رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج در گفتگو با صبح‌زاگرس:

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت:جنگ باعث شد ما رویکرد جدید اقتصادی به جهان ارائه دهیم که همان اقتصاد مقاومتی است.

سلیمان حسینی نیک در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در تبیین ابعاد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی  وپیشرفت‌های بعد از جنگ تحمیلی گفت: اگرچه جنگ برای هر کشوری چیزی جز تخریب و پیامدهای نامطلوب ندارد و کشور ما هم هیچ گاه جنگ طلب نبوده است اما جنگی ۸ ساله بر ما تحمیل شد که ملت ما توانست در دل این تهدید فرصت هایی را برای خودش ایجاد کند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بعد سياسی، کشور ما قبل از انقلاب کشوری وابسته بود که دیگران برای ما تصمیم می گرفتند و بعد از انقلاب اسلامی به کشوری تبدیل شده‌ایم که نه تنها برای امور کشورمان تصمیم می‌گیریم بلکه در مسائل و رویدادهای بین المللی به ویژه در منطقه یک قطب مهم تصمیم گیر هستیم به این معنی که در سیاست بین الملل ما تعیین کننده هستیم و نقش ایفا می‌کنیم.


وی ادامه داد: در بعد اقتصادی اگر چه خسارات جبران ناپذیری در جریان جنگ بر ما وارد شد اما جنگ باعث شد ما رویکرد جدید اقتصادی به جهان ارائه دهیم که همان اقتصاد مقاومتی است و این موضوع در ابعاد مختلف پیاده‌ سازی شده است.



حسینی نیک گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی می تواند برای کشورهایی که در شرایط تحریم استکبار جهانی قرار گرفته اند مورد استفاده قرار گیرد تا در شرایط انحصارطلبانه و سلب حقوق دیگر ملت‌ها توسط استکبار جهانی بتوانند با تکیه بر نسخه بومی نقش آفرینی کنند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: در بعد نظامی ما در اوایل جنگ حتی سیم خاردار وارد می‌کردیم اما به لطف الهی و همت جوانان این کشور اکنون پيشرفته ترین تکنولوژی‌ تسلیحات نظامی را در اختیار داریم به طوری که کشورهای بزرگ جهان خواستار واردات سلاح از ایران هستند.


حسینی نیک تاکید کرد: امروز ما به جایی رسیده‌ایم که هیچ کشوری حتی فکر حمله به ایران را نخواهد کرد و بطور کلی ما توانستیم تهدیدات جنگ را به فرصت‌های تبدیل کنیم که در رشد همه جانبه کشورمان موثر بود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار