رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
با حضور مسئولان استانی؛

صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس،با حضورمسئولان کشوری و استانی مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سردار پاسدار حمید خرم‌دل در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: جنگ‌ها همیشه سرنوشت ملت‌ها را تغییر داده‌اند.


ایران اسلامی امروز الگوی کشورهای آزاده دنیا است
وی با تأکید بر اینکه یکی از اثرات ملموس دفاع مقدس این است که ما می‌توانیم در برابر استکبار بایستیم و برای این موضوع هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده‌ایم،گفت: امروز ما الگو شده‌ایم برای همه کشورها،الگو شده‌ایم  برای در مقابل استکبار ایستادن و این‌ها همه از برکات دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فتح ابراز کرد: کشوری که روزگاری هرکسی بخشی از آن را تسخیر می‌کرد، امروز الگوی برای دیگر کشورها بری مقابله با ابرقدرت‌ها شناخته می‌شود.

شرایط امروز با دوران قبل فرق کرده است
خرم‌دل ادامه داد:دشمنان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران دیگر لقمه چربی برای است بکار نخواهد بود و امروز شرایط با دوران قبل از انقلاب فرق کرده است.


وی افزود: امروز با توکل بر خدا و تکیه‌بر توانمندی‌های خودمان در برابر دشمن ایستاده‌ایم و حتی امروز که تحت‌فشار و تحریم هستیم توانسته‌ایم قدرت تولید کنیم و این بخشی از اثرات دفاع مقدس است.

ما جنگ‌طلب نیستیم
خرم با اشاره به این موضوع که ما جنگ‌طلب نیستیم ولی از کیان کشور و انقلاب خود دفاع کردیم و این‌ها ارزش‌های ما هست، ابراز داشت:رزمنده ما چون از ولی‌فقیه تبعیتمی کردند،مردانه می‌جنگیدند و روحیه شهادت‌طلبی داشتند.

وی عنوان کرد: کشته شدن در مسیر این نظام و انقلاب برای هر خانواده‌ای افتخار است که این از ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیریت جهادی همان ترویج معنویت است
فرمانده سپاه فتح افزود: اگر امروز از مدیرت جهادی صحبت می‌کنیم ترویج معنویت است.

وی ادامه داد: امروز کشور و نظام ما در حال شکوفاتر شدن بیشتر است و ما در دفاع مقدس آموختیم که نباید به‌اندازه امکاناتمان کارکنیم بلکه موتور محرک رزمندگان ایمان به خدا و اهل‌بیت بود.

خرم‌دل  بیان داشت: برای نهادینه کردن این آثار، بنیاد حفظ آثار شکل گرفت و هرروز شاهد موفقیت‌های بیشتران هستیم.

لزوم تبیین دفاع مقدس برای نسل کنونی
وی با اشاره به این موضوع که  اگر تاریخ خود را ثبت و ضبط کنیم تاریخ ما را دشمنان به‌دلخواه خود می‌نویسند،تأکید کرد: باید خود تاریخ خود را داشته باشیم و آن را به نسل‌های آینده نشان دهیم و در راستای تبیین آن کوشا باشیم.

فرمانده سپاه فتح در پایان به تکمیل موزه دفاع مقدس یاسوج اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا موزه دفاع مقدس شهر یاسوج هر چه سریع‌تر افتتاح شود تا مردم بتواند از این موزه استفاده کنند و شاهد رشادت‌های فرزندان این سرزمین در دفاع مقدس باشند و آن را از نزدیک لمس کنند.

همچنین در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم نبی سهرابی جانشین حفظ آثار نشر و ارزش‌های و دفاع مقدس کشور بیان داشت:از اینکه امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد هستم بسیار خوشحال هستم.

وی گفت: ۳۹ سال پیش به یاسوج آمدم و به قله دنا رفتم در آن زمان به این شکل نبود و امروز شاهد هستم که مرکز استان پیشرفت‌های خوبی داشته است .

دفاع مقدس گنجینه‌ای گران‌بها
امیر سهرابی خاطرنشان کرد: قرار است ما تدوین‌کننده دفاع مقدس باشیم و ما باید همان‌گونه که قاجار از سرشکستگی قرارداد ترکمانچای نمی‌تواند سرخود را بالا بگیرند، باید برای پیروزی در دفاع مقدس باید تا سالیان سال از این گنجینه استفاده کنیم.

وی اذعان کرد: نقطه‌ضعف ما در این استان نداشتن موزه دفاع مقدس است و کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های است که این کمبود احساس می‌شود و همان‌گونه که سردار خرم‌دل بیان داشتند این موزه در حال کار هستند و ما امیدواریم هر چه سریع‌تر این باغ‌موزه آماده افتتاح شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا ما باید از دفاع مقدس بهره ببریم و چرا به یاد از رشادت‌های رزمندگان بگویم این‌ها همه دلیل دارد.

نتیجه دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت است
امیر سهرابی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت و پافشاری بر حق، نتیجه دفاع مقدس است.

وی گفت: فرماندهی امام در جنگ و وجود دفاع در اسلام، ملت ایران را زنده کرد، فرمانده جبهه ما امام بود و فرمانده مقابل ما صدام بود ‌که به هیچ‌چیزی پایبند نبود.

جانشین حفظ آثار دفاع مقدس کشور خاطرنشان کرد: امروز یادگاران هشت سال دفاع مقدس از پیروی امام افتخار می‌کنند اما آیا سربازان عراقی امروز به صدام افتخار می‌کنند.

حاج قاسم و صیاد شیرازی دست پرورده دفاع مقدس هستند
امیر سهرابی ادامه داد: دفاع مقدس بزرگ مردانی چون سپهبد شهید صیاد شیرازی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت کرد.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی تروریست‌های کردستان را نابود کرد و شهید سلیمانی، پوزه تکفیری‌های داعش را به خاک مالید.

در ادامه این برنامه سرهنگ آسمند مدیرکل پیشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد  بیان داشت: شهادت به‌عنوان یکی از ارزش‌های دفاع مقدس زیر بنایی است که ما را در برابر شهدا موظف می‌کند که به احترام رشادت‌های همه شهدا به قدرت کار خود را پیش ببریم.

وی گفت: در طی تصدی این مسئولیت تمام تلاش خود را برای پیش برد وظایف خود به کاربردم.

تکمیل ۲۲ یادمان شهدا در استان

وی  به بازسازی یادمان‌های شهدا اشاره کرد و گفت: شهدای عزیز را با استقبال خوب مردم تدفین کردیم و از ۲۵ یادمان ۲۲ یادمان شهدای گمنام را تکمیل کردیم.

آسمند با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه دفاع مقدس برای همه ماست،ابراز داشت: پس نگاه ما عینی و واقعی بوده است و یادگاران دفاع مقدس خود نشان دهند خاطرات دفاع مقدس هستند.

 مدیرکل پیشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اذعان کرد: امروز که دشمن همه‌جانبه علیه ملت ایران دسیسه می‌کند با توسل به پروردگار در برابر دسیسه‌های دشمن ایستاده‌ایم.

آسمند ادامه داد: موزه دفاع مقدس که به‌عنوان اولویت حفظ آثار می‌باشد سعی شد زمین برای آن مشخص شود و بعد از طراحی و اعتبارات که برای ان مشخص شد در حال حاضر ۳۱ درصد پیشرفت کار داشته است.

چاپ بیش از۳۵۷ کتاب در حوزه دفاع مقدس
وی بابیان اینکه مدیریت ادبیات و خبرگزاری دفاع مقدس که بیش از ۳۵۷ کتاب با موضوعات پژوهش چاپ‌شده است،گفت: در سال‌های گذشته ۳۷۰۰۰ هزار خبر در سایت دفاع مقدس نشر گردیده است.

 مدیرکل پیشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اذعان کرد: تولید ۱۳ نماهنگ در خصوص دفاع مقدس و برگزاری ۲۱ نمایشگاه تجسمی که در ۱۵ جشنواره هنری در کشور حفظ آثار استان رتبه کسب کرده است.

آسمند ادامه داد: راه‌اندازی کانال ارتباطی حفظ آثار در شبکه‌های اجتماعی ایرانی و نشر خبرهای حفظ آثار از دیگر برنامه‌ها برای ترویج سیره شهدا بوده که شاهد آن هستیم.

وی گفت: تدوین ۱۵ کتاب در حوزه زنان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و برگزاری اردوهای راهیان نور در حوزه دانش آموزان همچنین تدوین نقش بانوان استان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مهم در دوره مدیریت این حقیر بود که به آن‌ها به‌عنوان یک خادم شهدا افتخار می‌کنم.

در ادامه این مراسم سرهنگ خواست خدایی مدیرکل جدید حفظ آثار دفاع مقدس استان  بیان داشت: دلم می‌خواهد امروز اسم تیپ ۴۸ فتح را به تیپ فاتح اسم ببرم.

تیپی که قهرمانانه جلوی دشمن بعثی ایستاد

وی بیان داشت: بعثی‌ها در ۸ سال دفاع مقدس به‌خوبی فهمیده بودند که هر جا مقاومت‌های شدید در برابر خود می‌دیدند از تیپ رشید و شجاع ۴۸ فتح است.

مدیرکل جدید حفظ آثار استان خاطرنشان کرد: سابقه‌ای که از این استان داریم این است که  کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گاه در برابر استکبار و استعمار سر خم نکرده و نخواهد کرد.

وی اذعان داشت: دشمن هرگاه بخواهند یک کشور و ملت را از پای دربیاورند هویت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از آن کشور می‌گیرند.

دلاورمردی این ستارگان دفاع را باید نوشت

خواست خدایی  خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ستارگان بسیار زیادی دارد و مگر می‌شود تاریخ دلاورمردی های شهید هرمز پور را ننویسد.

 وی ادامه داد: خدا را شاکرم که به منطقه‌ای آماده‌ام که شهیدان زنده‌ای چون سردار عظیم فر و سردار شهابی فر را دارد.

مدیرکل جدید حفظ آثار استان گفت: لرها جزء بهترین و باوفاترین قوم‌های ایران هستند و در استانی قدم می‌گذارم که سردارانی چون شهید اورنگ و شهید زرین عزیز را داشته است.

خواست خدایی عنوان کرد: در خصوص رشادت‌های فرزندان رشید این استان در دفاع مقدس باید کتاب‌های بسیاری نوشت.

وی خاطرنشان کرد: این دیار قدم گاه شهیدان زیادی است، مثل شهید میثمی و قدم گاه شهید زنده‌مان سردار فضلی است ‌که از بنیان‌گذاران سپاه گچساران است.

خیانت به خون شهیدان دشمن‌شاد کن است

خواست خدایی ادامه داد: هر حزب و جناح و گروهی بنویسد آنچه دشمنان انقلاب خوشحال و دوستداران انقلاب ناراحت شوند خیانت به خون شهیدان است.

وی افزود: یادم هست یک تابلو در یاسوج در زمان جنگ دیدم که خطاب به دشمنان و آمریکا نوشته‌شده بود که نان و بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم.

 

آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
آنچه در تکریم مدیران کل حفظ آثار گذشت
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار