال تدریس برای آینده‌نگری و تربیت نیروهای جان‌برکف برای مقابله با دشمنان و خوی استکباری دشمنان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم مظلوم غزه برای دفاع از حریم سرزمینی خود در مقابل یک دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و همه وجدان‌های بیدار جامعه بیدار شده است تا دامنه این جنایات را به عینه مشاهده کنند.
امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: حمایت‌های امریکا از رژیم منحوس صهیونیستی باعث شد تا هر جنایتی در سرزمین فلسطین شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: برخی از کشورهای منطقه فقط به یک بیانیه بسنده کردند و این در حالی است که حامل‌های انرژی این رژیم کودک کش توسط همین کشورها تأمین می‌شود.

محمودی اصل گفت: امروز وقتی بزرگ‌ترین راهپیمایی‌ها در امریکا و انگلیس رقم می‌خورد و تمام ملت‌های جهان بیدار شدند تا جنایات رژیم صهیونیستی و امریکا را محکوم کنند نشان از یک بیداری بزرگ در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: طوفان‌الاقصی چنان وسعت داشته است که تمام هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف نابود کنند.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: بمباران بیمارستان‌ها و کشتار مظلومانه مردم توسط رژیم صهیونیستی در غزه و ممانعت از حضور خبرنگاران برای تهیه گزارش‌های و حتی به‌شهادت‌رساندن خبرنگاران در غزه سندی روشن از جنایات این رژیم با حمایت‌های مستقیم امریکا است.

وی افزود: در آستانه ایام فاطمیه قرارداریم و باید همه مردم نسبت به عزاداری این دهه در قالب مجالس روضه خانگی این دهه را گرامی برداریم چرا که وجود شخصیت حضرت فاطمه (س) باعث شده است تا مسیر نورانی ائمه اطهار (ع) نورانی‌تر شود.
 
چرام
 
حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: زمانی که الگوهای عملی و پیشینه این شجره طیبه را بازخوانی کنیم می بینیم که پدیده بسیج، سه الگوی صدر اسلامی دارد که عبارت است بدریون، شرطة الخمیس و اصحاب عاشورایی سیدالشهداء علیه السلام.


امام جمعه چرام با اشاره به گروه بدریّون،افزود: در زیارت‌نامه حضرت قمر بنی‌هاشم، آقا ابالفضل العباس سلام الله علیه خطاب به ایشان می‌خوانیم «شهادت مى‌دهم و خدا را شاهد مى‌گیرم، که تو به‌ همان مسیرى رفتى که‌ اهل بدر رفتند و " بدریون" سه ویژگی مهم دارند که این ویژگی ها تلاش و مبارزه در راه خدا، خلوص پایدار و مستحکم و نهایت توانمندی در نصرت کامل و دفاع همه‌جانبه رهبران الهی است.

افشار عنوان کرد: پیشینه بسیج درخشان و فاخر است که امام خمینی رضوان الله علیه در توصیف بسیج فرمود: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

وی با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند، افزود: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند.

افشار در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود پنجاه روز از حماسه ی بزرگ فرزندان مقاومت، در فلسطین اشغالی می گذردو سوال اساسی وجود دارد، پیروز نبرد طوفان الاقصى کيست؟!

امام جمعه با بیان اینکه پاسخ به چند سوال پیروز نبرد را مشخص خواهد کرد، افزود: آیا حماس نابود شد؟ رژیم صهیونیستی با ادعای نابودی حماس وارد غزه شد.اما شکست سنگین با تلفات زیاد بر صهیونیست ها تحمیل شد.

وی با بیان اینکه نماینده جنبش حماس در ایران در اجلاس مجمع جهانی مستضعفین گوشه‌ای از پیروزی‌های حماس در عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد و گفت: «کل تانک‌های مرکاوا در ارتش صهیونیستی ۶۰۰ دستگاه است که ۱۸۲ مورد طی یک ماه اخیر منهدم شدند.»

افشار ادامه داد: مرکاوا به جواهر نیروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر تبدیل گردید که نسل‌های جدید دائماً از آن تولید می‌شوند. از این دوران تبلیغات شدید در مورد برتری مرکاوا به عنوان یک تانک شکست‌ناپذیر به سرعت باب ادعای رسانه‌ها و مقامات نظامی و سیاسی صهیونیستی شد.
 
وی با بیان اینکه آیا موشک باران اسرائیل متوقف شد؟ بیان کرد: در این دهها روز نقاط مختلف رژیم صهیونیستی موشک باران شد و گنبد آهنین در بسیاری از موارد موفق عمل نکرد.

افشار با بیان اینکه آیا تونل های حماس ویران شد؟ ادامه داد: طبق نظر کارشناسان کل تونل های مترو در تهران حدود ۲۵۰ کیلومتر است اما تونل های در غزه حدود ۵۰۰ کیلومتر است که دشمن به این تونل ها نتوانست نفوذی کند.

افشار با بیان اینکه آیا غزه اشغال شد؟! و مردم دنیا از فلسطین حمایت کردند یا اسرائیل؟ عنوان کرد: در کشورهایی مثل انگلیس ،فرانسه ، امریکا و .... که مبدع و حمایت کننده رژیم صهیونیستی بودند بزرگ تربن تجمع های ضد صهیونیستی شکل گرفت.

امام جمعه چرام با بیان اینکه آیا اسیران ارتش رژیم‌صهیونیستی به دست نظامیان اسرائیل در طول نبرد آزاد شد؟ گفت: رژیم صهیونیستی جز کشتار کودکان و زنان دستاوردی نداشت و خون این مظلومان سبب رسوایی و زوال رژیم موقت صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت.

 
انتهای خبر/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار