رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نوش‌دارو به‌ سَبک نماینده بویراحمد؛

ماجرای ادامه‌دار مصوبه جنجالی جدایی دنای شمالی، در حالی طی ماه‌های گذشته تا امروز ادامه داشته است که کُنش‌های محمد بهرامی نماینده بویراحمد، دنا و مارگون تا اکنون اثری نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در طی روزهای گذشته آئین تکریم و معارفه رؤسای محیط‌زیست کشور در حالی برگزار شد که علی سلاجقه از این مسئولیت کنار رفت و شینا انصاری به‌عنوان رئیس سازمان محیط کشور معرفی شد. 

در این آئین محمد بهرامی نماینده بویراحمد، دنا و مارگون به‌عنوان میهمان در حالی در این نشست حضور یافت که اظهارات او در انتقاد به رویکرد سلاجقه در خصوص موضوع دنای شمالی رسانه‌ای شد. 

محمد بهرامی در حاشیه این نشست در حاشیه این نشست به سراغ سلاجقه رفت و خطاب به وی گفت تصمیمات شما بر مبنای کارشناسی نبود، امضای کدام کارشناس زیر مصوبه واگذاری دنای شمالی بود؟ شما در حق دنا و محیط‌زیست کشور  جفا کردید! 


بعد از اظهارات نماینده بویراحمد، دنا و مارگون وی از این اقدام به‌عنوان گزارش کار به مردم حوزه انتخابیه نام برد، این در حالی است که این گزارش کار نه‌تنها اثر مثبتی در خصوص دنای شمالی و موضوع ساخت سد نداشت؛ بلکه همگان از واکنش وی به‌عنوان اقدامی دیرهنگام در دفاع از دنای شمالی نسبت به مسئولی که دیگر مسئولیتی ندارد، یاد می‌کنند. 

این سؤال مطرح است چرا نماینده بویراحمد وقتی سلاجقه دارای مسئولیت حقوقی بود، اقدامی اثرگذار و کُنشی برای لغو موضوع مطرح شده پیرامون دنای شمالی از این مسئول نداشته است، اقدامی که همگان را به یاد ضرب‌المثل نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب می‌اندازد. 


پیش‌تر انتقادهایی از رویکرد محمد بهرامی در خصوص اظهاراتش در فضای مجازی در دفاع شمالی مشاهده می‌شد، اینکه این اظهارات جنبه عملیاتی ندارد و می‌بایست در نهادهای متولی و حتی تریبون مجلس فریادها بلند شود. 


نکته‌ای که باید موردتوجه قرارداد، اکثریت رسانه‌ها، مردم، فعالان محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد پیرامون آثار و تبعات منفی جدایی دنای شمالی و ایجاد سد و ممانعت از ایجاد آن متفق‌القول هستند و دراین‌بین باید دید نماینده بویراحمد، دنا و مارگون پیرامون این موضوع با روی کارآمدن رئیس جدید محیط‌زیست کشور چه رویکردی خواهد داشت؟ و آیا پیگیری مطالبات‌ بویراحمدی‌ها توسط وی به نتیجه‌ای مثبت منتج خواهد شد یا خیر؟ 

گفتنی است هر اقدامی و انتقادی نسبت به مطالبات مردمی  از جمله دنای شمال باید در زمان و مکان  مناسب خودش باشد در غیر این صورت وقتی کار از کار گذشت و منافع مردم پایمال شد، آن زمان دیگر فریاد اثری نخواهد داشت. 

لازم به ذکر است محمد بهرامی در نشست با خبرنگاران یکی از رویکردهای خود را استقبال از نقد خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام کرد تا از این طریق بتواند پیگیر مطالبات مهم اقشار مختلف جامعه جهت تحقق آنها در کرسی‌های مهم کشوری باشد؛ بر این اساس موضوع دنای شمالی، امروز یکی از اولویت‌های بوده که محمد بهرامی می‌تواند در کرسی‌های مهم کشوری مورد نقد و دفاع قرار دهد و پاسخ مناسبی به نقدهای مطرح شده پیرامون عملکردش در  خصوص دنای شمالی داشته باشد.

یادداشت: عباسعلی کیهانی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار