رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-03 18:18 شماره خبر : 888 https://sobhezagros.ir/short/V5ngN 0
از انتخابات و وعده‌ها تا اعتبارنامه تاجگردون؛

نشست خبری مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش صبح زاگرس مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه بیان داشت: گر چه این روز ها دنیای اسلام و مسلمانان سراسر جهان با توجه به شرایط بدی که برای مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی به وجود آمده است و تعداد زیادی از مسلمانان فلسطینی به شهادت رسیده اند این روز ها را تسلیت می گویم.

وی افزود: به عنوان خادم مردم از تک تک خبرنگاران که این رسالت بزرگ یعنی خبرنگاری را انجام داده اند  تشکر می کنم.


نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با حضور برخی افراد در صحنه انتخابات دوره دوازدهم شخصا اعتقاد بنده بر این است که هر چه آمار کاندیدها با توجه به منشور انتخابات بیشتر شود و افرادی که این صلاحیت را در خود دیدند و حضور پیدا کردند بنده از این موضوع استقبال می کنم.


روشنفکر عنوان کرد: هر کسی که تصور کند به عنوان یک تکلیف در این صحنه حضور پیدا کند باعث می شود که تنور انتخابات داغ تر شود و حضور مردم پرشور تر می شود؛ بنده از این نوع حضور تحت عنوان داوطلب استقبال می کنم.


وی بیان داشت: از حضور این افراد در انتخابات استقبال می‌کنم آقایان مقدم و خرامین نه در ۹۴ نه در ۹۸ در کنار ما نبودند و فعالان رقبای ما را همراهی می‌کردنداما آقایان سبحانی و آراوند در سال ۹۸ ما را همراهی کردند.

 

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

روشنفکر ادامه داد: در چهار سال گذشته ابر پروژه های مهمی را در استان شروع کردیم مثل سد تنگ سرخ که در حال حاضر در طول کمتر از سه سال بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.



وی گفت: گاز مختار که در صورت بهره برداری بیش از هزار نفر به کارگیری خواهد شد و ایجاد اشتغال خوبی را به وجود می آورد همچنین سد سقاوه با حضور رئیس جمهور کلنگ آن زده شد و ۵۰۰ ملیارد برای ساخت آن در نظر گرفته شد.



نماینده مردم در شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مجوز گاز سیلاب کلوار را در دیدار با مهندس اوجی وزیر نفت گرفتیم و خوشبختانه با دستور اوجی در دستور کار گاز رسانی است.

 

روشنفکر بیان داشت: یک نماینده نیز به نمایندگان استان اضافه می شود که در انتخابات دوره سیزدهم اجرایی می شود.

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

وی افزود: با توجه به شرایط استان تونل های مهم را در محور یاسوج - سی سخت در دستور کار داریم؛ همچنین در حضور رئیس جمهور اعلام کردیم با توجه به شرایط بود و نبود فرودگاه یاسوج هیچ فرقی نمی کند و ۴۰۰ هکتار از بهترین زمین های مرکز استان به فرودگاه اختصاص داده شده که با تلاش های انجام شده هفته ای شش پرواز برای فرودگاه مرکز استان در نظر گرفته شد.


روشنفکر  خاطر نشان کرد: در دولت گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی تقاطع غیر هم سطح مهریان کلنگ زنی شد همچنین برای این تقاطع بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که به دلیل وجود برخی معارضات روند کار کند شده است.

وی دوری از بداخلاقی‌های انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باتوجه به وجود مشکلات عدیده اقتصادی، مردم نیاز به آرامش دارند. روشنفکر، شروع نشدن انتخابات زود‌هنگام را گامی در جهت حفظ آرامش مردم دانست و گفت: مسائل و موضوعات باید به موقع گفته شود و حفظ آرامش مردم در همه حال مد نظر باشد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه خیلی از سیاسیون استان ما، از اصول و منشور  واقعی طیف‌های مختلف سیاسی اطلاع ندارد، خاطر نشان کرد: بعضی‌ها بدون هیچ اطلاعات سیاسی و آگاهی، فقط دنبال مزایای شخصی هستند؛ نه اصولگرا هستند و نه اصلاح‌طلب و در حقیقت، منفعت طلب هستند.

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

روشنفکر ادامه داد: قطعا به موقع خیلی از موارد و ناگفته ها را به مردم خواهیم گفت تا مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند، روشنگری خیلی خوب است و این روشنگری باعث می شود مردم خوب و بهتر انتخاب کنند، خیلی از افرادی که صحبت از اصولگرایی و اصلاح طلبی می کنند حتی نمی دانند که چه اصول و ارزش هایی وجود دارد.


وی خاطر نشان کرد: خیلی از اصلاحطلبان به اصول و ارزش ها احترام می گذارند و آن اصول و ارزش هایی که بین جناح های سیاسی است در بین برخی از دوستان نیست و یا خبر ندارند.


روشنفکر خاطر نشان کرد: امام حسین در آن شرایطی که بود خود یک اصلاح طلب بود و پیامبر نیز با توجه به شرایط دوره خود خیلی از چیز ها و اصول غلط را اصلاح کرد و یک اصول گرا بود.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: منشور و گفتمانی را مطرح کردیم به عنوان ندای وحدت و اعتقاد داریم به ان جمله مقام معطم رهبری که اصولگرای اصلاح طلب و اعتقاد بنده در این است با توجه به چهارچوب های جمهوری اسلامی هر کسی در این چهارچوب ها باشد خیلی بالا تر از این بحث های اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

روشنفکر گفت: دولت با توجه به شرایطی که دارد منابعی را برای بازنشستگان در نظر گرفته است که تا بیش از ۹۰ درصد یک شاغل حقوق دریافت کند.



نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: جاودان سیرت که در حال حاضر در حال کار است و یک روالی باید انجام شود در حالی که آقای یزدان پناه حدود ۱۶ ماه سرپرست بودند و بنده اعتقاد داریم کسانی که در حال خدمت رسانی به مردم هستند حتی کسی که با بنده زاویه دارد باید تلاش شود کار خود را به نحو احسنت انجام دهد.


وی بیان داشت: در خصوص مدارک تحصیلی بنده تمام مدارک بنده حاضر است و منابع شش گانه در خصوص مدارک تحصیلی بنده جواب دادند و هیچ مشکلی ندارد.


روشنفکر عنوان کرد: در خصوص قانون شفافیت نیز بنده این قانون را امضا کرده ام و تا زمانی که این طرح تبدیل به قانون نشود نمی تواند در خصوص ان صحبت کنیم.


وی گفت: در خصوص اعتبارنامه تاجگردون نیز تاریخ قضاوت می‌کند‌.

 

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای یک پروژه که کارخانه آن ۱۷ سال پیش وارد ایران شده است برای حل مشکل با معاون رئیس جمهور اقای سلاجقه دیدار کردیم و سعی کردیم این مشکل را حل کنیم و بهره برداری از ان کارخانه می تواند در تولید شغل کمک بسزای کند.


روشنفکر عنوان کرد: در دنیا یکی از ارزش های توسعه ای جاده های مواصلاتی است خوشبختانه بسیاری از بودجه ها برای مسیر یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان را در این خصوص لحاظ کردیم.


وی گفت: محور پاتاوه به دهدشت ۲۸ سال طول کشید و تلاش های بسیاری شد تا این محور به بهره برداری برسد البته خیلی نواقصی دارد که ان شالله برطرف می شود.


وی گفت: بسیار آرام و در چهارچوب قانون انتخابات را شروع کردیم.

 

مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

روشنفکر در خصوص مطالبات مردم نیز بیان داشت: مجلس یازدهم با یک بدشانسی رو به رو بوده است چون از آغازش بیماری کرونا وجود داشت و بیشتر اولویت کاری مجلسیان و دولت مردان و بودجه ها در خصوص مقابله با این بیماری بود.



وی افزود: با توجه به دموکراسی که وجود دارد هنچنین خروجی صندوق همه باید به فرد منتخب کمک کنیم اما متاسفانه به جای بازگشایی گره ها به مشکلات ما افزودند.



روشنفکر ادامه داد: برخی ها به جای اینکه در خصوص گذشته  پاسخگو باشند الان حرف دیگه ای می زنند خیلی ها نان مردم را قطع کرده اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کسانی که امروز مطالبه گری می کنند باید پاسخگو باشند برای گذشته تا امروز برای معظل بیکاری جوانان با این همه مشکل رو به رو نبوده ایم.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار