رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در واکنش به خبر صبح زاگرس مطرح شد:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در واکنش به خبر نبود مرکز رادیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایکاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» پیگیری مطالبات شهرودان در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایفت مهم رسانه‌ها بوده و همین موضوع سبب شد تا صبح زاگرس دغدغه تعداد زیادی از مردم استان که در حوزه بیماری‌ها سرطان مطالباتی داشتند را بررسی کند.

در طی روزهای گذشته خبری با عنوان ۱۰ هزار بیمار سرطانی چشم‌انتظار استقرار مرکز رادیوتراپی در مرکز استان هستند تا افراد و بیماران سرطانی جهت پیگیری امورات درمانی خود در این مرکز حضور پیدا کنند، منتشر شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور فاقد تنها استانی است که رادیوتراپی ندارد و همین موضوع سبب گلایه مردم استان شده است به‌گونه‌ای که آنها مطالبات خود را در دیگر استان‌ها پیگیری می‌کنند. (سابقه خبر)

انتشار این خبر با واکنش سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مواجه شد و وی در گفتگو با صبح زاگرس گفت: استقرار این مرکز از مطالبات به حق ما از ابتدای شروع به کار بود و در زمان ارائه پیشنهادها دستگاه‌ها، همچنین در اولویت‌های ما قرار داست.

سعید جاودان سیرت گفت: در جلسه‌ای که با حضور استاندار، منصوری معاون رئیس‌جمهور، نماینده وزیر بهداشت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد دفاع تمام‌قد استاندار و اینجانب با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای فاز اولیه در سفر دوم ریاست‌جمهور مورد تصویب واقع شد.

وی ادامه داد: با حضور وزیر بهداشت این مرکز در بیمارستان شهید بهشتی کلنگ‌زنی شد و اکنون روند مطالعه توسط مشاور در حال انجام است و حتی مطالعات خاک‌شناسی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.


جاودان سیرت تأکید کرد: در صورت توافق معاون درمان وزارت بهداشت با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تخصیص اعتبار نسبت به برگزاری مناقصه، جهت استقرار این مرکز اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است باتوجه‌به اینکه استقرار این مرکز درمانی و حیاتی که از مطالبات مردم استان است و توسط مسئولان استان در سطح کشور پیگیری و مصوب شده است جهت تکمیل و ادامه کار به اعتبار ملی نیاز دارد که در این راستا نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای توجه به مطالبات مردم و منافع استان می‌توانند نقش اثرگذاری برای پیگیری و تخصیص اعتبار برای ساخت این مرکز درمانی داشته باشند.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار