رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛روستای آرند یکی از روستاهای تاریخی و زیبای شهرستان است که در فاصله 8 کیلومتری شهر چرام و در سمت جنوب شرقی آن قرار دارد.


این روستا که محصور شده میان دو کوه باسیون و میلک است و به خاطر موقیعت استراتژک این روستا از گذشته تا کنون محل مناسبی برای زندگی مردمان این منطقه بوده و به عنوان یکی از روستاهای تاریخی شهرستان و استان به شمار می رود.


به گفته مسئولان با توجه به کوهستانی بودن و همچنین وجود برخی معارضات محلی دولت نتوانسته خدمات مطلوبی را به این روستا ارائه دهد که در حال حاضر یکی از مهمترین مطالبات مردم این روستا بحث اجرای آسفالت معابر روستا و بازگشایی معابر آن است.


پس از پیگیری مسئولان و تامین اعتبار، امروز عملیات تعریض، بهسازی و آسفالت معابر روستای آرند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چرام آغاز شد.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان چرام در بازدید از این پروژه گفت: با پیگیرهای انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برای اجرای بهسازی و آسفالت اقدام کرده و عملیات اجرایی از امروز آغاز شده است.


سید ولی سعادت نشان افزود: در این برنامه قرار است که عملیات اجرایی بهسازی، زیرسازی و آسفالت حداقل 5 هزار متر مربع از معابر روستای آرند انجام شود.


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی از امروز شروع و در حال حاضر کار بازگشایی معابر با یک دستگاه لودر آغاز شده، افزود: پس از آن بلافاصله بحث زیرسازی، بیس و آسفالت اجرا می شود.


سعادت نشان عنوان کرد: با توجه به اینکه گلزار شهدا در حاشیه روستا قرار دارد، پس از بازگشایی معابر مسیر، عملیات آسفالت تا کنار گلزار شهدای این روستا انجام می شود.


وی با بیان اینکه روستای آرند دارای قدمت تاریخی بسیار زیاد است، افزود: به همین دلیل وضعیت معابر و بافت روستا به نحوی است که امکان بازگشایی و اجرای طرح هادی سخت را مشکل می کند و انتظار داریم که مردم برای بازگشایی معابر با مجموعه بنیاد مسکن همکاری داشته باشند.


سعادت نشان ادامه داد: در سنوات گذشته دیواری حایل نیز در این روستا احداث و همچنین سال گذشته نیز مردم این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.


گفتنی است روستای آرند تعداد 8 شهید را تقدیم انقلاب کرده که 4 شهید در گلزار شهدای شهر چرام و 4 شهید در گلزار شهدای روستای آرند آرمیده اند.


تصاویر تکمیلی:

نظرات