رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-20 14:22 شماره خبر : 7886 https://sobhezagros.ir/short/4X7Ev 0

خطبه‌های نماز عبادي سياسی اين هفته در شهرستان‌های مختلف استان كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» خطبه‌های نماز جمعه اين هفته در شهرستان‌های مختلف استان كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.

در خطبه های نماز جمعه لنده مطرح شد:

ضرورت ورود استاندار به بدعهدی راهداری در خصوص جاده لنده به تراب

امام جمعه لنده گفت: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان لنده ضرورت ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جاده لنده به تراب و بدعهدی اداره کل راهداری است. 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد. 

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:شهادت سید حسن نصراله به حذف حزب الله ختم نخواهدشد بلکه تبدیل به یک مکتب شده است که این مکتب روز به روز روشن تر خواهد بود. 

امام جمعه لنده تصریح کرد: باور به نصرت الهی و کمک خداوند در سیره شهیدان جاری وسیاری است و این راه و این مکتب باعث خواهدشد سیره و مکتب آنان ماندگار شوند. 

وی تاکیدکرد: دشمن ملت سوریه دشمن همه کشورهای اسلامی است و تمام مسلمانان باید کوتاهی ها و اختلافات گذشته خود رابا همراهی و همکاری با جبهه مقاومت جبران کنند. 

محمودی اصل گفت:طوفان الاقصی، باعث تضعیف هیمنه پوشالی صهیونیست ها شده به طوری که وعده صادق ٢تمام کننده این هیمنه پوشالی بود.

وی گفت: نمازجمعه نصر تهران با حضور بیش از دومیلیون نفر باعث شد که اقتدار انقلاب اسلامی به جهان نشان داده شد به طوری که جهانیان این حضور مردم و مقام معظم رهبری را مشتی محکم به دهان اسرائیل بود و بزرگترين مانور عزت و اقتدار و شکوه ملت ایران را به جهان مخابره کرد. 

امام جمعه لنده گفت: دنیا مبهوت چنین عظمت و شور ایمانی ملت ایران شد که در هیچ جای جهان چنین عزت و اقتداری را نمی توان یافت. 

وی گفت: شب ولادت پیشوای یازدهم امام حسن عسکری(ع) است که به امام زمان(عج) و همه شیعیان تبریک می گوییم و امیدواریم ادامه دهنده راه این امام همام باشیم. 

محمودی اصل تاکید کرد: وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت می گوییم و بزرگترين افتخار ایران اسلامی ما وجود مقدس امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) -است. 

وی گفت: از استاندار جدید انتظار داریم که نسبت به رفع مشکلات مردم شهرستان لنده در حوزه جاده لنده به تراب است که متاسفانه جاده لنده به تشان که کلا به حاشیه رفت ولی تمام امید مردم به این جاده است. 

امام جمعه لنده گفت: کوتاهی های مکرر راهداری استان در این جاده کاملا روشن است و با اینکه هنوز اسفالت نیست ولی تردد مردم خیلی خوب است ولی انتظار داریم که تا قبل از باراندگی ها اسفال صورت گیرد. 

وی گفت: متاسفانه بدقولی های مکرر راهداری استان باعث تاخیر در روند اجرای اسفالت راه لنده_تراب شده است که انتظار داریم استاندار کهگیلویه و بویراحمد هرچه سریعتر به این مطالبه مهم مردم توجه ویژه ای داشته باشند. 

خطیب جمعه لنده گفت:در بازدید مسول شرکت اسکان کشور به شهرستان لنده قول مساعدت لازم داده شد ولی متاسفانه کوتاهی از طرف راهداری استان قابل مشاهده است.

-----------------------------------------------------------------------

در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان باشت مطرح شد: 

وعده صادق ۲ عملیاتی  بی نظیر بود

نماز عبادی سیاسی جمعه همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان باشت برگزار شد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین امید گنجه در خطبه اول ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: یکی از واژه های نورانی و کلمات نورانی قرآن کریم فوز هست، فوز یعنی رستگاری و موفقیت، واژه ای که در واقع قله های تعالی انسان را بیان می کند.

امام جمعه شهرستان باشت بیان کرد: خدا  به صراحت در قرآن کریم می‌فرماید: « یاران بهشت و یاران جهنم اهل بهشت و اهل جهنم مساوی نیستند، اصحاب بهشت جز فائزون هستند یعنی کسانی هستند که در طول عمر خود با عمل به دستورات الهی به موفقیت رسیدند».

گنجه مطرح کرد: اهل بهشت کسانی هستند که به اون برد و موفقیت نهایی رسیدند در یک جلوه خاص، فوز و موفقیت وارد شدند و  مجاهدان راه خدا هستند، کسی که در راه خدا مجاهدت می‌کند و خداوند متعال خریدار است. وی بیان کرد: جهاد کردن یعنی انسان در جبهه جهاد وارد شود با جان و اموال خود جانبازی کند و در راه خدا جان و اموال خود را در طبقه اخلاص بگذارد و بهای  این جهاد بهشت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجه در خطبه دوم گفت: خطبه نصر  ۳‌روز بعد از عملیات وعده صادق ۲ اتفاق افتاد  عملیاتی که  بی نظیر بود هیچ کشوری در طول قریب به ۸۰‌سال عمر منحوس رژیم غاصب صهیونیستی نتوانسته  بود این طور آبروی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، خطبه تاریخی نصر باعث شد که از لحاظ روانی و امید در جبهه مقاومت چند برابر شود

وی اضافه کرد: اعراب در یک جنگ ۶روزه مغلوب اسرائیل شدند، اسرائیل امروز به قدرت رسیده، موشک باران شد ولی جرأت پاسخ دادن را نداشت.

گنجه ادامه داد: ۱۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند:«اگر غلطی از رژیم غاصب سر بزند ما حیفا و تل آویو رو با خاک یکسان می کنیم».  وقتی توانستیم پایگاه نواتیم را که مجهزترین رادارها، پدافند‌های ضد موشک ، انواع و اقسام ضدهوایی ها و ضد موشک هادر آن پایگاه مستقر شده را موشک باران کنیم، قطعا می تونیم مجتمع‌های سر به فلک کشیده، پالایشگاه ها، نیروگاه برق، کارخانجات شیمیایی، صنایع و مجتمع‌های هسته ای را هدف قرار دهیم  و این مبالغه نیست.


گنجه بیان کرد: وزیر خارجه سابق آمریکا پمپئی گفت که ایران قادر است ۲۵۰۰ عملیات مثل وعده صادق ۲ انجام دهد. نماز جمعه ۱۳ مهر به معنای واقعی کلمه امر جامعه و ذکر آن به ایام الله بود که یادآور سالگرد طوفان الاقصی بود.

---------------------------------------------------------------------------

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چرام مطرح شد:

 پيام نور را برگردانيد

حجت‌الاسلام افشار با اشاره به مشکلات زیرساختی دانشکده صنعت و معدن این شهر گفت: مراکز علمی مثل دانشگاها باعث توسعه فرهنگی و علمی می‌شود؛ به همین خاطر چند نکته را در این زمینه بیان می‌کنم.


وی تشریح کرد: دانشکده صنعت و معدن بیش از یک دهه است که افتتاح شده است با کمال تاسف شهر چرام از بسیاری زیر ساخت‌ها محروم است برای مثال خوابگاه دانشجویی که معمولا همراه دانشکده‌ها احداث می‌شود نداشتیم و حال آنکه بیش از یک دهه از افتتاح دانشکده می‌گذرد.


افشار ادامه داد: یا یک چمن ورزشی مصنوعی با کیفیت در شهر وجود ندارد یا ساختمان دانشکده دارای نواقصی بود و در برخی سال‌ها هیات علمی که شرایط دانشکده را می‌دید انصراف می‌داد، دانشجویی که شهر چرام را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند قطعا توجه به چنین زیرساخت هایی دارد و اگر نباشد استقبال ضعیف است.


امام جمعه چرام اضافه کرد: مثل سال‌های گذشته که ارتباط با دانشکده داشتم اما تعداد دانشجو کم بود وعلی رغم اینکه رشته خوب و پردرآمد مهندسی نقشه برداری را برای دانشکده چرام در نظر گرفتند اما باز هم استقبال قابل توجهی نشد و در دوسال گذشته طبق نقل مسولان دانشکده، سال ۱۴۰۱ دوازده نفردانشجو و سال ۱۴۰۲ ده نفر دانشجوی غیر بومی استقبال کردند با مشورتی که با دلسوزان و صاحب نظران داشتم چند پیشنهاد به مسولان دانشگاه می‌دهم شاید رشته‌های علوم انسانی مثل حقوق و مشاوره و... یا علوم پزشکی مثل پرستاری و... با امکانات مطلوب برای دانشجویان بتواند کمکی به وضعیت غیرمطلوب فعلی بکند.


وی با بیان اینکه پیشنهاد دوم این است، چندین سال قبل دانشگاه پیام نور در چرام وجود داشت و چندسالی است که از این مرکز علمی محروم شده‌ایم و سالی که پیام نور جمع شد بالای دویست نفر دانشجوی بومی داشتیم و الان نیز تعداد زیادی از دانشجویان پیام نور دهدشت از فرزندان و جوانان چرامی هستند توافقی بین دانشگاه یاسوج و دانشگاه پیام نور شود و ساختمان دانشکده چرام در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گیرد تا رونق این مرکز علمی را شاهد باشیم و یا طبق نقلی قرار است دانشکده چرام ، مرکز رشد گردد اگر بنابراین موضوع است این مکان یکی از قطب‌ها ومراکز تحقیقات و رشد و شرکت‌های دانش بنیان در استان شود و از ظرفیت جوانان چرامی و سایر مناطق استفاده شود.

-----------------------------------------------------------------------

در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد:

وظیفه شورای شهر خدمات رسانی به مردم است

 امام جمعه قلعه رئیسی گفت: ما همچنان امید داریم که اعضای شورای شهر با در نظر گرفتن مساله خدمت رسانی به مردم و انجام وظایفی که بر عهده آنهاست به توافق برسند .
  حجت الاسلام علی حیدرحیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: پیشاپیش میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) را به محضر همه شیعیان و محبان آن حضرت تبریک عرض میکنم و امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی می فرمایند: «اتقوا الله وَکُونُوا لَنَا زَیناً ولا تَکُونوا لَنَا شَیناً"تقوای الهی را اینگونه معنی میکند که در اعمال، رفتار و گفتار خود مایه زینت ما باشید، به گونه ای عمل کنید که ما به  آن افتخار کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به جمعه نصر هفته گذشته اشاره و بیان کرد: یکی از زیبایی های رفتاری پیروان مکتب اهل بیت(ع) همین ولایتمداری و همراهی با امام جامعه در لحظات حساس و تاثیر گذار هست که جلوه ای از آن را در نماز جمعه نصر در 13 مهر تمام دنیا شاهد بودند و این حضور پرشکوه و عاشقانه و با صلابت و شجاعت هم روشنی چشمی شد برای امام زمان عج و نایب آن حضرت مقام معظم رهبری و هم قوت قلب و امیدی شد برای مظلومان و آزادگان عالم و مخصوصا ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و لبنان و هم باطل السحری بود بر همه نقشه های شیطانی و ضد انسانی آمریکا و رژیم صهیونیستی که میخواستند در دل مردمی که پیشتاز و الهام بخش آزادگان و جبهه مقاومت هستند ترس و وحشت ایجاد کنند.

وی افزود: اما این خداوند قادر متعال بود که به وسیله مردم ایران رعب و وحشت را در دل آنها و منافقین کاشت. و قذف فی قلوبهم الرعب. بعد از عملیات وعده صادق 2 که نمایش قدرت سخت و ترساننده و وحشت زای  ملت ایران و نظام اسلامی برای دشمنان خدا و صهیونیزم خونریز بود، حضور ملت سلحشور و شجاع ایران پشت سر امام و رهبر شجاع و حکیم خود نمایش عظیمی از قدرت نرم و بصیرت عاشورایی در میدان حساس و خطیر جنگ نرم بود که  دلهای مؤمنان را مستحکم کرد و لرزه بر جان و دل دشمنان و منافقین انداخت.امروز همه مؤمنان باید از این داشته مهم مواظبت کنند اما چگونه؟ مهمترین راه و وظیفه امروز همه آحاد مردم و مسئولین توجه به مسیر و خط حرکتی هست که مقام معظم رهبری بیان کردند و فرمودند در این مسیر نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده عمل میکنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امروز تمام تلاش دشمن سست کردن اراده ها از یک طرف و نفوذ در محاسبات و تصمیم گیری ها از طرف دیگر هست و تنها راه مقابله با این حربه دشمن همان پیوستگی و همدلی و ولایت مداری است که رحمت الهی را برای مومنان به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این توجه به فرمان جهادی است که صادر کردند. یکی وجوب کمک و حمایت از جبهه مقاومت و دوم ضربه زدن به رژیم کودک کش صهیونیستی که فرمودند هر ضربه به آن خدمت به انسانیت هست. امروز ما در هر موقعیت و وضعیت شغلی و معیشتی باشیم فرصت حضور در این میدان را داریم هم میتوانیم در زمینه های مالی اقتصادی و  رسانه ای کمک کنیم هم در این عرصه ها به دشمن ضربه بزنیم. هر جا که شائبه منفعت و تقویت رژیم هست ضربه بزنیم و مواظبت کنیم پیاده نظام و  سیاه لشکر دشمن نشویم. در بازار و کسب و کار، در فضای مجازی در گفتگوها و تحلیل ها و دشمن را بزرگ نکنیم و نقاط ضعف خود را برجسته و رسانه ای نکنیم و به شایعات دامن نزنیم.


وی با بیان اینکه لازم میدانم از شجاعت دولت محترم مخصوصا ریاست جمهور محترم که الان در دومین سفر خارجی بعد ازعملیات هستند و وزیر امور خارجه که شجاعانه به لبنان سفر کردند هم تشکر کنم بیان کرد: این رفتارها کمک بزرگی به ارسال پیام امنیت و خونسردی حاکم بر کشور ما به دوستداران و همه همسایگان دارد.

حیدرخواه به دو مسائل در بخش چاروسا اشاره و خاطرنشان کرد: اولا خداقوت به مسؤلین راهداری و پیمانکاران محترم که کارهای ارزشمندی در این چند ماه انجام دادند؛ ثانیا این عزیزان تمام همت و تلاش لازم را تا قبل از بارشها را جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره انجام دهند. پروژه هایی مثل روستای گوراب و چند روستای دیگر تکمیل شوند و اگر امسال هم به وسیله بارشها این پروژه ها تعطیل و تخریب شوند قطعا به منزله ترک فعل مسؤلین و تخلف پیمانکاران خواهد بود و حتما دستگاه های نظارتی باید برخورد کنند و به مردم گزارش دهند.

وی به در خصوص وضعیت شورای شهر قلعه رئیسی هم تاکید کرد: شورای شهر به عنوان یک نهاد مردمی که تاثیر مستقیم در مدیریت شهری دارد در برنامه و بودجه شهری دارد، امور روزانه زندگی مردم به آنها وابسته هست اجازه ندارند در ارائه این خدمات تعلل کنند، آن هم به جهت مسائلی که مربوط به این امور مهم نیست و ما همچنان امید داریم که اعضای شورای شهر با در نظر گرفتن مساله خدمت رسانی به مردم و انجام وظایفی که بر عهده آنهاست به توافق برسند و مصالح عمومی را بر اختلاف سلایق شخصی و مسائل بیهوده ترجیح دهند.

حیدرخواه ادامه داد: دستگاه های نظارتی هم که در مورد مسائلی که بوده ورود کرده اند و انشاالله با بررسی دقیق و شفاف و ریشه یابی این مسائل در صورت وجود مشکل و تخلف تصمیم و برخورد بازدارنده داشته باشند که آیندگان حواسشان را در چنین مسولیتهای حفظ کنند و از اعتماد عمومی و موقعیت خدمتگزاری سو استفاده نکنندو ضمن حفظ حرمت افراد در صورت تخلف باید با کسانی که عامل تخلفات و اتفاقات بودند برخورد شود.

-----------------------------------------------------------------------

در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد:

سردار حاجی زاده در صنعت هوا و فضا تحول ایجاد کرد
امام جمعه کهگیلویه گفت: سردار حاجی زاده در صنعت هوا و فضا تحول ایجاد کرد و داشتن چنین ظرفیت هایی برای ایران امید بخش است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت با رعایت تقوا و پرهیز از حرامات دعوت کرد و با اشاره به یک سالگی عملیات طوفان الاقصی، گفت: این عملیات مهم و حیاتی جبهه مقاومت بود‌.وی با اشاره به شهادت بیش از ۴۰ هزار شهید در غزه، گفت: دستاوردهای کم نظیری جبهه مقاومت داشت، صهیونیست ها در جنگ روایت‌ها شکست خورد.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه مهاجرت معکوس نیم میلیون نفر از سرزمین اشغالی و آوارگی ۲ میلیون نفر سابقه نداشت، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب طوفان الاقصی رژیم صهیونسیتی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.

خطیب جمعه دهدشت اذعان کرد: گنبد آهنینی که ادعا داشتند پشه در آسمان را هم رصد می کند اما طوفان الاقصی نشان داد اینطور نیست، بزرگ‌ترین شکست امنیتی را رژیم در طوفان الاقصی خورد.

وحدانی‌ فر تحلیل این روزها در خصوص عملیات ها و حوادث اخیر، گفت: جنگ است و طبیعتا زد و خورد دارد، اولا آمریکا بداند هر موضعی از جمهوری و مقاومت آسیب ببیند آمریکا مقصر است ثانیا هر جنگنده ای به آسمان ایران بیاید دیگر فرودگاهی برای فرود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی همه باورها را زیر سوال برد، افزود: خوب می دانند که ایران نه عراق است نه یمن نه سوریه و.. اینجا جمهوری اسلامی ایران مهد دلیران است.

امام جمعه کهگیلویه با استناد بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برای همه زمان‌ها آماده باشید، گفت: اسلحه به مقاومت دادیم از این ببعد بیشتر هم حمایت خواهیم کرد.
وی به دریافت مدال فتح سردار حاجی زاده اشاره کرد و گفت: سربازان جان بر کف که از افتخارات سپاه سرافراز هستند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه در صنعت هوا و فضا تحول ایجاد کرد، گفت: داشتن چنین ظرفیت هایی برای ایران امید بخش است مالک اشترهای امیرالمؤمنین تا ظهور سلامت باشند.

-----------------------------------------------------------------------

در خطبه‌های نماز جمعه بهمئی مطرح شد:

پول‌های حق آلایندگی بهمئی چگونه خرج شد؟
امام جمعه بهمئی در خصوص نحوه هزینه کرد حق آلایندگی این شهرستان توضیح خواست.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: یکی از مصادیق تقوا رعایت اخوت و برادری و همدلی و همراهی و همکاری همه آحاد مردم بالاخص مسئولان است با وحدت و همدلی مسئولان مسائل و مشکلات مردم را می‌توانند حل کنند و اختلاف و دعوا و کشمکش باعث ضعف ضعیف شدن خودمان می‌شود و باید بپذیریم که خیلی از دعواها و تنازع‌ها و درگیری‌ها ناشی از حب النفس بعضاً بی‌تقوایی و برای خدا نیست آنس محور وحدت و اتحاد است قانون و ولایت مداری است..


حجت الاسلام اسماعیل صلواتی از دوخوونی ها انتقاد کرد و افزود: امروز نیازی این شهرستان اتحاد و همدلی است اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث اختلاف شود و همکاری نکردن و صمیمی نبودن نتیجه اختلاف است. 


وی خاطرنشان کرد: امروز اصلی‌ترین مطالبه نائب امام زمان علیه السلام از ما مسئله امت اسلامی می‌باشد راهی که نصرت الهی و رحمت الهی شامل حال ما شود این است که همه امت اسلام با هم وحدت و همدلی داشته باشند پیام اصلی شهید حسن نصرالله و همه شهیدان محور مقاومت هم این است که در این مسیر مبارزه ناامید و پریشان نشوید در حقانیت و پیروزی این مسیر تردید نکنید بر توان و تلاش خود بیفزایید و اتحاد و همبستگی خودتان را حفظ کنید.


وی گفت: در مقابل این سیاست قرآنی سیاست شیطانی وجود دارد که به دنبال تفرقه افکنی میان امت اسلام است دوتا یوم الله به یوم الله‌های نظام اسلامی اضافه شد یکی وعده صادق ۲ بود ه بچه‌های مظلوم و مقتدر سپاه موساد و امنیت آنها را مورد هدف قرار دادند رژیم خبیث به نیروی هوایی اش متکی است بچه‌های سپاه این تکیه‌ها را زدند و در حقیقت نماد قدرت هوایی دشمن را زدند اقتدار ایران اسلامی را به رخ مستکبران کشاندند و مهر ذلت و حقارت بر پیشانی رژیم غاصب صهیونیستی زدند دومین یوم الله حماسه جمعه نصر بود و این راهبرد نمایان شد که دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی متوقف به حضور مردم است.


صلواتی خاطر نشان کرد: در جمعه نصر مردم گرداگرد ولی خدا جمع شدند و ولی موسی گونه عصای او را بلند کرد و بساط جادو و اغوای ساحران نظام استکباری را جمع کرد اما این بار معجزه موشک نبود بلکه نمایش قدرت مردم بود با روشنگری‌ هایش و سوسه همه خناسان را از بین برد و روحیه امت اسلام را ترمیم و تقویت نمود و یک چشم اندازی برای جبهه مقاومت ترسیم نمودند تا رزمندگان کار مقدس شهید نصرالله را به پایان برسانند و بدانیم که شهادت حسن نصرالله زنده کننده و درس دهنده و انگیزه بخش و امید آفرین است و جسمش از میان ما رفته اما راه او و روح او و صدای رسای او در میان ماست.


امام جمعه شهرستان بهمئی گذری به پرداخت عوارض حق آلایندگی زد و بیان کرد: با همت و تلاش مدیریت شهری و دادستان فعلی مرکز استان از طریق حق آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان پول وارد شهرستان شد یک اتفاق میمون و مبارک و قابل تحسین و تقدیر است همه کسانی که کمک کردند تا این شهرستان و این مردم از حق خودشان برخوردار شوند تشکر و قدردانی می‌کنم.


صلواتی ادامه داد: اما سوال این مردم امروز این است که این پول‌ها کجا هزینه شد؟ و با این پول‌ ها چه کار هایی برای عمران و آبادانی این شهرستان شده؟
آیا این پول‌ها در مسیر قانونی هزینه می‌شوند؟ و این حق مردم است که بدانند و لذا پیمان‌ و پروژه هایی که با این پول به پیمانکاران واگذار شده همه ابعاد اون را برای مردم شفاف سازی کنید.


خطیب نماز جمعه بهمئی افزود: باید از متولیان سوال بکنیم آیا نمی‌شد با این پول چندین کارخانه تولیدی زود بازده در مناطق مختلف این شهرستان برای اشتغال جوانان راه اندازی نمود؟ و آیا جاهایی که الان این پول‌ها هزینه می‌شود واقعاً اولویت مهم شهرستان است؟ و رسالت تریبون نماز جمعه مطالبه‌گری برای مردم است امروز دعوت می‌کنم از مسئولان و متولیان که بیایید به مردم گزارش بدهید بگویید با این پول‌ها چه کار کردید؟


صلواتی گفت: در عین حال از استاندار محترم و سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی انتظار است که نظارت کنند که این پول‌ها در مجاری قانونی در مسیر تولید و خدمت رسانی به مردم هزینه شود.


امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌ های خوب برای شهرستان هم در امور فرهنگی و اجتماعی و عمرانی و خدماتی فعالیت می‌کندقرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ ای حضرت ولیعصر است که نقش حمایتی دارد و حقیقتاً یک ظرفیت است مسئولان از این ظرفیت استفاده کنند و همکاری و همراهی کنند.


وی درپایان افزود:  به این قرارگاه هم توصیه میکنم نظام مسائل شهرستان را در حوزه‌ های مختلف شناسایی کند هدف گذاری و برنامه‌ریزی کند و جهادی وارد میدان شود که آثار و برکات آن را مردم مشاهده کنند و محصول این خدمات هم نمایان شود همگان بدانیم شاخص در موفقیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی و اجتماعی پررونق بودن مساجد است امروز ماموریت مشترک همه فعالان فرهنگی و نهادهای تربیتی و فرهنگی مساجد می‌باشد از زحمات و تلاش‌ها و خدمات این مجموعه به گروه‌های هدف تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار