رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-29 05:37 شماره خبر : 7938 https://sobhezagros.ir/short/4OOvW 0

با وجود نعمت گاز در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد؛ اما همچنان روستاهایی هستند که در زمستان نیازمند نفت سفید بوده و این نیاز باید در سریع‌ترین زمان تأمین شود که در این رابطه مدیر فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» طی هفته‌های آینده به روز‌های سرد سال نزدیک خواهیم شد، با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی کوهستانی بوده و  شرایط جوی در این استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مناطق گرمسیری متفاوت بوده و زودتر فصل سرد سال را تجربه می‌کند.

بخش زیادی از روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند اما همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد روستا‌هایی هستند که به دلیل صعب‌العبور بودن از هیزم برای گرم کردن خود و خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.

روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پراکندگی بسیار بالایی است که این موضوع خود باعث افزایش هزینه‌های خدمات‌رسانی در آن روستا‌ها می‌شود.

برخی از روستائیان کهگیلویه و بویراحمد در فصل زمستان از طریق سوزاندن چوب درختان برای گرم کردن خود استفاده می‌کنند که این موضوع باعث قطع بی‌رویه درختان در این روستا‌ها می‌شود.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: هیچ کمبودی در خصوص توزیع نفت سفید در میان روستا‌های بدون گاز وجود ندارد در این میان اولویت نیز روستا‌های صعب‌العبور است.


سالارخشایی بیان کرد: با توجه به اینکه معمولاً در زمان بارندگی راه ارتباطی این روستا‌های صعب‌العبور بسته و دچار مشکل می‌شوند هر ساله تلاش می‌کنیم که تا آبان ماه سوخت مورد نیاز برای این روستا‌ها ارسال شود.


وی افزود: فروش نفت توسط شرکت و تعاون‌های روستایی و امور عشایر انجام می‌شود و ما تنها تأمین‌کننده نفت هستیم فروشنده‌ها نیز دارای کد رسمی هستند.


مدیر پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در خصوص توزیع نفت روستا‌های صعب‌العبور‌ی همچون سیلاب کلوار، بخش‌های مختلف زیلایی، برخی مناطق دیشموک، ممبی و سرآسیاب از اولویت‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و در توزیع نفت است که باید سریع حمل و توزیع شود.

وی افزود: برای روستا‌های صعب‌العبور حدوداً چهار میلیون لیتر نفت در نظر گرفته شده است که تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار لیتر تا کنون ارسال و توزیع شده است که همچنان ادامه دارد و تلاش می‌شود تا آبان ماه سوخت‌رسانی مناطق صعب‌العبور انجام شود.


خشایی بیان کرد: هم اکنون بالای ۱۰۰ فروشندگی نفت در استان داریم که ۳۰ مورد در مناطق صعب‌العبور قرار دارند.


مدیر پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: توزیع نفت سفید بر اساس کارت و کد ملی سرپرست خانواده انجام می‌شود و خانواده‌هایی که مشمول دریافت نفت سفید می‌شوند در صورت تمایل می‌توانند سهمیه یک سال خود را کامل دریافت کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار