رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-21 11:10 شماره خبر : 1651 https://sobhezagros.ir/short/NElGV 0
در ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9دی ماه مطرح شد:

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزاری مراسم‌ها و ارزش‌ها سبب تحکیم باورها و اعتقادات نسبت به اندیشه‌های اسلام و انقلاب می‌شود و همه مسئولان باید نسبت به مناسبت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، ستاد بزرگداشت یوم‌الله «۹ دی» به ریاست آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ در دفتر امام‌جمعه یاسوج برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در این نشست بابیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی و جهانی است و پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید به ثمر نشست و پاسداری از آن وظیفه سنگینی است گفت: انقلاب همه ایده‌های استعمار و استکبار را به چالش کشاند و ضربات سخت و کوبنده‌ای را بر پیکره استعمار وارد کرد و انقلاب اسلامی امروز در حال حمله به پیکره استعمار و استکبار است.

 

انقلاب اسلامی بر پایه اسلام است و امکان سازش با باطل وجود ندارد
آیت‌الله سید نصیر حسینی گفت: انقلاب بر پایه اسلام است و امکان سازش با باطل وجود ندارد و در این شرایط باطل بیکار نخواهد نشست که دشمن در همان ابتدا تا اکنون انواع ترورها، کودتا، فتنه‌هایی نظیر ۸۸ اقدام داشت، در این فتنه‌ها دشمن دست به توطئه می‌زند تا قدرت نظام کاهش پیدا کند و نظام زمین‌گیر شود.

وی تأکید کرد: اگر در زمان حیات امیرالمؤمنین درک کافی و عمل وجود داشت اهل‌بیت علیهم‌السلام تنها نمی‌مانند و آن حضرت خانه‌نشین نمی‌شد و سکوت نمی‌کرد و چون امام معصوم است اما مردم به دلیل عدم درک و نقش‌آفرینی مناسب، امام متحمل شکست می‌شدند نمونه آن بر نیزه کردن قرآن توسط عمر و عاص است که با فریب مردم از شکست قطعی خود را رها کرد.

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: اگر مردم آن زمان آگاهی لازم و درک کافی را داشتند حکومت حضرت امیر ادامه پیدا می‌کرد و جهان، جهان دیگری بود.

وی بابیان اینکه در جهان امروز مردم علیه استکبار قیام کردند که این موضوع به دلیل اندیشه انقلاب اسلامی است، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف اگر حرف نظام اسلامی بیان شود و تبلیغات سوء نشود وضعیت جهان تغییر می‌کند، امروز اروپاییان با حضور در ایران متوجه تبلیغات دروغ علیه مردم ایران می‌شوند.

 

دشمن همیشه درصدد فتنه علیه انقلاب اسلامی است

حسینی به توطئه رمز مهسا امینی و مرگ او در اثر سابقه بیماری اشاره کرد و گفت: فردی همچون مهسا امینی در اثر سابقه بیماری فوت کرد و برفرض مثال اگر توسط مأموری کشته شد، کجای دنیا اگر مأموری کسی را کشت آشوب ایجاد می‌شود، درصورتی‌که واقعیت چیزی دیگری بود و به دنبال دسیسه و از بین بردن نظم و تجزیه و بهره‌برداری از این موضوع در جامعه بودند‌.

وی ادامه داد: نظام اسلامی یک نظام عقلانی است و ممکن است مشکلاتی توسط فردی باشد اما این مشکل زاییده انقلاب اسلامی نیست و انقلاب اسلامی این موضوع را تائید نمی‌کند، اگر‌ فلان فرد مرتکب تخلفی مانند چای دبش می‌شود مربوط به انقلاب اسلامی نیست، بلکه فرد از جایگاه نظام اسلامی سو استفاده کرده است و با اندیشه‌های انقلاب اسلامی ضدیت پیداکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیلی‌ها تلاش داشتند ماهیت عقلی علیه نظام اسلامی طراحی کنند اما شکست خوردند زیرا اساس اسلام و نظام اسلامی عقلانی است.

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها

حسینی ادامه داد: اگر کسی خطا و اشتباه می‌کند یا اگر کسی بی‌حجاب است مربوط به‌نظام اسلامی نیست، بلکه ناشی از اندیشه طاغوتی است، امروز وجود هزاران شبکه، تهدید و جنگ رسانه‌ای به دنبال ناکارآمدی نظام است این موضوع نشان از حقانیت این نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسی که در دام گناه افتاد و مکرر بر گناه اصرار دارد دین را تکذیب می‌کند و ارزش‌های حکومت را قبول نمی‌کند بر همین اساس امروز باید قوانین مختلف جامعه را در مدارس، دانشگاه و جامعه پیاده کرد تا ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی پیاده شود.

وی گفت: کسی که به‌راحتی به دام فتنه گرفتار می‌شود، مبانی نظام را قبول ندارد بنابراین باید با تبیین و روشنگری این موضوعات را بیان کرد.

 

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها است
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به رابطه دوری از معنویت و نماز با حق اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم‌ها و ارزش‌ها سبب تحکیم باورها و اعتقادات نسبت به اندیشه‌های اسلام و انقلاب می‌شود و همه مسئولان باید نسبت به مناسبت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد خاضع در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه (س) گفت: حضور شهدای گمنام در استان سبب معنوی شدن و معطر شدن استان شده است و با تکریم آن‌ها رشادت‌های آن‌ها را گرامی می‌داریم.

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به ایام‌الله ۹ دی و خاموش کردن فتنه توسط مردم اشاره کرد و گفت: این فتنه بزرگ‌ترین فتنه‌ای بود که بعد از انقلاب مشاهده شد که خسارت‌های زیادی وارد کرد اما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حضور مردم، کشور از این آزمون سربلند بیرون آمد.

 

یوم‌الله ۹ دی رفراندومی بزرگ برای دفاع از کشور و رهبری بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاضع بابیان اینکه یوم‌الله ۹ دی رفراندومی بزرگ برای دفاع از کشور و رهبری بود و کارآمدی نظام دینی را برای عبور از چالش‌ها نشان داد، گفت: باید از تجربیات این حماسه عظیم با روشنگری و تبیین استفاده کرد زیرا دشمن با روش‌های مختلف به دنبال فتنه‌انگیزی هستند.

وی ادامه داد: ماهیت فتنه ۸۸ باید در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود زیرا این فتنه سیاسی نبود بلکه برای براندازی نظام بود و امروز برخی از همان‌ها نسبت به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی غزه منتقد هستند.

 

عملیات طوفان الاقصی مدیون و مرهون امثال شهید حاج قاسم سلیمانی است

وی به چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی مدیون و مرهون امثال شهید حاج قاسم سلیمانی است و برای اقتدار و ایستادگی کشور باید با تبیین و روشنگری این مناسبت‌ها دنبال شود.

وی گفت: در این ایام باید نشست‌های بصیرتی، آگاه‌سازی، تهیه عکس نوشت و موشن گرافیک، استفاده مطلوب از ظرفیت فعالان مجازی، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، خاطره‌نویسی، تبلیغات میدانی، استفاده از تلویزیون‌های شهری استفاده کرد.

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها

معاون فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجموعه سپاه نشست های روشنگری و تبلیغاتی در مساجد و مدارس، استفاده از ظرفیت هادیان سیاسی، حضور کارکنان در مراسم ۹ دی‌ماه، تولیدات دیجیتال در حوزه‌های فضای مجازی، سایت‌های خبری را در برنامه دارد.

 

برگزاری ۲۰۰ برنامه در ایام‌الله 9دی و هفته مقاومت

سرهنگ ایمان خردمند گفت: برنامه‌های خاص، ویژه دهه مقاومت از طریق تولید محتوا پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه محوری شهید سلیمانی هم‌زمان با برگزاری در سطح کشور، برگزاری ۲۰۰ برنامه که در یاسوج و مارگون هم‌اکنون در حال برگزاری است و این برنامه‌ها ادامه دارد.

در ادامه نیز رئیس دانشگاه یاسوج بابیان اینکه تمرکز برنامه‌ها باید در مدارس و دانشگاه برای تبیین و آگاه‌سازی باشد، گفت: در این رابطه معاونت اجتماعی دانشگاه در تدارک این برنامه‌ها هستند.

بهادر کرمی به فعالیت کانون بسیج دانشگاه پیرامون ۹ دی‌ماه اشاره و تأکید کرد.

وی ادامه داد: در این مناسبت‌ها مشکلاتی برای حضور و سخنرانی افراد برجسته وجود دارد که باید چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری: مخاطب اصلی ما کودک و نوجوان است که بخشی در کانون پرورش فکری است و بخشی دیگر در اختیار آموزش‌وپرورش است.

کبرا اخلاقی نیا گفت: گاهی اوقات نهادهای تعلیم و تربیت یا آموزش‌وپرورش موضوعات مختلف را آموزش می‌دهند اما چون توسط والدین عملی نمی‌شود این آموزش‌ها تأثیرپذیر نیست.

وی ادامه داد: مادران خانه‌دار در خانه‌ها بیشتر سمت‌وسوی فیلم و تلویزیون دارند و تا حدودی سبب خنثی شدن این آموزش‌ها می‌شود.

وی به طرح کانون مدرسه برای برگزاری مسابقه، نقاشی، خاطره گویی پیرامون دهه مقاومت و شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به طرح زائر حبیب، زیارت نیابتی حاج قاسم،پویش به عشق حاج قاسم اشاره کرد و گفت: برنامه محفل شب‌شعر و ادب با موضوع شهادت حاج قاسم را خواهیم داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برنامه‌ها از ایام شهادت حضرت زهرا (س) تا میلاد آن حضرت تحت عنوان معجزه مادری را خواهیم داشت.

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا افتخاری به برنامه‌های مناسبتی هیئت‌ها در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: سپاه فتح در این ایام برنامه‌های فرهنگی رادارند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی شبهات مسئله امروز دانش آموزان است و باید بستر رفع آن توسط افراد سیاسی و هادیان سیاسی اجرایی شود.

مصطفی گلستانی ادامه داد: این برنامه‌ها باید کاربردی و علمی باشد تا سبب تأثیرگذاری شود.

معاونت سیاسی استاندار در این جلسه بابیان اینکه به دلیل تهدیدات و چالش‌ها که در ابتدا تا امروز وجود دارد باید برنامه‌های مناسبتی اجرا شود، گفت: در فتنه ۸۸ نظام تا لبه پرتگاه کشیده شد اما با دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و حضور مردم این فتنه شکست خورد.

 

هوشیاری و بصیرت افزایی برای نسل امروز ضروری است

سید جواد هاشمی مهر هوشیاری و بصیرت افزایی را برای نسل امروز ضروری دانست و گفت: برنامه‌های تبیینی می‌تواند نسل امروز را با وقایع مختلف آشنا کند.

وی ادامه داد: آماده استقبال از برنامه‌های مناسبتی، ایام عزاداری و مناسب‌ها هستیم از طرفی شهرداری موضوع فضاسازی را در این ایام در دستور کار قرار دهد.

 

برگزاری پیاده‌روی حرم تا حرم در یاسوج

معاون سیاسی گفت: در روز شهادت حضرت زهرا (س) موضوع راهپیمایی حرم تا حرم از حرم امام‌زاده عبدالله تا امام‌زاده شاه مختار برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر

برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها
برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها
برگزاری مراسمات ملی‌ومذهبی سبب تحکیم باورها
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار