رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شورای برنامه‌ریزی شهرستان باشت ظهر امروز با حضور نماینده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام‌جمعه شهرستان باشت، شورای تأمین شهرستان و مسئولان و رؤسای ادارات شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سید روح‌الله شاهینی سرپرست فرمانداری باشت  گفت: ادارات باید از میزان اعتبار خود اطلاع داشته باشند و جهت دریافت اعتبار از استان پیگیر باشند تا کلیه اعتبار داده‌شده را جذب کنند.

امام جمعه شهرستان باشت با بیان اینکه این  جلسه برنامه‌ریزی است بعد بودجه مطرح کرد: منابع طبیعی واقع در شهرستان ما دچار مشکل است . اگر دوستان توجه کرده باشند باشت دومین شهرستان گرمسیری از لحاظ دما است، ما از گچساران جلو زدیم. این شدت گرما چه دلیلی دارد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین امید گنجه امام جمعه شهرستان باشت در مورد فضای گرم سالن جلسات فرمانداری گفت: فرمانداری با این گرما و وضعیت در شأن شهرستان نیست ضعیف‌ترین فرمانداری متأسفانه در شهرستان باشت است. در فرمانداری جلسات متعدد برگزار می‌شود حداقل دو تا کولر برای سالن جلسات فرمانداری در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: این گرمی هوا از منابع طبیعی نشأت میگیرد، وقتی همه مناطق باشت دچار آتش‌سوزی شده و درختان از بین رفته و تبدیل به زغال شده و پوشش گیاهی نابود شده است درجه گرما در این شهرستان به شدت بالا می‌رود بنابراین در این مورد باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: شهرستان باشت ویژگی‌های خاص خود را دارد و دارای تمدن با قدمت بالایی است ولی باز شهرستان مشکلات زیادی  دارد و این مشکلات باید بررسی و رسیدگی شود.

 گنجه ضمن تاکید بر اعتبار کافی برای مساجد در سطح شهرستان گفت: بحث مسکن و خانه‌سازی را پیگیری نمایید چرا هنوز مسکن ملی در شهرستان باشت شروع نشده است؟ وقتی ساخت‌و‌ساز در سطح شهرستان نباشد اجاره و رهن مسکن صعودی می‌شود و خیلی از شهروندان از لحاظ گرانی و تورم در مضیقه هستند و توانایی رهن یا اجاره مسکن ندارند.

امام جمعه شهرستان بیان کرد: در مورد بیماران نیازمند و‌ صعب‌العلاج در کمیته امداد یا بهزیستی جایی برای آنها بودجه در نظر گرفته شود تا راه درمان خود را ادامه دهند، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند«بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد». 

وی در پایان گفت: مصلی شهرستان دارای امکانات کم و ضعیفی است، این مکان تنها جایی است که مراسمات شهرستانی در آن برگزار می‌شود،انتظار داریم مشکلات عدیده ای که مصلی دارد پیگیری و حل و فصل نمایید.

 

نظرات