رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل تعزیرات حکومتی خبر داد:

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد به بررسی بازار در آستانه بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: افراد متخلف به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ورود و نظارت در بازار برای جلوگیری از گران‌فروشی، چند قیمتی، اجناس تقلبی، عدم ارائه فاکتور و... از جمله موضوعاتی است که باید موردتوجه باشد.

با بازگشایی مدارس کالاهای مختلفی به خریداران عرضه می‌شود تا خریداران اقلام موردنیاز خود را خریداری کنند و نظارت‌ها باید در این بخش مشاهده شود.

منفعت‌طلبی و سودجویی متخلفان باید با شدت مورد بررسی قرار گیرد تا افراد سودجو تصور نکنند نظارتی در بازار نیست و می‌تواند طبق اختیار خود کالاها را به فروش برسانند.

بازار اگر رها باشد زمینه تخلف در بازار افزایش پیدا می‌کند و سبب نارضایتی مردم خواهد شد تا قیمت‌ها افسارگسیخته‌ به دست خریداران عرضه شود.

ذکر این نکته ضروری است یکی از مطالبات مهم مردمی از متولیان بازار حضور دائمی در شرایط مختلف بازار است تا همیشه بازار در حالت تعادل باشد و مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود.

در همین رابطه تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و... با گشت مشترک در بازار می‌توانند متخلفان را شناسایی و نسبت به مجازات آنها اقدام کنند.

سید حمزه لقمانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: بررسی و نظارت بر بازار از تاریخ ۱۰ شهریورماه شروع شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  گشت مشترک به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از التهاب بازار صورت می‌گیرد ادامه داد: در آغاز سال جدید و ایام بازگشایی مدارس افزایش تقاضا برای خرید انواع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار، کیف، کفش و پوشاک  مدارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لقمانی افزود: گشت‌ها در  یاسوج در دو شیفت صبح و عصر و در شهرستان‌ها در یک شیفت بازار را رصد و پایش می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات و سامانه ۱۲۴ صمت اعلام کنند و با تخلفات بدون اغماض برخورد می‌شود و افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار