رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-12-02 14:23 شماره خبر : 2600 https://sobhezagros.ir/short/Njp05 0
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

مدرس حوزه گفت: امروز مهم‌تر از هر چیزی توجه به سرنوشت کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است که تمام تلاششان در جهت کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهران ذبیحی نژاد، مدرس حوزه و فعال فرهنگی گچساران در گفتگو با « صبح زاگرس» در خصوص در خصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را درصحنه سیاسی کشور حفظ کند.

وی افزود: باوجود تبلیغات منفی، مردم همواره در مناسبت‌ها و رویدادهای سیاسی شرکت داشته‌اند و همواره نسبت به گردهمایی‌ها و رویدادهای سیاسی در نظام اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشته‌اند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کرد درحالی‌که مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی دشمنان نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد ادامه داد: نکته اینکه مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتماد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

مدرس حوزه گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بودند و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. با توجه‌ به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره هم حائز اهمیت است.

وی افزود: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، اگرچه قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که بارأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد ادامه داد: با توجه ‌به حضور پرشور مردم در جشن ۲۲ بهمن، می‌توان نسبت به برگزاری انتخابات با مشارکت مناسب مردم امیدوار بود؛ البته باید اذعان کرد که مجلس باید در قوانین انتخابات مخصوصاً در بخش تبلیغات تغییراتی اعمال کند.

مدرس حوزه تصریح کرد: امروز مهم‌تر از هر چیزی توجه به سرنوشت کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است که تمام تلاششان در جهت کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات است، ان‌شاءالله مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی بار دیگر با حضور باصلابت خود پای صندوق‌های رأی مشت دیگری به دهان استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی خواهند زد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار